آمریکا و اسرائیل، انگلیس، برخی دولت‌های اروپایی، سازمان‌های جاسوسی بیگانه، گروهک‌های معاند، افراطیون مدعی اصلاحات و برخی سلبریتی‌ها آتش‌بیار فتنه اخیر بودند اما مردم ایران اسلامی با اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص) آرزوهای پلید آنها را لگدمال کردند. سرویس سیاسی دو روز پس از خروش روز جمعه مردم علیه فتنه‌گران، روز یکشنبه نیز اجتماع بزرگ امت […]

آمریکا و اسرائیل، انگلیس، برخی دولت‌های اروپایی، سازمان‌های جاسوسی بیگانه، گروهک‌های معاند، افراطیون مدعی اصلاحات و برخی سلبریتی‌ها آتش‌بیار فتنه اخیر بودند اما مردم ایران اسلامی با اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص) آرزوهای پلید آنها را لگدمال کردند.

سرویس سیاسی
دو روز پس از خروش روز جمعه مردم علیه فتنه‌گران، روز یکشنبه نیز اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص) در محکومیت اقدامات هنجارشکنانه اخیر، همزمان با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در تهران و دیگر شهرها؛ ساری، رشت، قزوین، بندرعباس، همدان، اصفهان، شیراز، قم، سنندج، زاهدان، تبریز، بوشهر، شهرکرد، گرمسار، یاسوج، یزد، بیرجند، گلستان، اراک، اردبیل، البرز، ارومیه، خرم‌آباد، زنجان و… برگزار شد.
مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی نسبت به هتک حرمت به ساحت قرآن کریم، مساجد و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط تروریست‌های اجاره‌ای ابراز تنفر و انزجار داشتند و وفاداری خود را به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی اعلام کردند.
آمریکا و اسرائیل، انگلیس، برخی دولت‌های اروپایی، سازمان‌های جاسوسی بیگانه، گروهک‌های معاند، افراطیون مدعی اصلاحات و برخی سلبریتی‌ها آتش‌بیار فتنه اخیر بودند اما مردم ایران اسلامی با اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص) آرزوهای پلید آنها را لگدمال کردند. در داخل کشور، باید با افراطیون مدعی اصلاحات و برخی سلبریتی‌ها که در نقش پادوهای آمریکا و تحریک‌گران به آشوب عمل کردند، برخورد قاطعانه شود تا دیگر به خود جرأت حمله به امنیت کشور را ندهند. مماشات با مدعیان اصلاحات که سال‌ها پست‌های مدیریتی را اشغال کردند و با تکمیل نقشه دشمن فاجعه رقم زدند، و برخی سلبریتی‌ها که حلقوم‌شان از ثروت کشور پر است و در عین حال غلط زیادی کرده و دعوت به آشوب و اغتشاش کردند، آنها را گستاخ‌تر و دچار برداشت‌های ناصواب‌ بیش از گذشته می‌کند. علاوه‌بر بازخواست و برخورد قاطعانه با این طیف‌ها، باید خسارت‌ها به اموال عمومی از آنها گرفته شود. سلبریتی‌هایی که در فتنه اخیر به کشور لگد زدند و با ارزش‌های مردم مبارزه کردند، میلیارد میلیارد خورده‌اند و برده‌اند. باید با بازپس‌گیری ثروت کشور از آنها، ضمن جبران اندکی از حقوق عمومی، از ایجاد ناامنی و فساد‌پردازی آنان پیشگیری کرد.
مردم تهران در این اجتماع که در میدان انقلاب اسلامی برگزار شد، شعارهای «از فتنه‌گر بیزارم، کشورم را دوست دارم»، «ما لشکر امامیم، آماده قیامیم»، «کوه اراده هستیم، آمریکا را شکستیم»،
«از پشه‌ها چه واهمه، ایران پر از حاج قاسمه»، «سلبریتی حیا کن، جوون‌ها رو رها کن»، «مرگ بر منافق» سر دادند.
مسیرهای منتهی به میدان انقلاب مملو از جمعیت شد. راهپیمایان از چهار مسیر کارگر شمالی، کارگر جنوبی، خیابان آزادی و خیابان انقلاب در این مراسم حضور یافتند.
