سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که در عملیاتی ارتش این کشور هدفی نظامی را در منطقه یافا [یا همان تل‌آویو، پایتخت رژیم آپارتاید اسرائیل] با موشک بالستیک فراصوت [هایپرسونیک] هدف قرار دادند. این موشک از روی حداقل 3 ناو حامیان رژیم آپارتاید، گذشت و قلب رژیم را هدف قرار داد

تحقیر و تنبیه آمریکا و اسرائیل از فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری
یمن با موشک‌ هایپرسونیک قلب تل‌آویو را شکافت
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که در عملیاتی ارتش این کشور هدفی نظامی را در منطقه یافا [یا همان تل‌آویو، پایتخت رژیم آپارتاید اسرائیل] با موشک بالستیک فراصوت [هایپرسونیک] هدف قرار دادند. این موشک از روی حداقل ۳ ناو حامیان رژیم آپارتاید، گذشت و قلب رژیم را هدف قرار داد.

انصارالله یمن باز هم یکی از آن شگفتی‌های خود را «رو» کرد و برای دومین‌بار یافا یا به قول خود صهیونیست‌های اشغالگر «تل‌آویو»، پایتخت رژیم اشغالگر را با دقت هدف قرار داد. البته این‌بار با موشک‌ هایپرسونیک، نه پهپاد! این‌بار با توجه به دور زدن تمام پدافندهای ناوهای پُرادعای آمریکایی، که در مسیر حرکت موشک بوده‌اند، این حمله ضربه مهلکی به حیثیت نظامی آمریکا نیز هست. حیثیتی که یک‌بار در دریا به باد رفته بود حالا در آسمان بر باد می‌رود. در پی انتشار خبر حمله موشکی بی‌سابقه به تل‌آویو، ابتدا ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای منبع این حمله را «یمن» اعلام کرد. و در بیانیه خود گفت: «موشکی که از یمن پرتاب شد، در منطقه‌ای خالی از سکنه در مرکز اسرائیل در شرق تل‌آویو فرود آمد و سرنگون شد. نتایج رهگیری‌ها در دست بررسی است.»(!)
شکست در رهگیری و تحقیر آمریکا
رسانه‌های عبری اذعان کردند سامانه پدافند هوائی در رهگیری موشک پرتاب‌شده از یمن ناکام ماند. وبگاه عبری والا گزارش داد که ماهواره‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکا که قرار بود پایگاه‌های احتمالی شلیک موشک در یمن را ردیابی کنند موفق به رصد موشک نشدند. طبق این گزارش، همچنین قرار بود رادارهای ناوهای آمریکایی و اسرائیلی در دریای سرخ این موشک را که در راه اراضی اشغالی بود، شناسایی و رصد کنند. در واقع صهیونیست‌ها نیز تحقیر مجدد آمریکا در این حمله را تأیید می‌کنند! شبکه المیادین هم گزارش داد آتش‌سوزی در محلی که موشک در تل‌آویو هدف قرار داده بود، رخ داده است. الجزیره نیز خبر داده آژیر خطر در مرکز اراضی اشغالی و در حدود ۲۰ شهرک و شهر در شرق و جنوب تل‌آویو به صدا درآمد. به گفته خبرنگار الجزیره «پس از شناسایی موشکی که از شرق پرتاب شد، آژیر خطر در اکثر مناطق مرکزی اسرائیل به صدا درآمد.» همین طور کانال ۱۲ عبری گزارش داد: «این موشک از شرق پرتاب شد و در منطقه‌ای غیرمسکونی در مرکز اسرائیل در شرق تل‌آویو فرود آمد… ارتش در حال بررسی علت عدم شناسایی این موشک قبل از رسیدن به مرکز اسرائیل با وجود مسافت زیادی(۲۰۴۰ کیلومتر) است که از یمن طی کرده است.»
