🔹یک سیاستمدار فرانسوی در مصاحبه‌ای با اشاره به بحران مهاجران در مرز بلاروس- لهستان گفت که هرگز نباید اجازه ورود این مهاجران به اروپا داده شود و آنها از یخبندان بمیرند بهتر از آن است که به اروپا وارد شوند. سیاستمدار فرانسوی: مهاجران از یخبندان بمیرند بهتر از آن است که به اروپا وارد شوند […]

🔹یک سیاستمدار فرانسوی در مصاحبه‌ای با اشاره به بحران مهاجران در مرز بلاروس- لهستان گفت که هرگز نباید اجازه ورود این مهاجران به اروپا داده شود و آنها از یخبندان بمیرند بهتر از آن است که به اروپا وارد شوند.
سیاستمدار فرانسوی: مهاجران از یخبندان بمیرند بهتر از آن است که به اروپا وارد شوند

🔹به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جولیان اودل» از سیاستمداران فرانسوی روز جمعه گفت که اگر مهاجرانی که در مرز بلاروس-لهستان هستند از سرما بمیرند بهتر از آن است که به آنها اجازه ورود به اروپا داده شود.

🔹وی که با شبکه محلی BFM مصاحبه می‌کرد گفت که وظیفه اروپا در وهله نخست، حمایت از اروپایی‌هاست.
این سیاستمدار فرانسوی اضافه کرد: «قطعا نباید مرز را (در برابر مهاجران از بلاروس به سوی لهستان) باز کنیم و نباید از آنها استقبال شود و اکثر این مهاجران خطرناک هستند».

🔹خبرنگار این شبکه در ادامه از اودل پرسید: «آیا این مهاجران را پشت سیم‌های خاردار رها کنیم تا از سرما بمیرند» که این سیاستمدار پاسخ داد: «بله، البته، منظورم کاملا بله است». خبرنگار این شبکه که هنوز پاسخ این سیاستمدار را درک نکرده بود دوباره پرسید: «آیا آنها را رها کنیم تا از یخبندان بمیرند؟» اودل پاسخ داد: «اگر عکس آن شود، با تهاجم مهاجران مواجه خواهیم شد».

🔹طی روزهای اخیر هزاران پناهجو در مرز بلاروس با لهستان مستقر شده و مقام‌های لهستانی با قرار دادن سیم خاردار و استقرار ارتش در مرز، مانع از ورود مهاجران به اتحادیه اروپا می‌شوند. این در حالی است که شرایط در مرز بلاروس با لهستان بسیار بغرنج بوده و پناهجویان در سرمای شدید با کمبود موادغذایی و آب مواجه هستند.