سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از سه عملیات نظامی موفق و اینکه ۲ ناو آمریکایی هدف قرار گرفته خبر داد

یمن دو ناو دیگر آمریکا را هدف قرار داد انصارالله: شد ۱۷۷ کشتی!

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از سه عملیات نظامی موفق و اینکه ۲ ناو آمریکایی هدف قرار گرفته خبر داد و رهبر انصار‌الله یمن نیز با اشاره به این حملات، در سخنرانی اخیر خود، گفت: «تعداد کشتی‌های هدف قرار گرفته از سوی ارتش یمن از آغاز عملیات پشتیبانی از مقاومت فلسطین در باریکه غزه به ۱۷۷ کشتی رسیده است.»
در حالی که هنوز زمانِ «عملیات بزرگ» مقاومت فرا نرسیده است، همین عملیات جاری مقاومت نیز چندان کوچک نیست. همین عملیات‌ها تاکنون رژیم آپارتاید اسرائیل و متحد ویژه او، آمریکا، را هم دچار خسارت‌های فراوان کرده است و هم گیج و سردرگم نگه داشته است. «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، چهارشنبه شب، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش یمن سه عملیات نظامی موفق انجام داد که یکی از آن‌ها عملیات مشترک نظامی بود.» او افزود: «نیروهای موشکی، پهپادی و دریایی یمن یک عملیات مشترک را در دریای سرخ اجرا کردند و موفق شدند کشتی Contship Ono را با دقت هدف بگیرند.» مقام ارشد نظامی یمن افزود: «کشتی Contship Ono
را در دریای سرخ به دلیل اینکه شرکت مالک آن تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر رژیم صهیونیستی را نقض کرده بود، مورد هدف قرار دادیم.» یحیی سریع ادامه داد که همچنین ۲ ناوشکن آمریکایی «یو اس اس لابون» و «یو اس اس کول» هنگام عبور از منطقه عملیات نیروهای مسلح ما به سمت شمال دریای سرخ، مورد هدف قرار گرفتند و تعدادی از پرتابه‌ها با موفقیت اصابت کردند.
کارنامه مقاومت یمن از زبان رهبر انصارالله
«عبدالملک الحوثی»، رهبر انصارالله یمن، خاطر نشان کرد که جبهه پشتیبانی یمن از مقاومت فلسطین، این هفته عملیاتی را با ۱۶ فروند موشک بالستیک و پهپاد انجام داد که بارزترین آنها، هدف قرار دادن دو ناوچه آمریکایی و سرنگون کردن یک پهپاد جاسوسی آمریکا از نوع «اِم.کیو.۹» بود. تعداد کشتی‌های هدف قرار گرفته از سوی ارتش یمن از آغاز عملیات پشتیبانی از مقاومت فلسطین در باریکه غزه به ۱۷۷ کشتی رسیده است. با کاهش تردد کشتی‌های مرتبط با آمریکا یا انگلیس یا کشتی‌های حامل کالا برای دشمن صهیونیستی، بر میزان عملیات در دریا کاسته شده است و دشمن صهیونیستی از دریانوردی سود نمی‌برد و کاهش آن، پیروزی بزرگی برای نیروهای مسلح یمن و جبهه پشتیبانی یمن از مقاومت فلسطین به شمار می‌رود. از نتایج علنی و روشن عملیات پشتیبانی ما از مقاومت فلسطین در باریکه غزه، ورشکستگی بندر‌ام الرشراش (ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی است و گزارش‌های رسانه‌ها نشان می‌دهد که همه فعالیت‌های آن به طور کامل متوقف شده است.
«پاسخ حتمی»
وی همچنین گفت پاسخ به رژیم صهیونیستی حتمی است و شک و تردیدی در آن نیست. تاکید بر پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی در جمهوری اسلامی ایران در بالاترین رده‌های رهبری صورت گرفت و آنچه اتفاق افتاد (عملیات ترور)، قابل اغماض و چشم پوشی نیست. تماس‌ها و پیام‌ها و میانجیگری به طور مشخص برای تلاش جهت متقاعد کردن جمهوری اسلامی ایران به دادن پاسخی اندک و ساده و غیرمؤثر متوقف نشده است. در مقابل همه تلاش‌ها برای ارعاب و دادن مشوق‌ها، جمهوری اسلامی ایران موضعگیری واضحی گرفته است زیرا مسئله، خدشه به آبروی جمهوری اسلامی است که میهمانش در پایتختش ترور شده و به شهادت رسیده است.
