وزارت خارجه آمریکا طی درخواست عجیبی از انقلابیون یمن خواستار توقف حملات به کشتی‌هایی شد که نفت یمن را به غارت می‌برند. آمریکا نماینده خود را به منطقه اعزام می‌کند تا بتواند به غارت منابع انرژی و نفت یمن ادامه دهد. در همین ارتباط نیز، وزارت امور خارجه آمریکا بدون محکوم کردن حملات متجاوزان به […]

وزارت خارجه آمریکا طی درخواست عجیبی از انقلابیون یمن خواستار توقف حملات به کشتی‌هایی شد که نفت یمن را به غارت می‌برند.
آمریکا نماینده خود را به منطقه اعزام می‌کند تا بتواند به غارت منابع انرژی و نفت یمن ادامه دهد. در همین ارتباط نیز، وزارت امور خارجه آمریکا بدون محکوم کردن حملات متجاوزان به یمن، روز دوشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تیم لندرکینگ» فرستاده ویژه این کشور در امور یمن این هفته به عمان و عربستان سعودی سفر خواهد کرد.
این وزارت خانه در بیانیه‌ای مدعی شد: «از حوثی‌ها می‌خواهیم فوری حملات خود را به بنادر یمن متوقف کنند، این حملات باعث اختلال در جریان کالاهای بسیار مورد نیاز شده و سختی‌ها را در سراسر یمن تشدید می‌کند.» در این بیانیه اضافه شده است: «لندرکینگ که در اوایل ماه جاری با هدف گفت‌وگو پیرامون آتش‌بس مورد حمایت سازمان ملل از امارات بازدید کرده بود، روز یکشنبه عازم منطقه غرب آسیا شد.»
پیش از این، دفتر سیاسی جنبش انصارالله سفر سفیر آمریکا به استان حضرموت را قویا محکوم کرد و آن‌را «اقدامی تهاجمی» خواند. در بیانیه دفتر سیاسی انصارالله آمده است: «ما سفر سفیر آمریکا به استان حضرت موت را اقدامی تهاجمی در چارچوب طرح‌های خصمانه دشمن برای هدف قرار دادن امنیت، ثبات و وحدت یمن می‌دانیم و آنرا به شدت محکوم می‌کنیم.»
انصارالله افزود: کشوری مانند آمریکا که از تجاوز به یمن حمایت مالی و حمایت می‌کند، هرگز نمی‌تواند به منافع مردم یمن فکر کند.در این بیانیه آمده است: «هر گونه فعالیت علنی و یا غیر علنی آمریکا در قبال یمن برای ملت این کشور غیرقابل قبول است و یمنی‌ها به شدت آن‌را رد می‌کنند.»
به نظر می رسد که آمریکا تلاش دارد تا با حفظ شرایط فعلی یمن، زمینه را برای غارتگری منابع نفتی و انرژی یمن فراهم کند، هرچند دولت صنعا هشدار داده است که با قاطعیت مانع از غارت منابع نفت یمن خواهد شد.