سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی در قبال لبنان به بهانه حادثه «مجدل شمس» واقع در منطقه جولان اشغالی شدیدا هشدار داد.

هشدار ایران نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی در قبال لبنان
سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی در قبال لبنان به بهانه حادثه «مجدل شمس» واقع در منطقه جولان اشغالی شدیدا هشدار داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به بیانیه حزب‌الله لبنان و نیز مواضع برخی مقامات عالی‌رتبه این کشور در نفی هرگونه نقش خود در حمله به مجدل شمس گفت: رژیم آپارتاید اسرائیل پس از ده ماه کشتار جمعی در نوار غزه و قتل‌عام کودکان و زنان فلسطینی، با یک سناریوی ساختگی، به دنبال انحراف افکار عمومی و توجهات جهانی از جنایات گسترده خود در فلسطین است.
کنعانی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از کمترین صلاحیت اخلاقی برای اظهارنظر و قضاوت درخصوص ماجرای رخ داده در منطقه مجدل شمس برخوردار نیست و ادعاهای این رژیم علیه دیگران نیز مسموع نخواهد بود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان حمایت از ثبات و امنیت لبنان و منطقه در مقابل ماجراجویی‌های رژیم متجاوز صهیونیستی را وظیفه‌ جامعه جهانی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست و تاکید کرد: هرگونه اقدام جاهلانه رژیم صهیونیستی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه دامنه بی‌ثباتی، ناامنی و آتش جنگ در منطقه‌ گردد که در این صورت رژیم یادشده مسئول قطعی و اصلی پیامدها و واکنش‌های پیش‌بینی نشده چنین رفتار احمقانه‌ای خواهد بود.
به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به دولت آمریکا توصیه کرد به جای تسلیح مستمر رژیم صهیونیستی به جنگ‌افزارهای کشتار جمعی و نیز تجلیل از نخست‌وزیر جنایتکار این رژیم پس از ده ماه جنایات مستمر علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه و کرانه غربی، به مسئولیت بین‌المللی و اخلاقی خود در قبال صلح و امنیت جهانی عمل کند و رژیم صهیونیستی را از دست زدن به آتش‌افروزی جدیدی که شعله‌های آن دامنگیر صهیونیست‌ها خواهد شد، بازدارد.
سفیر ایران در بیروت: صرف‌نظر از نمایش ساختگی رژیم صهیونیستی، انتظار گسترش جنگ را نداریم
سفیر ایران در لبنان در واکنش به تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی درخصوص گسترش دامنه جنگ به لبنان و منطقه رویکرد ایران را در قبال این تهدیدها تبیین کرد.
«مجتبی امانی» سفیر ایران در بیروت در توئیتی که روز شنبه به زبان عربی منتشر کرد، نوشت: صرف نظر از نمایش ساختگی تازه رژیم صهیونیستی، همچنان رویکرد ما در قبال تهدیدها مبنی بر گسترش دامنه جنگ به لبنان و منطقه در سه مورد خلاصه می‌شود.
سفیر ایران در لبنان افزود: اولا، ما انتظار چنین جنگی را نداریم و معتقدیم که به دلیل معادلات تحمیل شده قدرت، شانس آن بسیار کم است. ثانیا، ما خواهان وقوع این جنگ نیستیم، زیرا جمهوری اسلامی ایران همواره برای کاهش شدت تنش‌ها در منطقه تلاش
می‌کند.
امانی در ادامه نوشت: ثالثا، ما به معنای واقعی کلمه از وقوع جنگ هراسی نداریم و دشمنانمان باید تصور کنند که ما با آنچه که از قدرت، اقتدار و توانایی بالا برای دفاع از مقاومت در اختیار داریم چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.
عصر شنبه منطقه «مجدل الشمس» در جولان اشغالی هدف حمله موشکی قرار گرفت. حزب‌الله لبنان هرگونه ارتباط را با این حمله موشکی که منجر به کشته شدن ۱۰ اسرائیلی و زخمی شدن حداقل ۳۰ نفر دیگر شد را رد کرده است
«محمد عنیف» مسئول روابط عمومی حزب‌الله لبنان به طور قاطعانه، ادعاهای برخی رسانه‌های دشمن درباره هدف قرار دادن «مجدل الشمس» در جولان اشغالی سوریه توسط حزب‌الله را تکذیب کرد.
حزب‌الله همچنین در بیانیه‌ای ضمن تکذیب حملات موشکی خود به مجدل الشمس اعلام کرد مقاومت اسلامی لبنان هیچ‌گونه ارتباطی با این حادثه نداشت و قاطعانه ادعاهای دروغین در این خصوص را رد می‌کند.
شاهدان عینی و منابع رسانه‌ای می‌گویند احتمالا موشک رهگیر سامانه «گنبد آهنین» در جولان فرود آمده و باعث کشته و زخمی‌شدن صهیونیست‌ها شده است.
با وجود تکذیبیه مقاومت اسلامی لبنان، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد حزب‌الله همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است.
آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی نیز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله را مسئول حمله مجدل شمس دانست و گفت: زمان آن رسیده تا حزب‌الله بهای سنگینی بپردازد.
محسن رضایی: لبنان باتلاقی عمیق‌تر
و سهمگین‌تر برای نتانیاهو است
محسن رضایی نیز در فضای مجازی نوشت: نتانیاهو از سر استیصال یا جنون، تصور می‌کند با آغاز ماجراجویی در لبنان می‌تواند از باتلاق غزه خارج شود؛ اما او به سوی باتلاقی عمیق‌تر و سهمگین‌تر گام برمی‌دارد.