یکی از مراکز جاسوسی رژیم صهیونیستی با اشاره به حمله پهپادی بی‌سابقه یمن به تل‌آویو، تأکید کرده است، یمنی‌ها موشک‌ها و پهپاد‌هایی دارند که به راحتی به اراضی اشغالی می‌رسند.

گزارش خواندنی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی از توانایی نظامی عجیب یمنی‌ها

یکی از مراکز جاسوسی رژیم صهیونیستی با اشاره به حمله پهپادی بی‌سابقه یمن به تل‌آویو، تأکید کرده است، یمنی‌ها موشک‌ها و پهپاد‌هایی دارند که به راحتی به اراضی اشغالی می‌رسند.
نگاه‌های کنجکاو و پرسشگرِ امروز جهان درباره انصارالله یمن تا حد زیادی شبیه نگاه‌های پرسشگر به حزب‌الله لبنان در اواخر دهه‌ ۹۰ است. حمایت یمنی‌ها از مقاومت در غزه و درگیری مستقیم دریایی بین انصارالله و ارتش‌های آمریکا و انگلیس، حتی سرسخت‌ترین دشمنان انصارالله یمن را مجبور به تغییر مواضعشان کرده است. درست است که دشمن‌ها هنوز مواضع متخاصمانه خود علیه مقاومت را ترک نکرده‌اند، اما دیگر آسان نیست که نیروها، قبایل و گروه‌ها را به
از سرگیری جنگ علیه انصارالله یمن قانع کرد. این انصارالله چه گروه خاص و عجیبی است که همه دنیا را مشغول خود کرده است؟ این جنبش به تنهائی توانسته است، بخش قابل توجهی از تجارت دریایی غرب و رژیم صهیونیستی را دچار اختلال جدی کند.
شاید یکی از سطحی‌ترین شناخت‌ها
از انصارالله شناخت توان نظامی کنونی آن باشد که گرچه شناخت عمیقی از این گروه و جنبش به دست نمی‌دهد، اما دشمنانش آن را بسیار ضروری می‌دانند. منابع اطلاعاتی فاش کرده‌اند که واضح است قدرت یمنی‌ها در سال‌های اخیر «به طور قابل توجهی» افزایش یافته است و آن‌ها خود را به ابزار‌های جنگی ویژه پیشرفته، مانند موشک‌هایی که قادر به حمله به اهداف خاصی در اراضی اشغالی هستند، مجهز کرده‌اند.
نگاهی به توان بالای نظامی انصارالله
براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه «طی سال‌های جنگ با ائتلاف عربی، آمریکایی و صهیونیستی جنبش انصارالله یمن توانست سلاح و ابزار‌های جنگ را از ایران دریافت کند» اذعان کرد: «اما آن‌ها در سال‌های اخیر خط تولید محلی موشک، پهپاد و سایر سلاح‌های پیشرفته را در خاک یمن ایجاد کرده‌اند.» یکی از مراکز جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز نشان داده است که یمنی‌ها دارای موشک‌های بالستیک از نوع قدس ۲ و قدس ۳ هستند که بردی بالغ بر ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر دارند و می‌توانند به طور مؤثری اهدافی را در «اسرائیل» مورد اصابت قرار دهند. براساس گزارش این مرکز صهیونیستی یمنی‌ها همچنین دارای زرادخانه بزرگی از پهپاد‌ها هستند که می‌توانند «به راحتی» خود را به اراضی اشغالی برسانند، مانند پهپاد صماد ۳ که بردی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر دارد. در همین راستا بُرد پهپاد «الواعد» تا ۲۲۰۰ کیلومتر می‌رسد.
ترس آمریکا از جنگ گسترده با یمن
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «المسیره»، آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی رژیم صهیونیستی در توحش‌هایش در خاورمیانه اکنون به شدت نگران تشدید تنش‌ها در منطقه به دلیل حمله به یمن است. بر این اساس، سرتیپ «عبدالغنی الزبیدی»، یکی از مقامات نظامی یمن، اعلام کرد: «آمریکا از طریق عمان این پیام را به انصارالله یمن منتقل کرده است که واشنگتن به دنبال تشدید تنش‌ها نیست…مقامات آمریکایی به عمان به عنوان میانجیگر اطلاع داده‌اند که به یمن این پیام را برساند که حمله به بندر الحدیده اکنون به پایان رسیده و این عملیات در پاسخ به حمله به تل‌آویو صورت گرفته است.»
انصارالله همچنان فعال است
بعد از حمله به حدیده توسط رژیم آپارتاید اسرائیل، انصارالله همچنان با همان روش پیشین به کار خود ادامه می‌دهد و این حمله که «بزرگنمایی شد برای بازگرداندن حیثیت از دست رفته صهیونیست‌ها» هیچ تأثیری بر مقاومت یمن نداشته است. برای مثال ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) دوشنبه مدعی شد که چهار قایق بدون سرنشین (شهپاد) نیرو‌های یمنی را منهدم کرد. سنتکام ادعا کرد: «مشخص شد که این شهپاد‌ها تهدیدی قریب‌الوقوع علیه نیرو‌های آمریکا و ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه ‌ایجاد می‌کنند.»
