🔸معبد آیین بهائی یا مشرق الاذکار بهائیان در شهر دهلی‌نو پایتخت هندوستان است که از معروفترین بناهای مدرن هند به‌شمار می‌آید و به عنوان مادر معابد شبه قاره هند شناخته شده ‌است.  👤معمار بنا که فریبرز صهبا نام دارد، یک بهائی است که طبق گفته خود در طراحی این بنا از گل نیلوفر یا همان […]

🔸معبد آیین بهائی یا مشرق الاذکار بهائیان در شهر دهلی‌نو پایتخت هندوستان است که از معروفترین بناهای مدرن هند به‌شمار می‌آید و به عنوان مادر معابد شبه قاره هند شناخته شده ‌است. 

👤معمار بنا که فریبرز صهبا نام دارد، یک بهائی است که طبق گفته خود در طراحی این بنا از گل نیلوفر یا همان لوتوس الگو گرفته است.

🔹اما هیچکس از خود نپرسید چرا «لوتوس»؟

🔸زرتشتیان این گل را مقدس می‌دانستند و سنگ نگاره لوتوس در تخت جمشید حکاکی شده‌است که این امر حکایت از اهمیت این گل نزد ایرانیان دارد.

🔹گل لوتوس نماد باروری (زیاد شدن)- کامیابی-قدرت حاصلخیزی زمین- حمایت از هر موجود زنده- صلح جهانی- زیبائی، مظهر عشق، ریاضت و عبادت می‌باشد و این نماد دقیقا همان چیزی است که بهائیان برای ارائه خود و گسترش خود نیاز داشتند!

🔹بهائیان با به‌کارگیری لوتوس در این تلاش بودند تا تمدن خود (مربوط به سده ۱۹ میلادی است) را به تمدن بزرگ ایرانیان باستان ( ۲۵۰۰ سال پیش) گره بزنند تا از این راه برای خود تمدن سازی کنند.

 

کد مطلب : 97121325

📚منبع : جنبش مصاف