💢 یکی از مهمترین عواملی که سبب می شود شهروندان نسبت مسائل محیط زیستی بی تفاوت باشند عدم شناخت و آگاهی آنها از محیط زیست و مسائل مربوط به آن است. ➖ "هانگرفورد و والک" معتقدند که شهروندان باید از مسائل مربوط به محیط زیست آگاه باشند و در خصوص آنها حساسیت داشته باشند. همچنین […]

💢 یکی از مهمترین عواملی که سبب می شود شهروندان نسبت مسائل محیط زیستی بی تفاوت باشند عدم شناخت و آگاهی آنها از محیط زیست و مسائل مربوط به آن است.


➖ "هانگرفورد و والک" معتقدند که شهروندان باید از مسائل مربوط به محیط زیست آگاه باشند و در خصوص آنها حساسیت داشته باشند. همچنین باید فهم و درک پایه از محیط زیست داشته باشند و برای بهبود محیط زیست دارای انگیزه باشند و مهارتهای لازم برای حل مسائل محیط زیستی را بیاموزند و فعالانه درصدد حل مشکلات برآیند. بنابراین برای داشتن چنین شهروندانی باید تلاش کرد.


⬅️ این تلاش مطمئنا از طریق آموزش و فرهنگ سازی در مقاطع تحصیلی و رسانه های عمومی به نتیجه خواهد رسید. بدون شک یکی از بزرگترین مسائل امنیتی حال و آینده کشور، چالش ها و تهدیدات محیط زیستی می باشد و تولید فیلم و سریال هایی که به این موضوع بپردازد، ضروری است، موردی که به نظر می رسد مورد غفلت فیلمسازان و تهیه کنندگان کشور واقع شده است و شاید ساخت فیلم و سریال هایی با موضوعاتی تخیلی و دور از واقعیت های جامعه امروز اما پر فروش، برای آنها در اولویت باشد. 

 

📚 منبع : زیستن در محیط زیست