گفتنی است، مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی که پس از حمله پهپادی یمن به قلب تل‌آویو حیثیت این رژیم را از دست رفته می‌دیدند، با تدارک حمله به شهر بندری «حدیده» و بزرگنمایی آن در سطوح امنیتی، نظامی و سیاسی تلاش کردند تا بر ناتوانی در دفع حمله یمنی‌ها سرپوش بگذارند و این‌گونه جلوه دهند که رژیم اشغالگر همچنان قدرت بازدارندگی را در اختیار دارد.
نگرانی عبری‌زبان‌ها از پاسخ‌های بیشتر
گرچه پس از حمله رژیم اسرائیل به حدیده یمن، انصارالله خیلی سریع پاسخ داد و ایلات اشغالی و یکی از ناوهای آمریکا را مورد حمله قرار داد، اما صهیونیست‌ها همچنان منتظر پاسخ‌های بیشتر انصارالله هستند. به نوشته یدیعوت آحارونوت، این ممکن است شامل شلیک تلافی‌جویانه کم و بیش به اهدافی باشد که آن‌ها قبلاً به مواضعی چون ایلات، حیفا یا تل‌آویو حمله کرده‌اند، با این حال، نمی‌توان این احتمال را رد کرد که آن‌ها سعی در «به چالش کشیدن» داشته باشند و به اهداف جدیدی که در بانک هدفشان وجود دارد، حمله کنند. این روزنامه آورده است: «حوثی‌ها مدل‌های مختلفی از پهپاد، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک در اختیار دارند که برخی از آن‌ها قبلاً علیه اسرائیل استفاده شده است. این تهدید ممکن است شامل آغاز مرحله پنجم تشدید تنش باشد که حمله به خاک اسرائیل یا استفاده از سلاح‌های جدید یا تهدیدهای اضافی در عرصه دریایی باشد.» این روزنامه اشاره کرد گزینه‌های مختلف واکنش متناقض با هم نیستند و می‌توانند با هم ترکیب شوند. به عنوان مثال، گزینه دیگری برای پاسخ ارتش یمن وجود دارد که حمله مشترک ارتش یمن با مقاومت اسلامی در عراق است.
«اسرائیل» همچنان زیر حملات حزب‌الله
اما خبرها از جبهه لبنان؛ به گزارش ایسنا، یکشنبه شب در خبرها آمد که چهار فروند پهپاد حزب‌الله از جنوب لبنان به پرواز درآمده و یکی از مراکز نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک حانیتا واقع در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند. حزب‌الله لبنان هم اعلام کرد که با یک اسکادران تهاجمی به مقر تازه تاسیس دشمن در حانیتا، حمله هوائی انجام داده است.
حزب‌الله لبنان روز دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی خبر داد. به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مجاهدین مقاومت اسلامی روز دوشنبه در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آن‌ها، پایگاه «المالکیه» را با یک پهپاد هدف قرار دادند. در بیانیه حزب‌الله در این باره آمده است: پهپاد مسلح به صورت دقیق به بخشی از پایگاه اصابت کرد و باعث تخریب آن شد.
المیادین به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد صدای آژیرهای هشدار در «مجدل شمس» در شمال جولان اشغالی به صدا درآمد و پژواک صدای انفجاری در این منطقه شنیده شد. ارتش اشغالگر نیز مدعی شد: تعدادی هدف هوائی مشکوک را که از مرز لبنان به سمت شمال جولان عبور کرده بودند، رهگیری کردیم. این در حالی است که رسانه‌های عبری گزارش دادند آژیرهای هشدار مجددا در «مجدل شمس»، «سعده» و «نمرود» در جولان اشغالی به صدا درآمدند.
از طرف دیگر، رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات خود در منطقه، بار دیگر جنوب لبنان را هدف قرار داد. بر این اساس، ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: جنگنده‌های ما یک محل پرتاب موشک متعلق به حزب‌الله را در جنوب لبنان هدف قرار دادند.
ارتش ناکارآمد
«آندریه مارتیانوف»، تحلیلگر نظامی روس، با اشاره به قدرت بالای مقاومت لبنان، افزود: حزب‌الله و حماس به هیچ وجه قابل قیاس نیستند. حزب‌الله نیروی نظامی حرفه‌ای است که به شکل عالی آموزش دیده است. وی با اشاره به ناکارآمدی ارتش رژیم صهیونیستی و ضعف آن نیز گفت: ارتش اسرائیل ضعیف است و از حیث آموزش در وضعیت بدی قرار دارد. مارتیانوف تاکید کرد: اگر من به جای رئیس ستاد ارتش اسرائیل بودم، ترجیح می‌دادم که در مقابل «بنیامین نتانیاهو» بمیرم تا اجازه بدهم ارتشم وارد آنجا (جنگ با حزب‌الله) شود، زیرا این یک خودکشی و قتل عام خواهد بود.
