پایگاه میدل‌ایست‌آی گزارش داده است که مأموران اطلاعات نظامی روسیه برای کمک به انصارالله یمن جهت هدف قرار دادن کشتی‌ها در دریای سرخ در یمن مستقر شده‌اند. خبری که آمریکا و رژیم صهیونیستی از شنیدنش، خوشحال نمی‌شوند!

خبر بد برای آمریکا و رژیم صهیونیستی
روسیه به کمک محور مقاومت رفت
پایگاه میدل‌ایست‌آی گزارش داده است که مأموران اطلاعات نظامی روسیه برای کمک به انصارالله یمن جهت هدف قرار دادن کشتی‌ها در دریای سرخ در یمن مستقر شده‌اند. خبری که آمریکا و رژیم صهیونیستی از شنیدنش، خوشحال نمی‌شوند!

انصارالله یمن مثل حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق، از همان نخستین روزهای آغاز جنگ غزه، به کمک برادران فلسطینی‌شان شتافتند و الحق و الانصاف، در این راه سنگ تمام گذاشتند. در این ۱۰ ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد، چیزی بالغ بر ۱۶۰ کشتی جنگی و تجاری مرتبط با صهیونیست‌ها، فقط از سوی یمنی‌ها در دریاها مورد حمله قرار گرفته‌اند. برخی از این کشتی‌ها، غرق شده، برخی آسیب دیده و برخی نیز سالم به غنیمت گرفته شده‌اند. این حملات بی‌سابقه خسارت‌های سنگین اقتصادی به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است.
حالا خبر رسیده است که، روسیه به کمک مقاومت یمن رفته است. یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی مدعی شده است که دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور معتقدند نیروهای اطلاعات نظامی GRU روسیه در حال انجام فعالیت‌های مستشاری در مناطق تحت کنترل انصارالله یمن هستند. به ادعای این مقام، ماهیت دقیق نقش روسیه هنوز کاملاً روشن نیست اما مأموران GRU چند ماهی است که در حال ارائه خدمات مستشاری به یمنی‌ها هستند. گفتنی است، منظور از GRU «اداره کل اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه» یا سازمان اطلاعات نظامی روسیه است. این اداره بزرگ‌ترین سازمان اطلاعات خارجی روسیه محسوب می‌شود.
«میدل‌ایست‌آی» می‌نویسد این اقدام حساس برای اعزام نیروهای GRU در شرایطی صورت گرفته که مسکو از مدت‌ها پیش به دنبال افزایش حمایت‌های خود از انصارالله یمن بوده است. میدل‌ایست‌آی در ماه گذشته میلادی نیز گزارش کرده بود «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، پیشتر بررسی‌هایی را برای ارسال موشک‌های کروز ضدکشتی به انصارالله یمن بررسی کرده بود اما بعد از مداخله مستقیم محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از انجام این کار منصرف شد.
همچنین نشریه آمریکایی «وال‌استریت ‌ژورنال» چندی پیش گزارشی با مضمون مشابه منتشر و اضافه کرده بود که آمریکا هنوز نگران است روسیه ممکن است اقدام به تسلیح یمنی‌ها کند. از نظر واشنگتن، اتخاذ چنین تصمیمی از سوی رئیس‌جمهور روسیه گامی برای منصرف کردن واشنگتن از مجاز کردن حمله اوکراین به داخل خاک روسیه خواهد بود.
نصرالله اسرائیل را در وحشت نگه داشته
گفتیم، حزب‌الله لبنان نیز مثل مقاومت یمن، پای کار فلسطینی‌ها مانده و در این راه، هم شهید داده و هم تلفات و خسارات سنگینی به صهیونیست‌ها وارد کرده است. سخنرانی‌های گاه و بی‌گاه سید محبوب مقاومت یعنی «نصرالله» نیز در این راه بسیار مؤثر بوده و صهیونیست‌ها را حسابی کلافه کرده است. اظهارات «سید حسن نصرالله»، که روز پنجشنبه در مراسم تشییع پیکر شهید «فؤاد شکر»، فرمانده نظامی ارشد حزب‌الله بیان شد، همچنان در رسانه‌ها و محافل عبری بازتاب دارد و این رسانه‌ها به وضعیت «وحشت و انتظاری» که صهیونیست‌ها به‌دلیل ترس از پاسخ مقاومت در آن به‌سر می‌برند، اشاره کردند. برخی رسانه‌های عبری اعلام کردند که این سخنان بسیار «تهاجمی» و بی‌سابقه بود و نصرالله با تهدید چشمگیر خود و گفتن این جمله که «اسرائیل قطعاً باید منتظر پاسخ باشد»، اسرائیلی‌ها را در وضعیت انتظار و وحشت نگه داشته است. این رسانه‌ها حتی نوشتند، نصرالله هنگام سخنرانی خود درباره حمله اسرائیل به ضاحیه بیروت تأکید کرد؛ «این حمله اسرائیل یک تجاوز آشکار است و پاسخی به حادثه مجدل شمس در جولان نیست» (اشاره به جنایت رژیم اشغالگر در شهرک مجدل شمس جولان اشغالی که طی آن ۱۲ کودک قتل‌عام شدند و صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا سعی کردند انگشت اتهام را در این جنایت به‌سمت حزب‌الله نشانه بگیرند.»، همین مسئله به حزب‌الله مشروعیت می‌دهد تا مقابله به مثل کند و می‌توان از سخنان نصرالله این معادله را استنتاج کرد که غیرنظامیان در برابر غیرنظامیان.
