محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا و چند کشور غربی در حالی درباره ادعای صادرات موشک‌های ایران به روسیه هوچیگری می‌کنند که تامین‌کنندگان اصلی تسلیحات رژیم صهیونیستی برای قتل عام 50 هزار نفر در غزه و متهمان اول آوارگی دو میلیون شهروند بی‌گناه فلسطینی هستند.

از تسلیح رژیم کودک‌کش اسرائیل تا نگرانی درباره موشک‌های ایران!
محافل سیاسی و رسانه‌ای آمریکا و چند کشور غربی در حالی درباره ادعای صادرات موشک‌های ایران به روسیه هوچیگری می‌کنند که تامین‌کنندگان اصلی تسلیحات رژیم صهیونیستی برای قتل عام ۵۰ هزار نفر در غزه و متهمان اول آوارگی دو میلیون شهروند بی‌گناه فلسطینی هستند.

طی چند هفته گذشته، برخی رسانه‌ها و محافل سیاسی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان مدعی ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه شدند.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در نشست خبری با دیوید لمی، همتای انگلیسی، گزار‌ش‌ها در ‌این‌باره ‌که ایران به روسیه موشک بالستیک داده را نگران‌کننده خواند و دیوید لمی هم فرستاده ‌شدن موشک‌ها به روسیه را تشدید قابل توجه بحران و نگران‌کننده توصیف کرد. همچنین وزارت خارجه انگلیس و فرانسه کارداران ایران در لندن و پاریس را بر اساس همین ادعا احضار کردند.
این در حالی است که عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان قاطعانه، ادعای مذکور را رد کرد. او اعلام کرد: «یک‌ بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام. معتادین تحریم باید از خود بپرسند: چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟ تحریم‌ها راه‌حل نیستند بلکه بخشی از مشکل هستند.»
اما در دروغ‌پردازی اخیر، آنچه واقعیت دارد وقاحت چند لایه طرف غربی است. آمریکایی‌ها اولا برخلاف تعهدشان با روسیه، سازمان نظامی ناتو و پایگاه‌های خود را تا عمق اوکراین در همسایگی روسیه گسترش دادند و چند هزار کیلومتر دورتر از مرزهای خود، امنیت روسیه را تهدید کردند. آنها در واقع اوکراین را قربانی مطامع تجاوزطلبانه خود کردند.
از سوی دیگر، همین آمریکا به ظاهر نگران از جنگ اوکراین، (در کنار انگلیس و فرانسه) تامین‌کنندگان چند ده هزار تن بمب و موشکی هستند که رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیست ظرف یازده ماه گذشته بر سر مردم بی‌دفاع غزه ریخته، بیش از ۵۰ هزار نفر از آنها را به شهادت رسانده و خانه و کاشانه دو میلیون نفر را نابود کرده و به آوارگی کشانده است.
اسرائیل از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بیش از هر کشور دیگری از کمک نظامی ایالات متحده بهره‌مند بوده و بسیاری از تسلیحات مورد استفاده اسرائیل برای نسل‌کشی و جنایت جنگی در غزه، آمریکایی هستند. به گزارش اندیشکده شورای روابط خارجی و بر اساس داده‌های «آژانس توسعه بین‌المللی» آمریکا، رژیم صهیونیستی در فاصله سال‌های ۱۹۴۶ تا ۲۰۲۳، بالغ بر ۲۹۷ میلیارد دلار حمایت مالی و نظامی از ایالات متحده آمریکا دریافت کرده است.
بنابر برخی گزارش‌ها، اسرائیل از ۷ اکتبر ۱۱ میلیارد دلار تسلیحات نظامی از آمریکا دریافت کرده است. آمریکا همچنین ماه گذشته با فروش ۲۰ میلیارد دلار تسلیحات نظامی به اسرائیل موافقت کرد. آمریکا همچنین ۲۶ میلیارد دلار برای حمایت از اسرائیل در نظر گرفته است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا از ابتدای جنگ در غزه ۲۷ هزار فروند انواع بمب و موشک در اختیار ارتش اسرائیل قرار داده است.
شبکه دولتی بی‌بی‌سی هم هفته گذشته در گزارشی نوشت: «ایالات متحده بزرگ‌ترین تامین‌کننده تسلیحات برای اسرائیل است. براساس گزارش مؤسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (SIPRI)‌، ایالات متحده ۶۹ درصد از واردات تسلیحات متعارف عمده اسرائیل را بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده است. SIPRI گفت که ایالات متحده به سرعت هزاران بمب هدایت شونده و موشک را در پایان سال ۲۰۲۳ به اسرائیل تحویل داد. در دسامبر گذشته، دولت بایدن پس از استفاده از اختیارات اضطراری برای نادیده گرفتن بررسی کنگره، دو فروش فوری به اسرائیل را علنی کرد. یکی از فروش‌ها برای ۱۴۰۰۰ گلوله مهمات‌ تانک به ارزش ۱۰۶ میلیون دلار بود، در حالی که دیگری برای قطعات ۱۴۷ میلیون دلاری برای ساخت گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری بود دولت بایدن از زمان آغاز جنگ تاکنون بیش از ۱۰۰ فروند نظامی دیگر به اسرائیل انجام داده است که بیشتر آنها کمتر از مقدار دلار بوده که مستلزم اطلاع رسمی کنگره است. گفته می‌شود که آن‌ها شامل هزاران مهمات هدایت‌شونده دقیق، بمب‌های با قطر کوچک، سنگرشکن و سلاح‌های سبک بودند. دولت بایدن به کنگره اطلاع داد که با فروش ۲۰ میلیارد دلاری تسلیحات به اسرائیل موافقت کرده است.»
فارغ از دروغ‌پردازی اخیر محافل غربی درباره صادرات موشک بالستیک ایران به روسیه، نکته قابل تامل و عبرت‌آموز برای آمریکا و متحدان اروپایی‌اش این است که آنها در طول چند دهه اخیر، صادرات سلاح به ایران را تحریم کرده بودند، اما طی سال‌های اخیر درباره صادرات تسلیحات پیشرفته ایران به دیگر کشورها و تغییر معادلات مهم سیاسی و نظامی در جهان اظهار نگرانی
می‌کنند.
این نکته هم گفتنی است که آمریکا و برخی دولت‌های غربی، متهمان اول و آخر جنگ‌افروزی و جنایت و نسل‌کشی در منطقه غرب آسیا (از افغانستان تا عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و یمن) هستند و با این همه، دست پیش را درباره صلح و امنیت و ثبات و پرهیز از جنگ و تنش می‌گیرند!!