مواضع تأسف‌بارِ اعراب
عبدالملک الحوثی مواضع کشورهای عربی در قبال ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را به باد انتقاد گرفت و تاکید کرد: «باید مواضع قاطعانه‌تر و جدی‌تری در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد. به‌طور کلی موضعگیری کشورهای اسلامی تاسف‌بار است و بیانیه سازمان همکاری اسلامی نباید سقف موضعگیری کشورهای اسلامی باشد. برخی رژیم‌های عربی می‌توانند در کمترین کار ممکن، همکاری با دشمن صهیونیستی را متوقف کنند. چهار رژیم عربی به طور گستره با دشمن همکاری می‌کنند.»
گزارش پالتیکو از شکست آمریکا
نشریه پالتیکو در گزارشی نوشت که مقاومت یمنی‌ها ناوگان آمریکا را فرسوده می‌کند. نیروهای آمریکایی از نوامبر تقریبا ۸۰۰ موشک و هفت دور حمله هوائی علیه نیروهای مقاومت انصارالله یمن شلیک و اجرا کرده‌اند، اما در برابر آن هیچ دستاوردی را رقم نزده‌اند و پایانی برای مأموریت‌های استقرار آن‌ها نمی‌توان متصور شد. «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی است که آمریکا در هیچ کجای جهان در حال جنگ نیست. اما تنها یک نکته برای رد این ادعا کافی است برای آن به تحولاتی که طی حدود یک سال گذشته بر فراز آسمان دریای سرخ می‌گذرد، نگاهی بیندازیم.
عملیات‌های دیگر
همچنین سازمان‌ دریانوردی انگلیس پنجشنبه شب اعلام کرد: «گزارشی از وقوع یک حادثه در ۴۵ مایلی دریایی جنوب بندر المخا دریافت کردیم.» سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی از یک کشتی مبنی بر هدف قرار گرفتن با چهار راکت و یک شناور کنترل از راه دور (شهپاد) در ۴۵ مایلی دریایی جنوب بندر «المخا» در استان تعز در سواحل جنوبی یمن دریافت کرده است. این سازمان همچنین گزارش شب گذشته خود را درباره حمله راکتی به یک کشتی در جنوب بندر المخا اصلاح و اعلام کرد که در این حمله دو موشک به نزدیک این کشتی اصابت کرد. سازمان امنیت تجارت دریایی«امبری» انگلیس نیز جمعه صبح اعلام کرد حادثه‌ جدیدی در فاصله ۵۸ مایل دریایی از جنوب غربی الحدیده در یمن به وقوع پیوسته است. این شرکت انگلیسی در توضیح این حادثه گفت بامداد جمعه پهپادی به یک فروند کشتی تجاری اصابت کرد اما تلفات جانی و خسارات مالی در این زمینه گزارش نشده است.
از طرف دیگر نیز، ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس، عصر روز پنجشنبه، منطقه «الجبانه» واقع در غرب شهر الحدیده یمن را بمباران کرد. برخی منابع خبری گزارش دادند این حملات توسط پهپاد آمریکایی صورت گرفته است.
تظاهرات میلیونی یمنی‌ها
مردم یمن روز جمعه بار دیگر با برگزاری تظاهراتی، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، استان صعده یمن امروز صحنه برگزاری تظاهرات میلیونی مردم این کشور در حمایت از فلسطین بود. شرکت کنندگان در تظاهرات ضد اسرائیلی شعار «نبرد جهاد و محور واحد… همراه با غزه تا پیروزی» را در راستای حمایت از مردم فلسطین سر دادند.
گنبد آهنین بزرگ‌ترین فریب جهانی
خبر دیگر از جبهه شمالی اراضی اشغالی است. «موتی شفر» کارشناس مهندسی هوافضا و برنده جایزه امنیت اسرائیل گفت: «سامانه گنبد آهنین بزرگ‌ترین فریبی است که جهان به خود دیده است.» به گزارش شفقنا، رای الیوم نوشت: «اظهار نظر این نخبه امنیتی در اسرائیل، رعب و وحشت آنها را چند برابر کرده است.» وی در گفت‌و‌گو با «اوری میلشتاین» مورخ اسرائیلی افزود: «پدافندهای اسرائیلی حتی یک موشک ایرانی را در جریان حمله‌ آوریل گذشته ساقط نکردند در حالی که ارتش اسرائیل ۵۰۰ موشک از گنبد آهنین شلیک کرد.» تحلیلگر اسرائیلی خاطرنشان کرد: «نه(۹) ماه است که حزب‌الله لبنان شمال اسرائیل را با صدها موشک مختلف به‌ویژه موشک‌های کورنت بمباران می‌کند و این حملات تلفات سنگینی به بارآورده است در حالی که ارتش اسرائیل نتوانسته است اوضاع را تحت کنترل درآورد و جلوی این تهدید را بگیرد.» از طرفی هم روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت نوشت که بدترین سناریو برای رژیم صهیونیستی این است که به صورت همزمان حمله دوجانبه‌ای از سوی ایران و حزب‌الله علیه اراضی اشغالی صورت بگیرد.
