پس از حملات سنگین دوشنبه شب حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی که منجر به آتش‌سوزی بسیار گسترده شد و تبعات آن تاکنون نیز ادامه دارد، سیلی از مسئولان رژیم آپارتاید اسرائیل به این منطقه رفته‌اند تا از این منطقه ویران شده دیداری داشته باشند!

اسرائیل در شوک عملیات دوشنبه شب حزب‌الله صهیونیست‌ها برای دیدن خسارات در محل حاضر شدند
پس از حملات سنگین دوشنبه شب حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی که منجر به آتش‌سوزی بسیار گسترده شد و تبعات آن تاکنون نیز ادامه دارد، سیلی از مسئولان رژیم آپارتاید اسرائیل به این منطقه رفته‌اند تا از این منطقه ویران شده دیداری داشته باشند!

آتش در شمال فلسطین اشغالی پس از حملات سنگین موشکی و حمله با ده‌ها پهپاد هجومی در شمال فلسطین اشغالی ساعت‌ها زبانه کشید و به زور عملیات بیش از ۱۸ تیم آتش‌نشانی و چهار هواپیما که ساعت‌ها در مهار آن ناتوان بودند، حالا کمابیش کنترل شده است. پس از ساعت‌ها دست و پا زدن، لحن تهدیداتِ برای جنگ با لبنان از سوی طرف اسرائیلی به شدت بالا رفته و به درجه‌ای از جنون رسیده است.
دیوانگی که در پی آتش زبانه کشیده
چنان‌که اشاره شد، حملات بی‌امان دوشنبه و سه‌شنبه حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی، خشم مقامات رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است. در پی حملات حزب‌الله، «هرتزی‌ هالوی»، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، از برخی مناطق در شمال اراضی اشغالی بازدید کرد. طبق گزارش خبرگزاری سما، وی در جریان این بازدید بر آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای حضور در مرز لبنان و جنگیدن در آن تأکید کرد. ‌هالوی افزود: حزب‌الله تعداد حملات را افزایش داده است و ما آماده حمله هستیم و به نقطه تصمیم‌گیری نزدیک می‌شویم. وی ادامه داد: ما پس از یک روند بسیار خوب که شامل آموزش و تمرین در سطح فرماندهی ستاد بود، آماده تشدید حملات در شمال هستیم. حملات حزب‌الله همچنین «بنی گانتس»، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، را به شمال اراضی اشغالی کشاند. گانتس در جریان این بازدید گفت: تا ماه سپتامبر کار را در این‌جا به پایان خواهیم رساند و می‌توانیم واقعیت دیگری را آغاز کنیم. بنی گانتس افزود: این اتفاق یا از طریق دیپلماسی یا تشدید تنش رخ خواهد داد و ما نمی‌توانیم یک سال دیگر را در این‌جا از دست بدهیم. از سوی دیگر، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز حین بازدید از شهرک کریات شمونه در نزدیکی مرز لبنان، خواستار جنگ با لبنان و «نابودی کامل حزب‌الله» شد. وی گفت: از کریات شمونه بازدید کردم و این صحنه که سربازان به طور ۲۴ ساعته فعال هستند شوکه‌کننده بود و به همین دلیل اکنون مأموریت ارتش صرفاً نابودی حزب‌الله است. این وزیر صهیونیست ادامه داد: ما باید همه چیز مربوط به حزب‌الله را بسوزانیم، باید همه چیز را بسوزانیم!
اما در این میان ۲ موضع کمابیش متفاوت بود، «بتسلئیل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، گفت که این رژیم خواستار جنگ با لبنان نیست. وی در این باره تصریح کرد: ارتش اسرائیل نمی‌خواهد وارد جنگ در لبنان شود و این واقعیت موجود است. سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی نیز گفته است: ما خواهان راه‌حل دیپلماتیک با حزب‌الله هستیم، ما از اسرائیل دفاع خواهیم کرد و وضعیت شمال نمی‌تواند این‌گونه ادامه یابد.
رجزخوانی نتانیاهوی درمانده
اما گویا موضع اصلی را در این «مجمع دیوانگان» نخست وزیر گرفته است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مدعی است که نظامیان رژیم صهیونیستی آماده «اقدامی به شدت قدرتمند» در شمال لبنان هستند. نتانیاهو در جریان سفر به کریات شمونا در شمال اراضی اشغالی که این روزها هدف حملات گسترده حزب‌الله لبنان بوده است، این ادعا را مطرح کرد. نتانیاهو در این سفر همچنین با نیروهای لشکر ۷۶۹ ارتش رژیم صهیونیستی دیدار کرد و در جریان وضعیت عملیاتی در نواحی مرزی لبنان و اسرائیل قرار گرفت.
اسرائیل و حزب‌الله در آستانه جنگی تمام‌ عیار
نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال نیز نوشته است که درگیری اسرائیل و حزب‌الله لبنان پس از گذشت ما‌ه‌‌ها از آغاز آن اکنون تشدید و به یک جنگ تمام عیار نزدیک شده است. همین موضوع اسرائیل را بر آن داشته که به‌رغم درگیری در غزه، با هدف تقویت امنیت در مرزهای شمالی مجبور به گسیل نیروهای بیشتری به این منطقه باشد. اسرائیل و حزب‌الله در آستانه جنگی تمام‌ عیار قرار دارند.