به گزارش ایرنا، مردم تهران با در دست گرفتن قرآن، اهانت آشوبگران به قرآن کریم را به شدت محکوم کردند.
علاوه‌بر این مردم به صورت خودجوش با اهدای گل به سربازان و فرماندهان نیروی انتظامی از آنان تشکر کرده و شعار «نیروی انتظامی، تشکر، تشکر» سردادند. به گزارش تسنیم، در این مراسم احمد بابایی شاعر آئینی، اشعاری در ارتباط با وقایع اخیر و همچنین ایام عزاداری اهل‌بیت(ع) خواند. سپس گروه‌های سرود نوجوان، به اجرای برنامه پرداختند. حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری: ملت ایران از خواص بی‌بصیرت و بی‌مروت دلگیر است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در اجتماع بزرگ «امت رسول‌الله(ص)» در تهران بیان داشت: ۴۳ سال از انقلاب ملت بزرگ ایران می‌گذرد، بار دیگر نسل سلمان و ایرانیان مومن و وفادار در حمایت از این نهضت بزرگ حضور یافتند، امروز میدان انقلاب، میدان جدیدی برای رویارویی سرنوشت‌ساز این ملت در برابر جریان استکبار جهانی با سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
وی اظهار داشت: راز دشمنی‌های زنجیره‌ای دشمنان این است که استکبار جهانی از این انقلاب پی‌درپی سیلی خورده است. هیچ‌گاه ملت ایران از سیلی زدن به دشمنان غافل نبودند، تمدن دشمنان رو به نابودی است و نشانه‌های زوال آنها را دربر گرفته است. نفوذی در منطقه ما ندارند، دنبال ایرانی تجزیه شده، ناامن و به هم ریخته بودند اما به کوری چشم‌شان و با حمایت ملت ایران به اهداف‌شان نرسیدند و ایران امروز متحد، امن، متدین، مستقل، دلبسته به آرمان‌ها، مقتدر و بهره‌مند از قدرت بازدارندگی است و خار چشم دشمنان می‌باشد.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ملت ایران از خواص بی‌بصیرت و بی‌مروت دلگیر است، اینها باید در روزهای سخت در کنار ملت و در برابر دشمن باشند، باید به خود بیایند و توبه و جبران کنند، البته برخی خسارت‌ها قابل جبران نیست.
بیانیه پایانی اجتماع عظیم امت رسول‌الله(ص)
لزوم برخورد با هنجارشکنان و دروغ‌پردازان در فضای مجازی و حقیقی
در پایان اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص) در تهران که با حضور عظیم مردم برگزار شد، متن بیانیه سراسری قرائت شد.
در این بیانیه آمده است: در شرایطی که نظام اسلامی در اوج اقتدار و ملت بزرگ و سرافراز ایران در اوج عزت قرار داشته و با همت و تلاش‌های مجدّانه دولت مردمی و دستگاه‌ها در مسائل داخلی و خارجی گشایش‌هایی رخ داده و توطئه‌های دشمن یکی پس از دیگری خنثی شده و مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله ‌العظمی امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» عزتمندی نظام را به نمایش درآورده و سفر و سخنرانی ریاست محترم جمهور به مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دستاوردی دیگر برای نظام بوده و مانور عظیم اربعین، وحدت و قدرت ارادتمندان به اهل‌بیت علیهم‌السلام را به نمایش گذاشته و لذت حضور ۲۱ میلیونی زوار اربعین در طریق‌الحسین علیه‌السلام، کام تشنگان معرفت را شیرین کرده بود، متأسفانه طی چند روز گذشته بانیان و صحنه‌گردانان فتنه‌های ۷۸ و ۸۸، معاندین و ضدانقلاب‌های خارج‌نشین و پادوهای داخلی غرب و داعشی‌های وطنی، سازمان‌یافته و آموزش‌دیده با سعی در انحراف افکار عمومی و تحریک افراد و برخی سلبریتی‌های وطن‌فروش، آنهایی که سال‌های سال از رهگذر بیت‌المال، بودجه و صداوسیمای این کشور به نان و نوایی رسیده و شهرت یافته‌اند اما اکنون هم‌نوا با خوانندگان مطرود و منزوی لس‌آنجلسی به‌ جای دفاع از پرچم و کشورشان، با لگدپرانی و پنجه ‌انداختن بر چهره نظام اسلامی، آتش فتنه را شعله‌ور کرده و سناریوی دیگری از وحشی‌گری‌ها و آشوب‌های خیابانی را با ورود به تجمعات مردمی، به بهانه گشت ارشاد و مستمسک قرار دادن درگذشت یکی از هموطنان با القای روایت‌های کذب و جهت‌دار به افکار عمومی و با نشانه گرفتنِ مقدس‌ترین ارزش‌های اسلامی، آتش زدن و جسارت به ساحت قرآن کریم، مساجد و پرچم ایران، به تخریب اموال و اماکن عمومی، حمله به خودروهای امدادی، ضرب و شتم ناجوانمردانه حافظان نظم و امنیت و سردادن شعارهای ساختارشکنانه دست زدند و بدین‌سان کارنامه ننگین وارثان یزیدیان را سیاه و سیاه‌تر نمودند.
