عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشستی به تشریح کنوانسیون حقوق بین‌المللی کودک پرداخت و گفت: آمریکا و فرانسه ۲۰۳۰ را امضا نکرده‌اند اما می‌گویند ما باید امضا کنیم! حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نشست «حقوق الهی کودک در سایه تعریف سکولار» اظهار داشت : قضیه ۲۰۳۰ به یک شکل […]

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشستی به تشریح کنوانسیون حقوق بین‌المللی کودک پرداخت و گفت: آمریکا و فرانسه ۲۰۳۰ را امضا نکرده‌اند اما می‌گویند ما باید امضا کنیم!


حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نشست «حقوق الهی کودک در سایه تعریف سکولار» اظهار داشت : قضیه ۲۰۳۰ به یک شکل دیگری در حوزه کودک عملی می‌شود. گفتند معاون حقوقی دولت گفته که حالا که کنوانسیون حقوق کودک را امضا کردیم، بی‌خودی جنجال و سروصدا راه نیندازید. شورای نگهبان هم ۸‌اشکال گرفت و گفت خلاف قانون اساسی و خلاف شرع است، باید اصلاح شود. بدون اصلاح و بدون بحث تأییدش کردند و بعد گفتند هر جایی خلاف اسلام باشد، عمل نمی‌کنیم و حق تحفظ گذاشتند. این شرط گذاری به درد خودتان می‌خورد، چرا نمی‌گویید ما از طرف ایران در این قضیه حرف داریم؟ اصلاحات می‌خواهیم بزنیم و ما برای جهان در حوزه حقوق کودک پیشنهاد داریم. مزایای اینکه در کنوانسیون حقوق کودک است، ما داریم و ضررهایش نیست. پیشنهادات ما را چرا مطرح نمی‌کنید و پشت اینها نمی‌ایستید؟ اینها که از آنها مترقی‌تر است. متاسفانه این اتفاقات به خاطر جوگیر شدن و تحت تأثیر قرار گرفتن است.


رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه همین مسئله FATF و بحث پولشویی قطعا یک جنایت اقتصادی است و همه جای دنیا هم هست، گفت: بیشترین پولشویی جهان در خود اروپا و آمریکا اتفاق می‌افتد. بحث حقوق کودک، پولشویی، نظام خانواده، محیط زیست، قرارداد پاریس همه ۸۰ یا ۹۰ درصد مواد خوبی هست و به نفع همه ملت‌هاست اما آن ۱۰ یا ۷ یا ۵ درصد را چکار می‌کنید؟ آن زهر و سمی که هست چکار می‌کنید. خود کشورهای غربی پایبند نیستند ولی از این مقابله‌ها برای پایبند کردن و کنترل شما و ما استفاده می‌کنند. همین کنوانسیون حقوق کودک در تمام جهان فقط یک کشور امضا نکرده است و آن هم آمریکا هست. همه دنیا امضا کردند، آمریکا و سومالی امضا نکردند. سومالی به خاطر اینکه دولت ندارد و آمریکا کنوانسیون جهانی حقوق کودک که در سازمان ملل در نیویورک تصویب شده است را امضا نمی‌کند. می‌گوید همه شما امضا کنید من امضا نمی‌کنم. آمریکا امضا نمی‌کند، ما که طرح داریم باید امضا کنیم بعد هم بگوییم «هیس! چیزی نگویید.»


فرانسه و آمریکا خودشان سند ۲۰۳۰ را امضا نکردند
رحیم‌پور ازغذی با ‌اشاره به نامگذاری روز جهانی کودک، اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی دوم از بس در اروپا جنایت علیه کودکان اروپا به دست خود اروپایی‌ها اتفاق افتاد، شرمنده شدند و ظاهرسازی کردند. یک چیزی به عنوان روز جهانی کودک نام‌گذاری کردند. هر کشوری روز جهانی کودک اعلام کرده است اما نوبت به ایران که می‌رسد می‌گویند همانی که سازمان ملل گفته است! هر کشوری یک روز را انتخاب کرده است.


وی تصریح کرد: روز جهانی کودک در ۱۹۸۹ در سازمان ملل تصویب شد و سه سال بعد ایران امضا کرد. فقط آمریکا و سومالی امضا نکردند. هیچ سند حقوق بشری آنقدر امضا ندارد؛ اولا که عرض کردم خود آمریکا امضا نمی‌کند و حقوق کودک را قبول ندارد. سند ۲۰۳۰ را آمریکا امضا نکرد، فرانسه امضا نکرد اما می‌گویند ما باید امضا کنیم. 

 

📚منبع : کیهان – ۱۲ آذر ۱۳۹۷