ارتش اسرائیل بازیچه دست حزب‌الله
در پی حملات بی‌امان جدید حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی، رسانه‌های عبری‌زبان به تحمیل معادله توسط حزب‌الله به ارتش رژیم صهیونیستی و اینکه ارتش اسرائیل بازیچه دست حزب‌الله شده است، اذعان داشته‌اند. صندوق یهودی وابسته به نهاد امداد و نجات در شمال اراضی اشغالی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد خسارات ناشی از آتش‌سوزی گسترده در ده‌ها نقطه در شمال اراضی اشغالی که توسط موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله لبنان هدف قرار گرفته شدند، ۲ برابر خسارات ناشی از جنگ با لبنان در سال ۲۰۰۶ است.
حملات حزب‌الله قطع نمی‌شود
مقاومت لبنان بی‌توجه به تهدیدات به کار خود ادامه می‌دهد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مجاهدان ما محل استقرار نظامیان دشمن صهیونیستی در جنگل‌های «نطوعه» را با سلاح موشکی هدف قرار دادند. مجاهدان ما همچنین محل استقرار نظامیان دشمن را در مجاورت مثلث «الطیحات» با سلاح موشکی هدف قرار دادند. حزب‌الله همچنین از هدف قرار دادن نظامیان رژیم صهیونیستی در پایگاه «رمثا» خبر داد. در همین راستا، شبکه المیادین از شعله‌ور شدن آتش در پایگاه رمثا در پی اصابت موشک‌های حزب‌الله به آن خبر داد.
حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه نیز از هدف قرار دادن یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی فلسطین خبر داد. به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان ساعت ۹ صبح امروز محل استقرار نظامیان دشمن در پایگاه «برکه ریشا» را با موشک هدف قرار دادند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رزمندگان حزب‌الله یا چندین موشک که از جنوب لبنان شلیک کردند، مقر نظامیان رژیم صهیونیستی در الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند. همچنین مقاومت اسلامی لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گروهی از نظامیان صهیونیست را در پایگاه نظامی المالکیه با توپخانه قرار داده است. ساعاتی پیش روزنامه روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت از شلیک چندین راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی از جانب لبنان خبر داده بود.
طبق گزارش الجزیره، رسانه‌های عبری تأکید کردند آژیرهای هشدار در شهرک‌های «مرگلیوت» و «مسکاف عام» در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمدند. همچنین صدای ۲ انفجار در مسکاف عام شنیده شد. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد هدف هوائی مشکوکی را از لبنان بر فراز شهرک «متولا» در الجلیل علیا در شمال اراضی اشغالی رهگیری کرده است. این در حالی است که مقاومت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و مقاومت جسور در غزه مبارزان ما سه‌شنبه تجمع سربازان دشمن صهیونیستی در منطقه «حانیتا» را با موشک هدف قرار دادند. همزمان نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند: «عملیات اخیر حزب‌الله نشان‌دهنده عمق رخنه موشکی و پهپادی به مواضع ارتش را نشان می‌دهد.»
حزب‌الله: اسرائیل گرفتار دور باطل شده است
رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تأکید کرد رژیم صهیونیستی در تحقق اهدافش در جنگ غزه ناکام مانده و در دور باطل گرفتار شده است. «محمد رعد»، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت، در مراسم تجلیل از شهید «احمد طبوش»، یکی از رزمندگان مقاومت لبنان، تصریح کرد پیروزی در غزه، حفاظت از لبنان است و کسی که تاثیر لبنان را در غزه نمی‌بیند درک درستی از جنگ و جزئیات آن ندارد. رعد تأکید کرد مقاومت لبنان تاثیر عمیقی بر دشمن صهیونیستی و ناکامی او را در دستیابی به اهدافش در جنگ غزه گذاشت. اما رژیم صهیونیستی همچنان در برابر سرنوشت سرسخت است، در حالی که می‌داند شکست خورده است.
۴۰۰ شهید لبنانی
اما از سوی دیگر، وزارت بهداشت لبنان امروز چهارشنبه آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان را بالغ بر ۲۰۰۰ شهید و مجروح اعلام کرد. وزارت بهداشت لبنان امروز با انتشار بیانیه‌ای شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان از آغاز طوفان الاقصی تا چهارم ژوئن (سه‌شنبه ۱۵ خرداد) را اعلام کرد. در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری رسمی لبنان منتشر شد، آمده است که از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه مناطقی در جنوب لبنان همزمان با عملیات‌ طوفان الاقصی تا چهارم ژوئن جاری، ۴۰۰ نفر شهید و ۱۶۰۳ نفر مجروح شده‌اند.
دیده‌بان حقوق بشر روز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای اشغالگر در حملات به روستاهای جنوب لبنان از فسفر سفید استفاده کرده‌اند. به گزارش ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی گفت: نیروهای اسرائیلی از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) در حملات‌شان به ۱۷ روستا در جنوب لبنان از فسفر سفید استفاده کرده‌اند. براساس گزارش الجزیره به نقل از این نهاد، رژیم صهیونیستی از این سلاح ممنوعه یعنی فسفر سفید به شکل غیرقانونی پنج بار بر فراز مناطق مسکونی جنوب لبنان استفاده کرده است.