در قطعنامه این اجتماع همچنین تأکید شد: از دستگاه‌های مسئول و قوه قضائیه می‌خواهیم، هنجارشکنان و متعرضان به اموال عمومی و نوامیس مردم‌، شایعه‌سازان و دروغ‌پردازان در فضای مجازی و حقیقی که امنیت روانی جامعه را به مخاطره می‌اندازند شناسایی، و با آنان قاطعانه برخورد عبرت‌آموز نمایند.
اجتماع‌کنندگان خاطرنشان کردند: از مجاهدت‌های نیروهای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا)، در خط مقدم مبارزه با ناهنجاری‌ها و مقابله با برهم‌زنندگان نظم، امنیت و سلامت جامعه، قدردانی و از خادمان واقعی ملت خواستاریم، با تروریست‌های اجاره‌ای که قصد دارند با حرکات ایذایی و آشوب و بلوا، اقتدار پلیس و آزادی و صلح را به چالش کشیده و نظم و امنیت عمومی را برهم زنند، قاطعانه برخورد نمایند.
در ادامه این بیانیه آمده است: امروز با تمام شواهد و قرائن ثابت شده که در پس پرده این جنایات‌های ددمنشانه، سرویس‌های جاسوسی بیگانه و مرتبطان با برخی سفارتخانه‌ها حضور داشته و برخی افراد ساده‌لوح، فریب تبلیغات دروغین آنها را خورده‌اند. ما از این اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به سران سلطه و استکبار جهانی و نفوذی‌ها و مزدورانِ سرسپرده آنان، قویاً اعلام می‌کنیم اگر دست از جنایات بیشرمانه خود برندارید، باید منتظر پاسخ قاطعانه و مشت محکم مردم صبور، انقلابی و شجاع و نظام مقتدر اسلامی باشید.
ساماندهی فضای مجازی و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای
اجتماع‌کنندگان تصریح کردند: فضای مجازی یله و رها به مسلخ فکر، ایمان و اخلاق جمعی از جوانان این مرز و بوم بدل شده، با انتقاد از کوتاهی‌های گذشته در ساماندهی فضای مجازی و عدم توجه به هشدارهای رهبری معظم انقلاب در این رابطه از مسئولان امر می‌خواهیم جهت ساماندهی فضای مجازی و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای تصمیم قاطع و عاجل اتخاذ کرده و هیچ‌گونه کوتاهی در این رابطه پذیرفتنی نیست.
تقدیر وزارت کشور از حضور حماسی مردم
در اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص)
وزارت کشور با صدور بیانیه‌ای از حضور میلیونی مردم در اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص) و در محکومیت اغتشاشات اخیر تقدیر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در بیانیه وزارت کشور خطاب به ملت غیور و شریف ایران آمده است: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که برآمده از اندیشه‌های اسلام ناب محمدی(ص) است، با اتکا به قدرت مردم، پیشگام جبهه حق‌طلبی، آزادی‌خواهی، ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان و مستبدان عالم است.
این بیانیه می‌افزاید: این نظام استکباری با وقوف به اندیشه‌های بلند انقلاب اسلامی که بر نفی وابستگی و ظلم‌ستیزی استوار است، با تمام توان و ظرفیت به‌دنبال مهار و تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از نضج حرکت‌های استقلال‌طلبانه و آزادی‌خواهانه در منطقه و جهان است.
