💠💠 ماجرای بت‌پرستی یهودیان   ۱⃣ حضرت‌ داوود (ع‌) که‌ حدود سیصد سال‌ پس‌ از حضرت‌ موسی ‌(ع‌) به‌ حکمرانی ‌رسید در کتاب #مزامیر ـ که در نزد مسلمانان با نام زبور مشهور است ـ تاریخ‌ #بنی_اسرائیل‌ را مرور کرده‌ و تقصیرهای ‌ایشان‌ را برشمرده‌ است. ۲⃣ حضرت داوود (ع) همچنین مطابق مزمور ۱۰۶ ضمن […]

💠💠 ماجرای بت‌پرستی یهودیان
 

۱⃣ حضرت‌ داوود (ع‌) که‌ حدود سیصد سال‌ پس‌ از حضرت‌ موسی ‌(ع‌) به‌ حکمرانی ‌رسید در کتاب #مزامیر ـ که در نزد مسلمانان با نام زبور مشهور است ـ تاریخ‌ #بنی_اسرائیل‌ را مرور کرده‌ و تقصیرهای ‌ایشان‌ را برشمرده‌ است.

۲⃣ حضرت داوود (ع) همچنین مطابق مزمور ۱۰۶ ضمن آن‌که #تاریخ_یهود را مرور می‌کند به موعظه‌ی آنها می‌پردازد. همچنین مزمور ۱۱۹ که‌ طولانی‌ترین‌ مزمور داوود (ع) است،‌ در خصوص‌ خیانت بنی‌اسرائیل‌ در وصایای‌ #تورات‌ و عدم‌ حفظ‌ شریعت‌ و کلام‌ خدا، سروده‌ شده‌ است‌.

۳⃣ بزرگترین‌ گناه‌ #قوم‌_یهود در همین خصوص بوده و بلکه این‌ گناه عظیم،‌ در اصل از ناحیه‌ی #کاهنان‌ و کاتبان‌ این قوم بوده است. زیرا‌ ایشان در توراتی که نزدشان به امانت بود خیانت می‌کردند. اولاً بسیاری‌ از مواعظ‌ و حکمت‌ها و ذکر معاد و قیامت را از آن حذف‌ نمودند و ثانیاً برخی‌ جعلیات‌ بر آن‌ افزودند و به‌ خداوند نسبت‌ دادند. علاوه‌ بر اینها افراد دیگری‌ هم‌ ظاهر شده‌ به‌ دروغ‌ خود را نبی‌ خداوند می‌خواندند و باعث‌ ضلالت مضاعف‌ قوم‌ می‌گشتند.

۴⃣ یهودیان حدود دویست سال بعد از حضرت سلیمان رسماً #بت_پرست شده بودند و حتی بت‌هایی را در #معبد_سلیمان نهاده، می‌پرستیدند. مدتی بعد، حضرت #ارمیاء از طرف خداوند مبعوث شد تا این قوم را از خواب غفلت بیدار کند. سخن‌ خداوند به‌ ارمیاء نبی ‌(ع)، که‌ او را قبل‌ از خرابی‌ معبد اول‌ مبعوث‌ کرده‌ بود تا #یهود ‌را تحذیر دهد، این‌ بود‌ که‌ حتی‌ یک‌ فرد صالح‌ در #اورشلیم‌ باقی‌ نمانده‌ است‌.

۵⃣ وقتی خداوند معبد با عظمت سلیمان را به دشمنان این قوم واگذار کرد تعبیرش آن بود که دیگر عبادت #یهودیان را نمی‌خواهد. این، سخن خداوند است که به توسط یکی از انبیاء بیان شده است.

 

📖 متن کامل به‌همراه مستندات:
👉 yon.ir/Hoke
 

کد مطلب : ‍ ‍‍98031458

📚 منبع : اندیشکده مطالعات یهود:👉 @jscenter