فرار ۲ میلیون صهیونیست به پناهگاه‌ها
رسانه رسمی این رژیم نیز خبر داد: «بخش‌هایی از موشک رهگیر سامانه پیکان نیز در ایستگاه مترو «بتی مودیعین» در مرکز اراضی اشغالی سقوط کرد.» بلافاصله وبگاه عبری «حدشوت بزمان» این طور این گزارش را تکمیل کرد که «تعداد زیادی موشک رهگیر مختلف به سمت موشکی که از یمن می‌آمد شلیک شد، اما موفق نشدند.» رسانه‌های عبری می‌گویند مسیر حرکت موشک حدود ۲۰۰۰ (یا دقیق‌تر ۲هزار و چهل) کیلومتر بود؛ زمان پرواز مورد نیاز برای یک موشک بالستیک برای چنین مسافتی حدود ۱۵ دقیقه است و شناسایی آن زمان بسیار زیادی طول کشید. طبق گزارش رسانه‌های محلی در پی به صدا درآمدن آژیر خطر در مناطق وسیعی در فلسطین اشغالی، ۹ صهیونیست در تلاش برای رسیدن به پناهگاه‌ها در فلسطین اشغالی مجروح و چند نفری نیز هلاک شدند. این رسانه‌ها همچنین افزودند بیش از ۲میلیون صهیونیست به دلیل یک موشک یمنی وارد پناهگاه‌ها شدند. «عودفور»، عضو کنست (پارلمان اسرائیل) در این‌باره گفت: «صبح یکشنبه یک موشک تمام مرکز اسرائیل را وارد پناهگاه‌ها کرد و شمال هم که تحت کنترل (سیدحسن) نصرالله است که این شرایط میزان سطح حملات را تعیین می‌کند و سربازان‌مان نیز همچنان در نوار غزه در رنج هستند.» در پی گزارش سانسورشده ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله موشکی به تل‌آویو از سمت یمن، منابع یمنی می‌گویند «درباره عملیات ارتش یمن نمی‌توان به روایت اسرائیل اعتماد کرد.»
بیانیه مهم
ساعاتی بعد سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که در عملیات ارتش یک هدف نظامی را در منطقه یافا (تل‌آویو) با موشک بالستیک فراصوت هدف قرار دادند. «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، روز یکشنبه، بیانیه مهمی را درباره عملیات نظامی ویژه‌ای که این جنبش علیه عمق اراضی اشغالی انجام شد، منتشر کرد. به گزارش شبکه خبری «المسیره»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یگان موشکی ما با یاری خداوند عملیات نظامی ویژه‌ای را اجرا کرد که در آن یک هدف نظامی در منطقه «یافا» در فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت. این عملیات با یک موشک بالستیک جدید فراصوت انجام شد که در اصابت به هدف خود موفق عمل کرد و سامانه‌های پدافندی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خورد.
در بیانیه ارتش یمن آمده است: «این موشک مسافتی در حدود ۲۰۴۰ کیلومتر را ظرف ۱۱ دقیقه و نیم طی کرد و موجب هراس و وحشت محافل صهیونیستی شد، به شکلی که برای اولین‌بار در تاریخ دشمن صهیونیستی، بیش از ۲میلیون صهیونیست به پناهگاه‌ها رفتند. این عملیات در چارچوب مرحله پنجم و به عنوان نقطه اوج اقدامات قهرمانان یگان موشکی انجام شد که تلاش‌های بسیاری برای توسعه فناوری موشکی انجام دادند تا نیازهای میدان نبرد و چالش‌ها با دشمن صهیونیستی را برآورده کرده و موشک‌ها در اصابت به اهداف و عبور از تمامی موانع و سامانه‌های رهگیری موجود در زمین و دریا که برخی از آنها آمریکایی و برخی اسرائیلی است، موفق عمل کنند.»
هنوز تمام نشده است
همچنین، سرلشکر «محمد العاطفی»، وزیر دفاع یمن، و سرلشکر «محمد الغماری»، رئیس ستاد کل ارتش این کشور، در پیامی به مناسبت میلاد رسول‌اکرم(ص) تأکید کردند: «به دشمنان امت و سه‌گانه خبیث آمریکا، انگلیس و اسرائیل اطمینان می‌دهیم آنچه در انتظار آنها است شدیدتر و دردناک‌تر از آنچه در گذشته دیده‌اند، خواهد بود.»
در این پیام تأکید شد: «نیروهای مسلح یمن با مشت آهنین پاسخ خواهند داد و رژیم اشغالگر اسرائیل را از روز حمله به الحدیده پشیمان خواهند کرد.»
وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش یمن در ادامه افزودند: «دشمنان طعم شکست را در دریا چشیدند و آنچه در دریا اتفاق افتاد در خشکی نیز بعید و دور از دسترس نیست. پاسخ یمن به حمله به الحدیده کابوسی برای دشمنان خواهد بود که امنیت آنها را به خطر خواهد انداخت و روزهای آتی با غافلگیری‌هایی همراه خواهد بود که دشمن اسرائیلی توقع آن را ندارد.»
پاسخی بزرگ‌تر در راه است
رهبر انصارالله یمن در سخنرانی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) با تاکید بر تصمیم صنعا برای ادامه حمایت از غزه، اعلام کرد که عملیات‌های آتی کشورش بزرگ‌تر خواهند بود. «سید عبدالملک الحوثی» اظهار داشت: «عملیات نیروهای یمن با موشک جدید پیشرفته یمنی در چارچوب مرحله پنجم تشدید تنش علیه دشمن انجام شد.»
سید الحوثی تأکید کرد: «به خواست خدا آنچه در راه است بزرگ‌تر خواهد بود.» وی ادامه داد: «عملیات با موشکی با فناوری پیشرفته انجام شد و سامانه‌های دشمن را دور زد و مسافت ۲۰۴۰ کیلومتری را در چارچوب مرحله پنجم تشدید تنش طی کرد.»
