دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران، با اشاره به در پیش بودن یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی در روز ۲۸ خرداد، عنوان داشت: خون تازه ای در رگ های مدیریت اجرایی کشور با انتخابات پیش رو جاری خواهد شد.   حکیم دکتر حسین روازاده؛ دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران ، با اشاره به در پیش […]

دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران، با اشاره به در پیش بودن یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی در روز ۲۸ خرداد، عنوان داشت: خون تازه ای در رگ های مدیریت اجرایی کشور با انتخابات پیش رو جاری خواهد شد.

 

حکیم دکتر حسین روازاده؛ دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران ، با اشاره به در پیش بودن یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی در روز ۲۸ خرداد، عنوان داشت: خون تازه ای در رگ های مدیریت اجرایی کشور با انتخابات پیش رو جاری خواهد شد و با در نظر گرفتن نارضایتی عمیقی که مردم از عملکرد دولت لیبرال ها دارند، گزینه انقلابی بخت بسیار بالایی برای پیروزی دارد. جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران به عنوان حزبی ریشه دار و با اعضای فعال در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جمع بندی نهایی خود از حضرت آیت الله رئیسی حمایت خواهد کرد و معتقدیم برنامه و راهکارهایی که در مناظرات ارائه کردند، گره گشای مشکلات و چالش ها خواهد بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی گام نخست برای تشکیل تمدن اسلامی بود که این مرحله با حضور مردم و رهبری امام خمینی ( ره) در سال ۵۷ به ثمر نشست. تشکیل نظام اسلامی نیز با رأی آری مردم به جمهوری اسلامی، بستر سیستماتیک برای حرکت به سمت تمدن اسلامی را ایجاد ساخت. فرآیندی که می بایست تا مرحله آخر یعنی تمدن اسلامی در دو بُعد سخت افزاری و نرم افزاری آن، ادامه یابد و آن نیز مستلزم وجود دولت اسلامی است. در دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، تشکیل تمدن نوین اسلامی به عنوان آرمان انقلاب مستلزم شکل گیری فرآیند پنج مرحله ای تحقق کامل اهداف انقلاب اسلامی یعنی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است. دولت اسلامی سومین و مهم ترین گام در این فرآیند است که از نظر ایشان تاکنون شکل نگرفته است.

حکیم دکتر روازاده، با تأکید بر مؤلفه اسلامی نظام سیاسی ایران گفت: یکی از تفاوت های مهم انقلاب اسلامی، تداوم روح و ماهیت اسلامی آن در بطن سیستم است. انقلاب های متعددی در قرن بیستم در کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی به وقوع پیوست ولی شعارها و آرمان های اولیه آن تداوم نیافتند و حتی استعمار با شکل و شمایل جدیدی بار دیگر در بسیاری از این جوامع و کشورها به شکل استعمار نو وارد شد. انقلاب اسلامی ایران علاوه بر تغییرات شگرف در داخل ایران، نظم موجود جهانی را به چالش کشید و خواهان تغییر آن شد. این مبارزه خارج از مرزها که به صورت صدور انقلاب مطرح شد، محوری را در نظام بین الملل به نام محور مقاومت به راه انداخت و به بلوک جدید قدرت در جهان تبدیل شد. رمز تداوم و پیروزی انقلاب اسلامی به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی به خاطر مؤلفه های مردمی و اسلامی بودن آن است. الهام گرفتن انقلاب از منشأ مردمی و اسلامی که به مردم سالاری دینی انجامیده، تمامی تئوری های غربی و شرقی را به چالش کشیده و گفتمان نوینی برای بشریت به ارمغان آورده است.

 

دبیر کل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران، تبلور مردم سالاری دینی در کشور را نتیجه مشارکت آگاهانه و حداکثری شهروندان در عرصه سیاسی می داند و در همین رابطه عنوان داشت: حرکت مقتدرانه نظام اسلامی در مسیر تمدن سازی در جریان است و در حال حاضر به مرحله دولت اسلامی رسیده ایم. مدیریت اجرایی کشور همچنان بر پایه سیستمی است که از قبل از انقلاب اسلامی پایه گذاری شده بود. وزارتخانه هایی در سیستم اجرایی وجود دارند که از رأس تا ذیل آن کپی برداری از مدل های غربی بوده و برای همین است که ادارات و سازمان ها نمی توانند پاسخگوی نیازمندی های جامعه و نظام اسلامی باشند. هر ارگانی که پس از انقلاب اسلامی با ابتکار و خلاقیت نیروهای مردمی شکل گرفت، توانسته منشأ خیر و برکات بسیاری باشد. جهاد سازندگی تا زمانیکه در قالب وزارتخانه نبود، اقدامات راهبردی زیادی را به ثمر نشاند. سپاه پاسداران بر خلاف مدل های نظامی متداول جهان و با دستور رهبر کبیر انقلاب شکل گرفت و علاوه بر خدمات رسانی در داخل، به یکی از قوی ترین نیروهای نظامی در جهان تبدیل شده که در کل منطقه و بخش هایی از جهان نفوذ قابل توجهی دارد.

وی خاطر نشان کرد: موفقیت در راه اندازی و شکل گیری ارگان ها و نهادهای انقلابی، راه را برای تشکیل دولت اسلامی به ما نشان داده است. تا به امروز دولت هایی که مستقر شده اند، در قالب سیستم جاری اجرایی غرق شده و همتی برای بسترسازی جهت شکل گیری دولتی در قامت انقلاب اسلامی از خود نشان نداده اند. امید ما این است که در آغاز قرن پانزدهم در نهایت بتوانیم دولت اسلامی را شکل دهیم تا دو مرحله نهایی جامعه اسلامی و تمدن اسلامی، محقق شوند. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه تمدن سازی اسلامی را نشان داده و تشکیل دولت انقلابی در سال ۱۴۰۰، این بیانیه را در معنای واقعی عملیاتی خواهد کرد. ما شاهد دوره جدیدی در تاریخ جمهوری اسلامی خواهیم بود و آحاد مردم در این دوره نتایج شیرین آن را در زندگی شان خواهند چشید.

حکیم دکتر روازاده در پایان عنوان کرد: از تمامی اقشار مردم دعوت می کنم تا در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آگاهانه شرکت کنند. مردم به رئیس جمهور توانا، کارآمد، شجاع، متدین و مطیع اوامر رهبری رأی دهند. ضمن احترام به سایر نامزدهای انقلابی که برنامه های خوبی هم ارائه کردند، حضرت آیت الله رئیسی با توجه به سابقه درخشانی که در قوه قضاییه و آستان قدس رضوی برجای گذاشته اند، صلاحیت لازم را برای سکّانداری دستگاه اجرایی دارند. امیدواریم از روز ۲۹ خرداد و با پایان دولت لیبرال ها، اوضاع اقتصادی و معیشتی سامان گیرد تا بخشی از اقشار جامعه که بدلیل عملکرد دولت تدبیر و امید، از وضعیت موجود نارضایتی دارند، لبخند بر لبان آنها بنشیند و عزتمندانه در راه تحقق تمدن اسلامی گام بردارند.

 

منبع : افکار نیوز