🔹دکتر حمود الحسنی مدیر عام تحقیقات کشاورزی عمان گفت: با دستور مستقیم پادشاه کمپین مبارزه با مسکیت (کهور آمریکایی)افتتاح می شود و این درخت گیاهان و درختان و درختچه های بومی را نابود می کند و برگهایش محتوی مواد سمی است و خارهایش باعث صدمه به انسان و زخمی شدن اعضا و از دست دادن […]

🔹دکتر حمود الحسنی مدیر عام تحقیقات کشاورزی عمان گفت: با دستور مستقیم پادشاه کمپین مبارزه با مسکیت (کهور آمریکایی)افتتاح می شود و این درخت گیاهان و درختان و درختچه های بومی را نابود می کند و برگهایش محتوی مواد سمی است و خارهایش باعث صدمه به انسان و زخمی شدن اعضا و از دست دادن اعضا می شود البته هنگام برخورد شدید و گرده هایش باعث حساسیت برخی می شود و تغذیه دام ها از غلاف میوه اش باعث ریختن دندان دام و لاغری و تلف شدن دام می شود! 

🔹وزیر کشاورزی عمان گفت: مسکیت (کهور آمریکایی)برای انسان و حیوان و گیاهان مضر است و این درخت تمام گیاهان اطراف خود را نابود می کند و با محیط زیست طبیعی و طبیعت رقابت می کند و بر دام ها اثر می گذارد مخصوصا اگر خوراک دام شود و باعث ریزش دندانهای دام می شود و بعد موجب لاغری دام و احیانا تلف شدن دام می شود. و بر انسان نیز تاثیر می گذارد و نیز باعث صدمه به اقتصاد ملی می شود.

 

🔹دکتر حمود الحسنی مدیر عام تحقیقات کشاورزی عمان گفت: و گرده هایش باعث حساسیت برخی می شود و تغذیه دام ها از غلاف میوه اش باعث ریختن دندان دام و لاغری و تلف شدن دام می شوذ و نیز باعث شور شدن آب چاه ها می شود چون تاثیر منفی روی آب های زیر زمینی دارد علاوه بر آن رشد و نمو این درخت باعث گرفتگی مجاری آب باران و سیل ها و تغییر مسیر روان آبهای ناشی از بارندگی دارد.

🔹مهندس فارسی رئیس قسم تحقیقات خاک شناسی و رئیس مرکز متکامل مبارزه با کهور با اشاره به اهم ضررهای اقتصادی مسکیت (کهور آمریکایی)
گفت: مهمترین ضررهای این درخت رقابت با درختان محلی و صدمه خارهای این درخت به مردم و حساسیت زایی گرده های این درخت است.

 

📚 منبع : واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف