سرویس سیاسی- روزنامه اعتماد روز پنج‌شنبه گفت‌وگویی با یکی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب منتشر کرد که وی در بخشی از این گفت‌وگو درباره فوت مهسا امینی و اغتشاشات اخیر گفته است: «‌متاسفانه توهم قدرت برآمده از ایجاد یک ساختار قدرت باعث شد تا برخی جریانات متوهم احساس کنند سکه قدرت به نام آنها ضرب شده […]

سرویس سیاسی-
روزنامه اعتماد روز پنج‌شنبه گفت‌وگویی با یکی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب منتشر کرد که وی در بخشی از این گفت‌وگو درباره فوت مهسا امینی و اغتشاشات اخیر گفته است: «‌متاسفانه توهم قدرت برآمده از ایجاد یک ساختار قدرت باعث شد تا برخی جریانات متوهم احساس کنند سکه قدرت به نام آنها ضرب شده و می‌توانند از هر مانعی عبور کنند. غافل از این‌که این ساختار یکدستی که به صورت مصنوعی ایجاد شده بود، طرف مقابل و جامعه مدنی را نیز به یک هماهنگی و هم‌افزایی یکدست رساند. یعنی همه افراد و جریاناتی که رانده شده بودند در مخالفت با این ساختار یکدست همسو شدند. هرچند این طیف‌های اصولگرا تصور می‌کردند که هیچ نیروی مخالفی در برابرشان نمانده، اما غافل بودند که یک نیروی عظیم اجتماعی در حال بازیابی خود است و یک تکانه می‌تواند این نیرو را برای پیگیری مطالبات خود به حرکت درآورد. الزاما این تکانه اقتصادی، سیاسی و… نخواهد بود، بلکه موضوعی که بتواند احساسات عموم را جریحه‌دار کند این هم‌آوایی را شکل می‌دهد.»
گفتتی است در طی چند روز اخیر ورود جدی و پررنگ شخصیت‌ها و رسانه‌های جریان اصلاحات به ماجرای فوت مهسا امینی نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان فوت این دختر را پروژه فوری خود دانسته و با تمام قوا به میدان آمدند.
بر این اساس مدعیان اصلاحات نظیر محمد خاتمی، جهانگیری، عبدالله نوری، جبهه اصلاحات، حزب اتحاد ملت، حزب کارگزاران و…، نه فقط از فوت خانم مهسا امینی متأسف نیستند بلکه از این اتفاق ناگوار خشنود و خوشحال نیز هستند و این رخداد تاسف‌آور را فرصتی برای خالی کردن عقده‌های فروخورده خود تلقی می‌کنند.
لطمه جدی که اصلاح‌طلبان از فضاحت مدیریتی در دولت، مجلس، شهرداری و شورای شهر تهران خوردند باعث شده است که از هر دستاویزی برای جلب اعتماد افکار عمومی دریغ نکنند. جریانی که در زمان مدیریت خود آینده جوانان را اصطلاحا سوزاند و بسیاری از مسائل را برای آنها تبدیل به آرزو کرد، سعی می‌کند با موج‌سواری بر فوت یک دختر جوان خود را به عرصه برگرداند.
احتمالا از این دست رفتارهای اصلاح‌طلبان در ماه‌های آتی تا انتخابات مجلس به عنوان اولین بزنگاه برای بازگشت به قدرت باز هم دیده شود تا اصلاح‌طلبان بتوانند حداقل از این طریق چند عدد رأی جمع کنند.
سانسور تصویر حاج قاسم در روزنامه‌های زنجیره‌ای
سیدابراهیم رئیسی با درایت خود سخنرانی در سازمان ملل را به زمانی برای دادخواهی و بیان حقایق در جهانی که با رسانه‌های تحت سیطره نظام سلطه مسخ شده بدل کرد.
او در اقدامی بسیار مهم عکس شهید سرافراز سرلشکر حاج قاسم سلیمانی را روی دست بلند کرد تا همه حاضران در سالن آن را ببینند و این صحنه توسط دوربین‌های موجود در سالن که تصاویر را به صورت برخط به همه جای جهان ارسال می‌کردند ضبط شود. تصویر کسی که با رشادت و درایت او و همرزمانش از ایران، افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه، لبنان و… بساط شوم و مرگ‌آور تروریسم غربی‌– وهابی-عبری داعش برچیده شد.
دست آخر هم آمریکا، رژیم صهیونیستی و مرتجعان منطقه که تمام زحمات و دلارهای خود را که طی تقریبا ۲ دهه برای به راه‌انداختن داعش به باد رفته می‌دیدند با ترور سرداران سلیمانی و المهندس از آنها انتقام گرفتند. رئیسی این کار را به آن خاطر انجام داد که متاسفانه در دنیای کنونی این نظام سلطه است که بر اکثریت رسانه‌ها سیطره دارد و همان‌ها روایت مسخ‌شده را از هر واقعه‌ای به خورد جهانیان می‌دهند. در این بین اما سانسور عکس آیت‌الله رئیسی در برخی روزنامه‌های داخل کشور موضوع تاسف‌برانگیزی است. عکس آیت‌الله رئیسی در لحظه سخنرانی که عکس حاج قاسم را بلند کرده خود بهتر از هر استدلالی گویای این است که برخی رسانه‌ها در داخل کشورمان چگونه به اربابان غربی خود خدمت می‌کنند و در این راه از پادویی برای تفکرات آنها هم فروگذار نمی‌کنند.