«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سفری به چچن با نظامیان و داوطلبان جنگ در اوکراین دیدار کرد و خطاب به آنها گفت: «ما با شما شکست‌ناپذیریم.»

پوتین پس از ۱۳ سال در چچن: با شما شکست‌ناپذیر می‌شویم

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سفری به چچن با نظامیان و داوطلبان جنگ در اوکراین دیدار کرد و خطاب به آنها گفت: «ما با شما شکست‌ناپذیریم.»
همزمان با تشدید جنگ روسیه و اوکراین و یورش نظامیان اوکراینی به منطقه کورسک روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در سفر به چچن با نظامیان داوطلب جنگ چچنی دیدار کرد. از ۲ سال و نیم گذشته ارتش چچن نقش مهمی در جنگ داشته و در شرایط کنونی نیز نظامیان چچنی مسئول دفع حملات اوکراین در کورسک هستند. رویترز درباره اهمیت این سفر نوشته است پوتین پس از ۱۳ سال سه‌شنبه شب در سفری از پیش اعلام‌نشده به چچن رفت و به همراه «رمضان قدیروف» رئیس منطقه چچن در دانشگاه نیروهای ویژه روسیه در شهر «گودرمس» با نظامیان و داوطلبان جنگ در اوکراین دیدار و برای آنها سخنرانی کرد. پوتین در این مرکز آموزشی گفت: «تا زمانی که افرادی همچون شما را داریم ما کاملا شکست‌ناپذیریم… شلیک کردن در میدان تیر یک چیز است و به خطر انداختن جان و سلامتی خود یک چیز دیگر. اما نیاز درونی شما ایجاب می‌کند که از سرزمین پدری خود دفاع کنید و شجاعت آن را دارید که چنین تصمیمی اتخاذ کنید.» «قدیروف» نیز سه‌شنبه شب در دیداری جداگانه با پوتین گفت که چچن از ابتدای جنگ اوکراین تاکنون بیش از ۴۷ هزار نظامی را به اوکراین اعزام کرده است که ۱۹ هزار نفر آنها از داوطلبان بوده‌اند. پوتین همچنین در جریان سفر سرزده به منطقه چچن، در کنار «رمضان قدیروف» و همراهانش از مسجد بزرگی در مرکز این منطقه به نام مسجد حضرت عیسی(ع) بازدید کرد. به گزارش ایسنا، پوتین در این بازدید یک نسخه از قرآن کریم را که با طلا تزیین شده، به این مسجد که اخیرا در گروزنی ساخته شده هدیه داد. رمضان قدیروف، رهبر چچن و صلاح مژیف، مفتی چچن و رئیس اداره مذهبی مسلمانان چچن پوتین را در بازدید از این مسجد همراهی می‌کردند. پوتین قبل از اینکه قرآن را در آغوش بگیرد و با قدیروف و مفتی چچن عکس یادگاری بگیرد، آن را بوسید.
دفع حمله پهپادی به مسکو
اما همزمان با سفر پوتین به چچن مسکو پایتخت روسیه هدف حمله پهپادی گسترده اوکراین قرار گرفت. شهردار مسکو گفت که چهارشنبه ارتش روسیه یکی از بزرگ‌ترین حملات پهپادی به مسکو را خنثی کرده است. «سرگئی سبیانین» با انتشار پیامی در کانال شخصی خود در تلگرام گفت که پدافند هوائی روسیه دست‌کم ۱۰ پهپاد اوکراینی را پیش از رسیدن به پایتخت روسیه ساقط کرده است: «این یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌ها برای حمله به مسکو به وسیله پهپاد بوده است. ما با نظارت به این وضعیت ادامه می‌دهیم.» به گفته سبیانین تمامی پهپاد‌ها رهگیری شدند و سقوط لاشه آن‌ها نیز تاکنون تلفات و خساراتی نداشته است. بیشتر این پهپاد‌ها در شهر پودولسک در ۳۸ کیلومتری جنوب کاخ کرملین سرنگون شدند. حملات پهپادی گذشته کیف به پایتخت روسیه معمولا با یک یا دو پهپاد انجام می‌شد و هیچ‌گاه خسارات جدی به شهر وارد نکرده است. به گزارش فارس این تهاجم بخشی از حملات گسترده‌تر ارتش اوکراین به مناطق مختلف روسیه بوده است و وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۴۵ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده است.
همکاری اطلاعاتی غربی‌ها با اوکراین
آژانس اطلاعات خارجی روسیه هم در گزارش جدیدی اعلام کرده که نفوذ اوکراین در خاک این کشور در منطقه کورسک با مشارکت نهادهای اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و لهستان انجام شده است. به گزارش ایرنا، روزنامه روسی «ایزوستیا» بامداد چهارشنبه ضمن اعلام این خبر افزود واحدهایی که در این عملیات شرکت داشتند در مراکز آموزشی در انگلیس و آلمان هماهنگی‌های رزمی را انجام داده بودند. به نوشته رویترز، سرویس اطلاعات خارجی روسیه تاکید کرد که «اطلاعات قابل اعتمادی» برای این اظهارات خود دارد. کارشناسان زیادی هستند که معتقدند اوکراین بدون کمک آمریکا، نه قدرت، نه جسارت و نه توان لازم را برای انجام این حمله را نداشت.