🔸  چه کسانی مخالف تولید تیلاپیا در ایران هستند و چه ارتباطی با وابستگی کشور به تخم چشم زده قزل آلا دارند؟! 🔹ایران در ۹ ماه نخست سال جاری، کالاهای متعددی از ایالات متحده آمریکا وارد کرده که در میان آنها، گاو شیرده، جوجه تخم‌گذار، قزل‌آلا و میگو و قلاده حیوانات قابل توجه است. 🔹بر این […]

🔸  چه کسانی مخالف تولید تیلاپیا در ایران هستند و چه ارتباطی با وابستگی کشور به تخم چشم زده قزل آلا دارند؟!

🔹ایران در ۹ ماه نخست سال جاری، کالاهای متعددی از ایالات متحده آمریکا وارد کرده که در میان آنها، گاو شیرده، جوجه تخم‌گذار، قزل‌آلا و میگو و قلاده حیوانات قابل توجه است.

🔹بر این اساس ایران ۱۸۷ کیلوگرم تخم چشم زده از کشور آمریکا وارد کرده است، این در حالی است که خیلی از تولیدکنندگان قزل آلا علاوه بر تولید داخلی این محصول معتقدند با برنامه ریزی درست میتوان تخم ماهی با کیفیت تری نسبت به نمونه های خارجی تولید کنند.

⚠️در حالی کشور سالهاست به واردات تخم چشم زده ماهی قزل آلا وابسته شده است که هر چند وقت یکبار با همین واردات، ویروس VHS میلیاردها تومان به صنعت پرورش قزل آلا آسیب زده و اب های شیرین کشور را به تباهی کشانده است ولی جریانی همچنان تلاش دارند ایران را مستعد تولید این ماهی نشان دهند و از توسعه پرورش آبزیانی که با بوم و ذائقه ایرانی سازگاری دارد جلوگیری کنند!! چه ارتباطی میان این جریان و مافیای واردات تخم چشم زده ماهی قزل آلا در کشور وجود دارد؟!

📚 منبع : واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف