🔰 در پی نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص موج سهمگین و پنجم کرونا و پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای برای کاهش چرخش #ویروس و بار بیمارستان‌ها، رهبر معظم انقلاب اسلامی از رئیس‌جمهور خواستند این موضوع در ستاد ملی #کرونا بررسی شود و هر اقدامی که لازم است […]

🔰 در پی نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص موج سهمگین و پنجم کرونا و پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای برای کاهش چرخش #ویروس و بار بیمارستان‌ها، رهبر معظم انقلاب اسلامی از رئیس‌جمهور خواستند این موضوع در ستاد ملی #کرونا بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد.

📝 در مرقومه رهبری خطاب به آقای روحانی آمده است:

🔰 «پیرو هشدار وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیشنهاد تعطیلی بخاطر بیماری همه‌گیر، مقتضی است این موضوع در ستاد ملّی مقابله با کرونا مطرح و بررسی شود و هر اقدامی که لازم است، انجام گیرد».

🔰 نمکی در نامه خود به رهبر انقلاب پس از برشمردن علل و زمینه‌های گسترش بیماری و فشار سنگین بر کادر درمان، به صحنه آوردن کلیه امکانات کشور برای مقابله جدی با این پدیده را ضروری دانست و نوشت:

🔰 «شاید دو هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و بکارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفس‌گیر بر همکاران ما بکاهد».

✔️ رونوشت دستور رهبر انقلاب اسلامی برای رئیس‌جمهور منتخب نیز ارسال شده است.

🔰 این نامه دیر هنگام وزیر در آخرین روز وزارت، در حالی صورت گرفت که از یک طرف؛ بیش از یکسال است که تصمیمات و راهبردهای ستاد مقابله با کرونا مورد انتقاد خبرگان امر بود و متاسفانه گوشی برای شنیدن نبود

🔰 و از طرف دیگر؛ آقایان مرتب ادعای موفقیت و مدیریت جهانی کرونا را داشتند و هر بار عجز مدیریتی شان بیشتر بر مردم و کادر بهداشت و درمان، رنج و زحمت ایجاد می نمود و لذا بسیار عجیب و دردناک است.

🔰 دو ماه پیش آقای روحانی اعلام کرد که پیک چهارم، پیک آخر کروناست و ابراز امیدواری کرد که دولت را بدون کرونا تحویل خواهد داد. اما برعکس به پیک پنجم رفتیم، آمار مبتلایان به بالاترین حد در طی دوره کرونا رسید و آمار مرگ و میر هم امروز ۴۱۱ نفر شد.

🔰 اکثر حرفهای آقایان روحانی و نمکی مثل سایر حرفهاشان، همین قدر با واقعیت های امروز جامعه، فاصله داشت.

🔰 امید آنکه دولت منتخب و ملت عزیز در یک هماهنگی قوی بتوانند بر این شرایط فائق آیند. ان شاءالله

❇️ امام صادق(ع) می فرمایند؛ 

💠 ثَلاثَهٌ تُعقِبُ النَّدامَهَ: المُباهاُ، و المُفاخَرَهُ، و المُعازَّهُ

💠 سه چیز پشیمانی در پی دارد: به خود بالیدن، فخر فروشی و چیره جویی بر دیگران

🔹 عصر روز دوشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۰

✍ منبع: https://www.instagram.com/p/CSEx5FUotN-/?utm_medium=share_sheet