بندر حیفا بر روی یک بمب ساعتی
روزنامه‌ هاآرتص نیز نوشت که آنچه باعث نگرانی محافل تصمیم‌گیری در تل‌آویو، مقامات محلی و عموم شهرک‌نشینان شمال شده است، خطر هدف قرار دادن تاسیسات استراتژیک اقتصادی در خلیج حیفا است. این ترس تنها درباره میزان تخریبی نیست که بر این تأسیسات وارد می‌شود و منجر به توقف فرآیند تولید و خسارات سنگین ناشی از آن می‌شود، بلکه سناریوی آغاز جنگ به احساس ترس از احتمال نشت مواد شیمیایی سمی با شدت خطر بالا دامن می‌زند و این امر می‌تواند برای شهرک‌های واقع در مجاورت بندر که تراکم بالای جمعیتی دارند و سومین شهر بزرگ اشغال محسوب می‌شود، بسیار نگران‌کننده باشد.
حملات حزب‌الله
منابع خبری از شلیک هشت فروند موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. به گزارش ایسنا، شامگاه چهارشنبه، هشت فروند موشک از جنوب لبنان به سمت منطقه «صفد» در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد. همچنین منابع خبری از حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه «المرج» رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی خبر دادند. براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، در بیانیه حزب‌الله آمده است این پایگاه به‌طور مستقیم هدف قرار گرفته شد و این حمله تلفاتی را در صفوف اشغالگران به دنبال داشته است. مقاومت اسلامی لبنان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت، رزمندگان مقاومت محل تجمع نظامیان دشمن در پایگاه «المرج» را با یک فروند پهپاد هدف حمله قرار دادند که مستقیما به هدف اصابت کرد و موجب زخمی شدن آنها شد. همچنین رزمندگان مقاومت پایگاه «المالکیه» را با خمپاره هدف حمله قرار دادند که مستقیما به هدف اصابت کرد. پایگاه «السماقه» در تپه‌های اشغالی «کفر شوبا» لبنان نیز با راکت مورد حمله قرار گرفت که مستقیما به هدف اصابت کرد. در این بیانیه آمده است که نیروهای مقاومت تجهیزات جاسوسی در پایگاه «رویسات العلم» در تپه‌های کفرشوبا را با سلاح‌های مناسب مستقیما هدف گرفتند. این منابع از هدف قرار گرفتن یک هدف اسرائیلی در اطراف پادگان زرعیت خبر دادند. مقاومت اسلامی لبنان همچنین مرکز تجمع نظامیان دشمن صهیونیست را در حومه مرکز المطله را نیز با موشک هدف قرار داد و تلفات قطعی به اشغالگران وارد کرد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک یک موشک ضدرزه به سمت زرعیت خبر دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شلیک موشک به کریات شمونا اشاره کردند. رادیو رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که ۱۰ موشک از جنوب لبنان به سمت کریات شمونا شلیک شده است. از طرف دیگر، منابع خبری بامداد پنجشنبه از حملات هوائی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر دادند. همچنین منابع خبری از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در جنوب لبنان خبر دادند. خبرنگار اسکای نیوز عربی گزارش داد رژیم صهیونیستی یک دستگاه خودرو را در حد فاصل میان شهرک‌های «یارین» و «الجبین» واقع در جنوب لبنان هدف قرار داد. او همچنین اعلام کرد در نتیجه هدف قرار دادن این خودرو توسط رژیم صهیونیستی ۳ تن زخمی شدند که وضعیت سلامتی یکی از آنها وخیم گزارش شده است. ساعاتی بعد از آن نیز باز خبر از تروری دیگر آمد که تا زمان تنظیم این گزارش جزئیاتی از این حمله منتشر نشده است. حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد حسن عاطف السید (غریب) متولد سال ۱۹۷۸ از اهالی شهرک عیترون در جنوب لبنان بر اثر شدت جراحات و در راه قدس به شهادت رسیده است. همچنین حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که ‌هادی جاد دیب ملقب به حیدر کرار متولد ۱۹۹۷ از شهرک بافلیه جنوب لبنان و مهدی محمود قصیبانی ملقب به سراج متولد ۱۹۹۴ از شهرک حاروف جنوب لبنان، در راه قدس به شهادت رسیده‌اند.