💠💠 فلسطین ملک ابراهیم و نسل موحّد او   ۱⃣ صهیونیست‌ها با استناد به #تورات مدعی مالکیت #فلسطین هستند. مطالعه تورات نشان می‌دهد که خداوند زمین فلسطین را به ابراهیم (ع) عطا فرمود و به او تأکید کرد که نسل او باید #موحد باشند وگرنه خداوند آنها را از این زمین اخراج خواهد فرمود. ۲⃣ […]

💠💠 فلسطین ملک ابراهیم و نسل موحّد او
 

۱⃣ صهیونیست‌ها با استناد به #تورات مدعی مالکیت #فلسطین هستند. مطالعه تورات نشان می‌دهد که خداوند زمین فلسطین را به ابراهیم (ع) عطا فرمود و به او تأکید کرد که نسل او باید #موحد باشند وگرنه خداوند آنها را از این زمین اخراج خواهد فرمود.

۲⃣ این شرط به وسیله‌ی حضرت موسی (ع) نیز مؤکد شد و خدای حکیم در این خصوص از #یهود پیمان محکمی گرفت. اما این شرط رعایت نشد و خداوند دو نوبت #بنی_اسرائیل را از فلسطین تبعید فرمود و در نوبت سوم آنها را برای همیشه نفی بلد کرد.

۳⃣ بنی‌اسرائیل نخستین مرتبه در زمان یوسف (ع) به #مصر تبعید شدند و تا چهار نسل در آنجا ماندند تا وقتی که خداوند به واسطه‌ی حضرت موسی (ع) آنها را به فلسطین باز آورد. نوبت دوم تبعید یهود، در سال ۵۸۶ قبل از میلاد به #بابل بود البته بعد از آن‌که بخت‌النصر اورشلیم را فتح کرد و معبد سلیمان را تخریب نمود. و نهایتاً در سال هفتاد میلادی، چهل سال بعد از اتمام حجّت حضرت عیسی (ع) با این قوم، بلای خداوند به توسط رومیان بر این قوم نازل گشت و #یهودیان برای ابد از فلسطین اخراج شدند.

۴⃣ تنها راه بازگشت یهود به فلسطین آن است که #توبه کنند و از راه پدران خود بازگشت نمایند. این موضوع از آیه هشتم سوره إسراء استنباط می‌شود (عَسىَ رَبُّکُم أَن یَرْحَمَکُم وَ إنْ عُدتُم عُدْنَا).

۵⃣ یهودیان بهتر از هر کس دیگر، به این حقایق واقفند و برای همین است که هجده قرن بعد از اخراجشان از فلسطین برای بازگشت به آن #سرزمین_مقدس اقدامی نکردند. اما بدعت‌گذاران یهود در اواخر قرن ۱۹ مدعی مالکیت فلسطین بر اساس تورات شدند.


✍️ این سلسله مقالات، سعی دارد با زبانی ساده این ادعای صهیونیست‌ها را بررسی کند.

📖 متن کامل به‌همراه مستندات:
👉 yon.ir/Hoke
 

کد مطلب : ‍98031461

📚 منبع : اندیشکده مطالعات یهود:👉 @jscenter