🔹 بنیاد آب آلمان این تورها را ساخته و آن را در برخی نواحی مرتفع آفریقایی (مراکش) نصب کرده است. 🔹 در سراسر جهان بسیاری از افرادی که در نزدیکی سواحل زندگی می کنند، از مه، آب استخراج می کنند. این روش استحصال آب به سادگی و توسط توری های ظریفی با ابعاد یک […]

 

🔹 بنیاد آب آلمان این تورها را ساخته و آن را در برخی نواحی مرتفع آفریقایی (مراکش) نصب کرده است.

🔹 در سراسر جهان بسیاری از افرادی که در نزدیکی سواحل زندگی می کنند، از مه، آب استخراج می کنند. این روش استحصال آب به سادگی و توسط توری های ظریفی با ابعاد یک متر مربع انجام می شود که در مسیر باد نصب شده اند. 

🔹 هنگامی که مه به توری ها برخورد می کند، ذرات آب در حفره های توری به دام می افتند و به صورت قطرات آب در مخزن آن جمع آوری می شوند. این تجهیزات می توانند حدود ۳ لیتر آب در روز جمع آوری کنند.

🔹 استفاده از این توری ها مزایایی را به همراه دارد؛ نیازی به تلاش چندانی برای راه اندازی ندارند و می توانند بدون نیاز به نظارت مستمر، به راحتی در مناطق دوردست به کار روند. تنها کافی است آنها را نصب و در انتهای روز آب را از مخزن جمع آوری کرد.

‼️درحالی که در نقاط دیگر جهان از شدت کمبود آب به سراغ اجرایی کردن سخت ترین ایده ها می روند تا چند لیتر آب ذخیره کنند، در کشور ما از شدت پر آبی سد ها را باز میکنند تا آب اضافی به دریا بریزد 😐

 

کد مطلب : ‍98020857

📚منبع : واحد مطالعات امنیت غذایی مصاف