در استهبان شیراز بیش از دو میلیون اصله درخت انجیر وجود دارد که محصول آن‌ها به ‌لحاظ کیفیت در جهان بی نظیر است. این شهرستان، بزرگ ترین تولید کننده انجیر در جهان مطرح است. کاملا مشخص نیست که چرا مردم استهبان از بین محصولات گوناگون، انجیر را انتخاب کردهاند، اما احتمالا کمبود آب که از […]

در استهبان شیراز بیش از دو میلیون اصله درخت انجیر وجود دارد که محصول آن‌ها به ‌لحاظ کیفیت در جهان بی نظیر است. این شهرستان، بزرگ ترین تولید کننده انجیر در جهان مطرح است. کاملا مشخص نیست که چرا مردم استهبان از بین محصولات گوناگون، انجیر را انتخاب کردهاند، اما احتمالا کمبود آب که از قدیم مسئله ساز بوده است، علت انتخاب آن باشد. وجود این همه درخت انجیر در دامنه کوه‌های استهبان مناظر بدیعی را به وجود آورده‌است که در جهان کم نظیر است و هر بیننده ای را به حیرت وا میدارد.

در این شهرستان هر جا که جنگل‌های انجیر وجود دارد سیلاب نیست این جنگل‌ها دو خصوصیت دارند: یکی آن که مالک خصوصی دارند؛ دوم آن که زمینه اشتغال و تأمین معیشت خانواده‌ها فراهم میشود که مانع از دولتی شدن کارها و باعث صرفه جویی در هزینه‌های دولتی میگردد. همه ساله از اواسط مرداد ماه برداشت محصول انجیر خشک در استهبان آغاز.می‌شود. نزدیک به ۸۰ درصد تولید انجیر استهبان به کشورهای حوزه خلیج فارس، چین، هنگ کنگ، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، مالزی و هلند صادر می‌شود.

 

کد مطلب : 9812517

📚منبع : نهالستان رادین