حملات تکمیلی حزب‌الله لبنان
در طرف دیگر میدانِ مقاومت نیز حزب‌الله لبنان شمال اراضی اشغالی را در وضعیت جهنمی خود نگه داشته است. مقاومت اسلامی لبنان شنبه‌شب با اسکادرانی از پهپادهای تهاجمی، پایگاه جدیدی از تیپ ۷۶۹ لشکر الجلیل در «عین مارگالیوت» را هدف قرار داد. مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدان حزب‌الله با اسکادران پهپادهای تهاجمی به پایگاه جدید تیپ ۷۶۹ لشکر الجلیل در عین مارگالیوت در غرب کریات شمونه حمله هوائی کرده و با دقت به اهداف خود اصابت کردند. حزب‌الله تأکید کرد این حمله هوائی در حمایت از غزه و در پاسخ به حملات دشمن به روستاها و خانه‌های امن جنوبی به ویژه در شهرک کفرمان برگزار شد.
حزب‌الله لبنان همچنین روز یکشنبه ده‌ها موشک را به سمت مناطق اشغالی جولان و الجلیل شلیک کرد. مقاومت لبنان اعلام کرد، در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و پشتیبانی از مقاومت آن و پاسخ به تجاوزات دشمن اسرائیلی به روستاهای جنوب لبنان به ویژه حمله به شهرک الصرفند، مقر گردان‌های زرهی وابسته به تیپ۱۸۸ در پادگان «راویه» را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داد. پیش از این منابع اعلام کردند بیش از ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق اشغالی جولان و الجلیل شلیک شد. همچنین به دنبال نفوذ پهپاد به کریات شمونه آژیر هشدار در این شهرک در ۱۰ منطقه به صدا درآمد. از طرف دیگر‌، منابع لبنانی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی با توپخانه و با استفاده از بمب‌های فسفری اطراف شهرک‌های العدیسه، حولا و مرکبا در جنوب لبنان را هدف قرار داد. در این رابطه وزارت بهداشت لبنان بدون اعلام هویت، از زخمی شدن چهار نفر در بمباران رژیم صهیونیستی در شهرک العدیسه خبر داد.
تصمیم صهیونیست‌ها برای گسترش جنگ!
در این میان که رژیم آپارتاید اسرائیل از چپ و راست، از زمین و آسمان، زیر آتش شاخه‌های مختلف مقاومت است، خبر می‌رسد که نخست‌وزیر رژیم اشغالگر تصمیم گرفته است تا عملیات نظامی در جبهه شمالی را گسترش دهد. به گزارش ایسنا به نقل از کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» تصمیم به گسترش عملیات نظامی در مرز لبنان گرفته است. بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل هم‌اکنون در حال آغاز عملیات گسترده در جبهه شمالی است. کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل همچنین گزارش داد ارتش به دنبال تشدید تدریجی حملاتش در محور شمالی است.
همچنین نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای «بررسی تنش با لبنان در جبهه شمالی» به دوشنبه (امروز) موکول شد. خبرنگار وبگاه آمریکایی آکسیوس شامگاه شنبه اعلام کرد که نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود روز یکشنبه برای بررسی تنش با لبنان در جبهه شمال فلسطین اشغالی و تصویب مسئله بازگشت ساکنان شهرهای شمال فلسطین اشغالی به خانه‌هایشان به‌عنوان یکی از اهداف جنگ برگزار شود، به دوشنبه موکول شد.
مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی روز شنبه گزارش کرد که سران سیاسی رژیم صهیونیستی روز جمعه برای اولین‌بار افزودن اهداف جنگی مشخصی در جبهه شمالی و بازگرداندن ایمن ساکنان به خانه‌هایشان را بررسی کردند و پس از وعده و وعیدها و اظهارات دروغینی که بر اساس آن، این مسائل از جمله اهداف جنگ تعیین شدند، وزرا احتمال بروز تنشی گسترده در جبهه شمالی و تغییر اهداف جنگ بر اساس آن را بررسی کردند. همچنین یک رسانه عبری گزارش داد مقامات اسرائیلی به واشنگتن اعلام کرده‌اند اگر تحرکات سیاسی فرستاده آمریکا به لبنان به پیشرفتی منجر نشود گزینه نظامی را درباره جبهه شمالی اجرا خواهد کرد. روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: اسرائیل به واشنگتن اطلاع داده اگر تحرکات آموس هوکشتاین، فرستاده آمریکا به لبنان برای حل‌وفصل سیاسی موضوع جبهه شمالی به پیشرفتی منجر نشود اسرائیل هیچ گزینه‌ای جز عملیات نظامی گسترده در شمال نخواهد داشت.