نصرالله جدی است
«آلون بن دیوید»، تحلیلگر امور نظامی صهیونیست نیز در شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در واکنش به این سخنان نصرالله گفت: «ما شنیدیم که نصرالله تهدید به پاسخی تند و بزرگ کرد و همه اسرائیلی‌ها باید سخنان او را جدی بگیرند؛ زیرا می‌بینیم که حزب‌الله در حال آماده‌سازی برای جنگ است… حزب‌الله جنگ را نمی‌خواهد اما می‌داند که پاسخ تند آن احتمالاً منجر به جنگ خواهد شد و از این ‌رو برای هر سناریویی آماده می‌شود. ارزیابی ما این است که اسرائیل پاسخ بزرگی از حزب‌الله دریافت خواهد کرد و ممکن است بعد از آن جنگ گسترش پیدا کند.»
«حزی سمنتوف»، تحلیلگر مسائل جهان عرب هم، در شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به ‌نوبه خود اعلام کرد: «باید این را بدانیم که تهدیدات نصرالله در سخنرانی اخیر او نشان‌دهنده تمایل شدید برای انتقام از دو عملیات تروریستی اسرائیل در ضاحیه بیروت و تهران است… ممکن است حزب‌الله با تشدید عملیات‌ها در جبهه شمالی به‌شیوه استثنایی و بیش از آنچه ما به آن عادت داشتیم، پاسخ اسرائیل را بدهد و شاید این پاسخ از طریق یک حمله بزرگ ترکیبی پهپادی و موشکی به اعماق اسرائیل (فلسطین اشغالی) داده شود.»
عملیات ترور ادامه دارد!
خبرنگار «المیادین» اما گزارش داده است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد شنبه نیز ۲ بار حومه شهرک «حوش السید» و حومه «القصیر» در نزدیکی مرز لبنان و سوریه را بمباران کردند. پیش از این، عصر روز جمعه نیز خبرنگار المیادین در بقاع گزارش داد که یک حمله هوائی در حومه شهرک «حوش السید» در بقاع در شرق لبنان رخ داده است. رسانه‌های لبنانی نیز اشاره کردند که «تجاوزاتی که روستاهای مرزی را هدف قرار داد و طی یک سری حملات به روستاهای «زتا، مطربه، حوش السید علی و القصیر» تلفات جانی در پی نداشت و خسارات وارده تنها مادی بود.
اما در ساعات میانی روز گذشته، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، منابع وابسته به وزارت بهداشت لبنان به حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو و آمار شهدا و زخمی‌های آن اشاره کردند. این منابع اعلام کردند که در جریان حمله به یک خودرو حدفاصل شهرک بازوریه و وادی گیلو در شهر صور در جنوب لبنان یک نفر شهید و دو نفر دیگر زخمی شدند. دقایقی پس از اعلام این خبر، ارتش رژیم آپارتاید اسرائیل مدعی شد که در منطقه بازوریه، یکی از اعضای برجسته حزب‌الله را به شهادت رسانده است. ارتش اسرائیل مدعی شد، «علی نزیه عبد علی»، مسئول جبهه جنوبی حزب‌الله، را در حمله بازوریه ترور کرده است. دقایقی بعد این ادعا تأیید شد و در بیانیه حزب‌الله لبنان که دیروز منتشر شده آمده است که علی نزیه عبدعلی ملقب به «جون» متولد سال ۱۹۸۴ از شهرک عیتیت در جنوب لبنان در راه قدس شهید شده است. همچنین ساعاتی بعد کانال خبری صابرین نیوز گزارش داد یک خودرو در مسیر دمشق-بیروت توسط پهپاد هدف قرار گرفته شد.
پاسخ سریع حزب‌الله
حزب‌الله لبنان هم روز شنبه از هدف قرار دادن پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی خبر داد. در بیانیه‌ این جنبش محبوب آمده است: «مجاهدان مقاومت اسلامی در حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آن‌ها پایگاه «العاصی» را با گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند… اهداف مورد نظر در این حمله به صورت دقیق و مستقیم مورد اصابت قرار گرفته شدند.»
ساعاتی بعد حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری بیان کرد که در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در واکنش به حمله به روستاهای استوار و منازل امن در جنوب لبنان به ویژه عیتا الشعب رزمندگان مقاومت امروز شنبه ساختمانی که نظامیان دشمن در شهرک میتات از آن استفاده می‌کردند را با سلاح موشکی هدف قرار داده و تلفات مستقیم به آن وارد کردند. گفتنی است، تمام این زد و خوردها در حالی اتفاق می‌افتد که تقریباً تمام شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به مقصد لبنان و اراضی اشغالی تعلیق کرده‌اند.
عین الاسد، خانه ارواح
خبر دیگر از وحشت آمریکایی‌هاست. منابع آگاه فاش کردند که پایگاه «عین الاسد» در استان «الانبار» از ترس هدف قرار گرفته شدن توسط مقاومت عراق به یک پایگاه ارواح تبدیل شده است و پهپادهای آمریکایی به صورت شبانه‌روزی بر فراز آن در حال پرواز هستند. این منابع به خبرگزاری بغداد الیوم اعلام کردند: «پیگیری وضعیت جنگی در پایگاه عین ‌الاسد در غرب عراق که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، نشان‌دهنده حالت آماده‌باش در آن در ۲۴ ساعت گذشته و به ویژه پرواز پهپادها بر فراز آن است.» همچنین در پی تشدید تنش میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی، پنتاگون اعلام کرد تجهیزات نظامی بیشتری را در غرب آسیا مستقر خواهد کرد.