در بیانیه وزارت کشور آمده است: از این رو در تحلیل علت دشمنی همه‌جانبه معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی بایستی بیش از هر چیز به آرمان و گفتمان دینی و مردمی این نظام توجه داشت که دشمن تلاش دارد با بهره‌گیری از ایادی منطقه‌ای و جریان‌های نفاق، مانع از شکوفایی هرچه بیشتر آن شود.
این بیانیه ادامه می‌دهد: حمایت از اغتشاشگران طی روزهای اخیر پرده جدیدی از دسیسه‌های دشمن برای برهم‌زدن استوانه‌های امنیت و آرامش داخلی در کشور بود که البته این بار هم با جهل و ناآگاهی نسبت به ظرفیت‌های مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران و این باور که مردم پایه و محور امنیت در این نظام هستند؛ با شکست مواجه شد.
وزارت کشور در بیانیه خود اضافه می‌کند: مردم غیور و انقلابی همچون همیشه با حضور حماسی و شجاعانه در صحنه میدان، خط بطلانی بر نقشه‌های شوم و فریبنده دشمن کشیدند و امنیت و ثبات داخلی در کشور را استحکام بخشیدند.
این بیانیه تاکید می‌کند: در تقویت مردم محور بودن انقلاب اسلامی، بانوان عزیز هم سهمی موثر و تعیین‌کننده در بزنگاه‌های مختلف تاریخی دارند. در ایامی که مزین به هفته دفاع مقدس است جا دارد از جانفشانی‌ها و رشادت‌های زنان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس و همچنین حضور پررنگ و انقلابی‌شان در صحنه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی کشور کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم.
در بیانیه وزارت کشور تصریح شده است: حضور با صلابت و پرشکوه زنان در اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص)، تصویر‌سازی بوق‌های تبلیغاتی دشمن در بی‌توجهی به حقوق شهروندی زنان را نقش بر آب ساخت و به جهان نشان داد که مردم ایران اسلامی، از هر طبقه و جنسیتی پای تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند.
در این بیانیه خاطرنشان شده است: در اجتماع بزرگ امت رسول‌الله(ص) که مرد و زن، و پیر و جوان با عشق به امامت و ولایت و آرمان‌های انقلاب اسلامی در صحنه حضور داشتند؛ بار دیگر جلوه‌ای زیبا از همبستگی و وحدت ملی به نمایش گذاشته شد و نظام جمهوری اسلامی هم به خدمات‌رسانی و ارتقای رضایتمندی عموم مردم فارغ از مرزبندی‌های دینی و قومی افتخار دارد.
رسانه‌های صهیونیست: ایران موفق به مهار آشوب شد
تلاش‌های آمریکا جواب نداد
خبر دیگر اینکه، رسانه‌های صهیونیست ضمن ابراز تاسف از بازگشت آرامش کامل به تهران اعلام کردند که ایران در مهار کردن آشوب‌های اخیر موفق بوده و تلاش‌های آمریکا در جهت افزایش اغتشاشات بی‌نتیجه مانده است.
طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، رسانه‌های اسرائیلی روز شنبه ضمن این گزارش که «مقامات ایران موفق شدند موج آشوب‌ها را خاموش کنند؛ زیرا حجم فعالیت و قدرت اغتشاشگران بسیار کاهش یافته است»، خاطرنشان کردند «تلاش‌های آمریکا جواب نداد.»
«ایهود یعاری» تحلیلگر مسائل عربی در «شبکه ۱۲ اسرائیل» گفت: متاسفانه مقامات ایران موفق شدند پتوی سنگینی بر موج اغتشاشاتی که شهرهای ایران را دربر گرفته بود (به معنی خاموش ‌کردن‌ آنها)، بیندازند؛ آشوب‌هایی که شامل حمله به مراکز دولتی بود اما نیروهای بسیجی موفق شدند شرکت‌کنندگان در این آشوب‌ها را متفرق کنند.
به گزارش فارس، این تحلیلگر صهیونیست افزود: «آمریکایی‌ها تلاش کردند اینترنت را که توسط مقامات ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بسته شده بود، برای ایجاد اختلال در این کشور باز کنند، اما این هم کمکی نکرد.»
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتادوهفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، در توئیتی نوشت: در دیدار با مقامات کشورها، همگان از جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان جزیره ثبات در میان منطقه‌ای متلاطم و پرچالش یاد می‌کنند.