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که «یوسی میلمن»، تحلیلگر مسائل استراتژیک و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، گفته است که حمله روز شنبه نیروهای هوائی رژیم به بندر حدیده یمن بیانگر خطر حمله چندجانبه علیه رژیم صهیونیستی است، خطری که هر روز در حال افزایش است.
پهپادها بلای جان اسرائیل شده‌اند
پهپادهای جنبش‌های مقاومت منطقه به بلای جان صهیونیست‌ها و خلبان‌های جنگنده اف-۱۶ بدل شده‌اند، زیرا رهگیری و تشخیص آن‌ها از هواپیماهای خودی بسیار دشوار و هزینه‌بر است. رسانه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که پهپادها به بلای جان رژیم صهیونیستی بدل شده‌اند؛ آن‌ها کوچک هستند، شناسایی آن‌ها دشوار است و نمی‌توان مسیر پروازی آن‌ها را پیش‌بینی کرد. از سوی دیگر، برخلاف موشک‌ها، پهپادها گرمای زیادی تولید نمی‌کنند و این ردیابی و سرنگون‌کردن آن‌ها را دشوارتر می‌کند. پهپادها همچنین ارزان هستند و تولید آن‌ها در مقیاس گسترده ممکن است. از این رو، نسخه‌های ساده و پیشرفته پهپادها در منطقه علیه رژیم صهیونیستی به کار گرفته می‌شوند.
به گزارش وال‌استریت ژورنال، حزب‌الله همچنین با کمک پهپادهای خود توانسته در عملیات‌های شناسایی، از مناطق حساس نظامی رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی تصویربرداری کرده و با انتشار این تصاویر، آسیب‌پذیری رژیم اشغالگر را نمایان کرده است. از آنجاکه سامانه پدافند هوائی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی توان مقابله با این پهپادها را ندارد، صهیونیست‌ها اغلب برای مقابله با آن‌ها از جنگنده استفاده می‌کنند که هزینه‌بر و خطرناک است. گاهی حتی سربازان صهیونیست برای ساقط کردن این پهپادها اسلحه‌های خود را به آسمان نشانه گرفته و تیر هوائی شلیک می‌کنند.
پیام حزب‌الله به صهیونیست‌ها
حزب‌الله لبنان در واکنش به تهدیدهای رژیم صهیونیستی درباره تجاوز نظامی به جنوب این کشور، ویدئویی را منتشر و اعلام کرد که در صورت وقوع جنگ «هیچ‌ تانک جنگی برای شما باقی نخواهد ماند». پس از آنکه «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم عاشورا ارتش رژیم صهیونیستی را تهدید کرد و گفت: اگر‌تانک‌های شما به لبنان و جنوب لبنان بیایند، هرگز از کمبود ‌تانک دچار مشکل نخواهید شد، زیرا اصلا هیچ‌ تانکی برای شما باقی نخواهد ماند، گروه «الاعلام الحربی» متعلق به مقاومت لبنان، فیلمی با عنوان «هیچ‌ تانکی نخواهید داشت» منتشر کرد. حزب‌الله این پیام هشدار را در پی تهدیدات رژیم صهیونیستی درباره تجاوز نظامی به جنوب لبنان منتشر کرده است.
پیش از این، روزنامه عبری‌زبان معاریو به نقل از چند شهرک‌نشین صهیونیست که به دلیل حملات حزب‌الله لبنان از شمال فلسطین اشغالی آواره شدند، نوشت: تهدیداتی که مسئولان اسرائیل علیه حزب‌الله طرح می‌کنند، در واقع تهدیدات توخالی هستند و این تهدیدها نصرالله را نمی‌ترساند و مردم (ساکنان اراضی اشغالی) نیز به آن اعتمادی ندارند.
خبر دیگر آنکه مؤسسه اسرائیلی متخصص امور نظامی پس از انجام تحقیقات خود گزارش کرد که نیروهای مقاومت فلسطین، بخشی از عملیات خود در هفتم اکتبر را با الهام از تاکتیک نیروهای ویژه حزب‌الله اجرا کردند. مؤسسه «آلما» با اشاره به این موضوع که کماندوهای حزب‌الله لبنان مامور برنامه‌ریزی برای حمله به الجلیل شده‌اند و طرح آن‌ها شامل آزادسازی شهرهای اشغالی است، نوشت که طبق ارزیابی‌ها، با وجود گذشت ماه‌ها از جنگ میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله، یگان رضوان قادر به اجرای طرحی برای کنترل برخی مناطق در سرزمین‌های اشغالی است و این یگان پس از برقراری آتش‌بس قادر خواهد بود بدون اینکه متحمل خسارات گسترده‌ای شده و یا زیرساخت‌های حزب‌الله نابود شود، در مدت زمانی بسیار کوتاهی قدرت خود را به طور کامل بازیابی کند و طرح جامع خود را برای حمله به داخل سرزمین‌های اشغالی مشابه آنچه حماس در هفتم اکتبر انجام داد، آغاز کند.