نخست‌وزیر ژاپن از قربانیان قانون اصلاح نژادی که موجب عقیم‌سازی هزاران نفر در سال‌های 1948 الی 1996 در ژاپن شد، عذرخواهی کرد.

عذرخواهی ژاپن به خاطر اجرای سیاست عقیم‌سازی پس از ۷۶ سال

نخست‌وزیر ژاپن از قربانیان قانون اصلاح نژادی که موجب عقیم‌سازی هزاران نفر در سال‌های ۱۹۴۸ الی ۱۹۹۶ در ژاپن شد، عذرخواهی کرد.
جنون اصلاحِ نژادی تنها «آدولف هیتلر» را مجنون نکرده بود، خیلی از دولت‌های جهان، از دولت سوئد تا ژاپن، در سودای ساختنِ «نژاد برتر» بوده‌اند. «فومیو کیشیدا»، نخست‌وزیر ژاپن، با تعظیم در مقابل قربانیان قانون اصلاح نژادی، عذرخواهی رسمی دولت ژاپن را به آنها اعلام کرد. وی در این‌باره گفت: «بار مسئولیت دولت به عنوان مجری قانون اصلاح نژادی بسیار سنگین است. من به عنوان نماینده دولت از صمیم قلب عذرخواهی می‌کنم.» آن‌طور که فارس نوشته است، کیشیدا همچنین گفت که جبران خسارت ۲۰هزار دلاری سال ۲۰۱۹ بیش از حد کم بوده است و متعهد شد اقدامات بیشتری برای پرداخت غرامت به قربانیان انجام دهد. این عذرخواهی در پی حکم دادگاه عالی ژاپن بود که این اقدامات را خلاف قانون اساسی تشخیص داد و محدودیت زمانی ۲۰ساله در پرداخت غرامت، که مانع جبران خسارت برخی از قربانیان شده بود را رد کرد.