وی با بیان این‌که بصیرت ملت فهیم و بزرگ ایران را قدر می‌شناسیم، تصریح کرده بود: بی‌تردید دشمن ره به جایی نخواهد برد. همین ثبات و صلابت ایران اسلامی است که به هر بهانه‌ای مورد هدف بدخواهان قرار می‌گیرد.
عصبانیت تل‌آویو از افشاگری مجری الجزیره
درباره اغتشاشات در ایران
همچنین، افشاگری و واکنش «جمال ریان» مجری سرشناس شبکه الجزیره قطر درباره اغتشاشات ایران و انتقاد از استاندارد دوگانه تل‌آویو که طی روزهای گذشته تبدیل به دستاویزی برای رسانه‌های معاند، جریان منافقین، تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها شده بود، خشم وزارت خارجه رژیم صهیونیستی را برانگیخت.
به گزارش فارس، جمال ریان طی پستی در توئیتر اعتراضات در ایران را صد در صد ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی و سرویس‌های جاسوسی آن و به‌طور مشخص واحد ۸۲۰۰، سری‌ترین یگان اطلاعات نظامی اسرائیل دانسته بود.
این پست‌ مجری الجزیره در توئیتر خشم تل‌آویو را برانگیخت و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار پستی با هشتگ مهسا امینی، به این امر واکنش نشان داد و مدعی شد: «رژیم ایران یک زن جوان را به دلیل نشان دادن موی سرش، به قتل می‌رساند. هزاران ایرانی برای آزادی‌های اولیه خود اعتراض می‌کنند، در حالی که توسط پلیس مذهبی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند، اما به گفته این روزنامه‌نگار الجزیره (که توئیت را حذف کرده)، اسرائیل مسئول است.»
جمال ریان نیز در پاسخ به این توئیت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نوشت: «من نمی‌دانستم که مهم و تأثیرگذار هستم تا این‌که وزارت خارجه اسرائیل که با کشته شدن یک ایرانی همدردی می‌کند و با کشته شدن شیرین ابوعاقله همدردی نمی‌کند، به من حمله کرد. این امر فرضیه ساختگی بودن تظاهرات ایران و این‌که اسرائیل به آن تحریک کرده را تایید می‌کند.»
وی همچنین نوشت که اگر وزارت امور خارجه اسرائیل واقعا در ابراز همدردی با کشته شدن یک شهروند ایرانی صادق است، چه زمانی می‌خواهد به قتل همکار شیرین ابوعاقله اعتراف کند؟
در یادداشت پیشنهادی ریان که به قلم نویسنده مصری «عمرو ناصف» در فیس‌بوک منتشر شده؛ به این موضوع اشاره شده که چرا برخی انکار می‌کنند حزب تجزیه‌طلب کومله که تحت حمایت رژیم صهیونیستی است، در حال تحریک برای آشوب در ایران است. یا چرا کسانی که مدعی آغاز یک انقلاب در ایران هستند، هیچ اشاره‌ای به این امر نمی‌کنند که برخی تجزیه‌طلبان تحت حمایت تل‌آویو در حال حمایت از این اغتشاشات در ایران هستند.
خبرنگار الجزیره، امروز نیز با انتشار تصاویری از مهسا امینی و شیرین ابوعاقله نوشت: «ماشین رسانه‌ای صهیونیستی و بازوهای آن در کشورهای عربی، جهان را برای یک زن قربانی در ایران زیر و رو کرد و زن قربانی در فلسطین را فراموش کرد.»
این در حالی است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی چند روز پیش، همزمان با اغتشاشات در ایران، رسما از این آشوب حمایت کرده و اعلام کرده بود: «ما اعتراضات مردم شجاع ایران که علیه رژیم خشن آخوندها برخاسته‌اند از نزدیک دنبال می‌کنیم»!
با گذشت چند روز از ناآرامی‌ها در ایران، رسانه‌های اسرائیلی اعتراف کردند که واشنگتن و تل‌آویو نتوانستند به اهداف خود از تظاهرات اخیر برسند و مانند همیشه تلاش‌های آنها «در نتیجه قدرت مقامات تهران در مهار رخدادهای امنیتی، سیاسی و وضعیت اجتماعی به سرعت شکست خورد.»