هآرتص نوشت: رهبر عالی ایران [مقام معظم رهبری]، تعیین کننده موفقیت سفر خاورمیانه ای بایدن خواهد بود. بایدن به عنوان ضعیف ترین رئیس جمهور آمریکا و کسی که شانس انتخاب مجددش صفر است لازمه موفقیت سفر خاورمیانه اش را توفیق در توافق با ایران است. اگر بایدن موفق به توافق با ایران و عربستان نشود […]

هآرتص نوشت: رهبر عالی ایران [مقام معظم رهبری]، تعیین کننده موفقیت سفر خاورمیانه ای بایدن خواهد بود.

بایدن به عنوان ضعیف ترین رئیس جمهور آمریکا و کسی که شانس انتخاب مجددش صفر است لازمه موفقیت سفر خاورمیانه اش را توفیق در توافق با ایران است.

اگر بایدن موفق به توافق با ایران و عربستان نشود افزایش قیمت نفت، در داخل موجب عدم رای به دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره و در خارج موجب سوار شدن پوتین بر موج درآمد ناشی از نفت گران و تاخت پیروزمندانه او خواهد شد و از همه بدتر آنکه همراهی و هم‌پیمانی ایران و روسیه هرچه عمیق تر و کار را برای غرب دشوارتر خواهد کرد.

پوتین در صدد است ایران را متقاعد کند از نزدیکی به غرب و توافق با آمریکا اجتناب و در حوزه های مختلف همکاری بیشتری با روسیه در پیش گیرد.
در نهایت این روزنامه نتیجه می گیرد: این رهبر ایران است که در چنین شرایطی برنده این بازی را تعیین خواهد کرد!

اگر ایران به برجام بپیوندد و نفتش به بازار سرریز و روابطش با غرب بسوی بازسازی پیش رود روس ها در فشار بیشتری قرار خواهند گرفت و اگر بالعکس ایران از توافق با آمریکا خودداری و راه هم پیمانی عمیق تری با روسیه در پیش بگیرد معادله ای که شکل خواهد گرفت برای غرب مشکل آفرین خواهد بود!