در پی انتشار گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» درباره فرار بزرگ مالیاتی رئیس جمهور آمریکا، گروهی از دموکرات ها به این گزارش واکنش نشان داده و خواستار افشای سابقه مالیاتی وی شدند. هرچه زمان به انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان ماه آمریکا نزدیک می شود بازار افشاگری ها داغ تر می شود. این بار روزنامه نیویورک […]

در پی انتشار گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» درباره فرار بزرگ مالیاتی رئیس جمهور آمریکا، گروهی از دموکرات ها به این گزارش واکنش نشان داده و خواستار افشای سابقه مالیاتی وی شدند.

هرچه زمان به انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان ماه آمریکا نزدیک می شود بازار افشاگری ها داغ تر می شود. این بار روزنامه نیویورک تایمز اسنادی را درباره فرار مالیاتی ترامپ منتشر کرده که با واکنش گسترده ای همراه بوده است. این روزنامه طی گزارشی تحقیقی و براساس اطلاعاتی که به دست آورده گزارش داده که دونالد ترامپ در سالی که پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد فقط ۷۵۰ دلار مالیات پرداخت کرده است:«ترامپ در ۱۰ سال از ۱۵ سال گذشته هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکرده است و علت آن نیز این بوده که به سازمان های مالیاتی گفته بوده بیشتر از پولی که به دست آورده ضرر کرده است». بر اساس این گزارش ترامپ که به شدت از پرونده های مالیاتی خود محافظت می کند و تنها رئیس جمهور معاصر است که پرونده های مالیاتی خود را علنی نکرده در سال اول ریاست جمهوری خود(۲۰۱۷) نیز فقط ۷۵۰ دلار به حکومت فدرال مالیات داده است. اطلاعات مالیاتی ترامپ که از بررسی داده های دو دهه اخیر به دست آمده درحالی از سوی نیویورک تایمز افشا شده اند که تنها چند هفته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین فقط دو روز تا اولین مناظره انتخاباتی باقی مانده است.

رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری خود در کاخ سفید سریعا به این گزارش واکنش نشان داد و آن را «جعلی» خواند. گروهی از قانون گذاران دموکرات به این گزارش واکنش نشان دادند. به نوشته وبگاه «آکسیوس»، این گروه از دموکرات ها خواستار افشای سابقه بازده مالیاتی ترامپ شده اند. کارزار انتخاباتی

«جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، در تبلیغات خود در توئیتر نوشته: «معلمان ۷ هزار و ۲۳۹ دلار، آتش نشانان ۵ هزار و ۲۸۳ دلار و پرستاران نیز ۱۰ هزار و ۲۱۶ دلار را به عنوان مالیات پرداخت کرده اند و دونالد ترامپ ۷۵۰ دلار مالیات داده است». 

«تام پرز»، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات نیز در بیانیه ای گفته: «روابط تجاری ترامپ نشان از یک تضاد منافع خطرناک با شغل وی دارد و اکنون با وجود شمار بدهی های عظیم که سررسید آن به زودی فرا می رسد، او در حال [سوء] استفاده از منصب ریاست جمهوری است تا به جای کمک به مردم آمریکا، جیب خود را پر کند». دیگر قانون گذاران حزب دموکرات از جمله «الیزابت وارن»، «الکساندریا اوکازیو کورتز» و «بیل پاسکارل» نیز نسبت به گزارش فرار مالیاتی ترامپ واکنش نشان داده اند.

ادامه اعتراضات در آمریکا

 در بحبوحه افزایش نزاع های انتخاباتی آمریکا نیز گزارش ها از ادامه اعتراض ها علیه نژادپرستی در این کشور حکایت دارد. جمعیتی از معترضان آمریکایی در «لوییویل» ایالت کنتاکی، شامگاه یکشنبه با شعار «برونا تیلور» برای پنجمین شب متوالی پس از امتناع هیئت منصفه برای محکوم کردن افسرانی که در تیراندازی مرگبار به این زن سیاه پوست نقش داشتند، به خیابان ها آمدند. «گرگ فیشر» شهردار لوییویل از یک ساعت مانده به آغاز منع تردد شبانه در ساعت ۹ شب به وقت محلی، از مردم خواست به خانه هایشان بروند، اما معترضان به تجمع خودشان ادامه دادند. پیش از آن مردم معترض در پارک میدان «جفرسون» که از سوی معترضان پارک «برونا» نامیده می شود، تجمع کرده و تصمیم هیئت منصفه عالی را

محکوم کردند. روز شنبه صدها معترض در این شهر ایالت کنتاکی، با شعار «جان سیاه پوستان مهم است» و «عدالت نباشد، صلح نیست» به خیابان ها آمدند و برخی معترضان هم با خودروهایشان حضور داشتند و بوق می زدند. شهر لوییویل بیش از ۱۲۰ روز است که شاهد اعتراضاتی بر سر مرگ این زن سیاه پوست ۲۶ ساله است که در جریان حمله پلیس کشته شد.

منبع خبر : کیهان