رئیس سابق سرویس اطلاعات خارجی انگلیس(MI6 ) با ااعلام این که «تاریخِ جنگ‌های اسرائیل علیه لبنان پُر از شکستِ اسرائیلی‌هاست» گفت: «سامانه گنبد آهنین اسرائیل زیر بار موشک‌های حزب‌الله نابود می‌شود

جان ساورز، رئیس سابق MI6:
گنبد آهنین اسرائیل زیر حمله موشک‌های حزب‌الله نابود می‌شود

رئیس سابق سرویس اطلاعات خارجی انگلیس(MI6 )
با ااعلام این که «تاریخِ جنگ‌های اسرائیل علیه لبنان پُر از شکستِ اسرائیلی‌هاست» گفت: «سامانه گنبد آهنین اسرائیل زیر بار موشک‌های حزب‌الله نابود می‌شود.»
مسلم است که حزب‌الله هنوز انتقام خون شهید «فؤاد شکر» را نگرفته است، اما همچون گذشته و با قدرت به مأموریت خود در شمال اراضی اشغالی ادامه می‌دهد. باری، صهیونیست‌ها زیر آتش دائمی حزب‌الله باید نگران عملیات بزرگ هم باشند که زمانش مشخص نیست، اما برای صهیونیست‌ها بی‌سوخت و سوز است.
همان‌طور که بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های صهیونیستی و نیز غربی درباره پیامدهای وخیم جنگ گسترده رژیم آپارتاید اسرائیل با حزب‌ الله لبنان به ‌دلیل قدرت نظامی غافلگیرکننده این جنبش هشدار می‌دهند، «جان ساورز»، رئیس سابق سرویس اطلاعات خارجی انگلیس نیز اعلام کرده است که سامانه گنبد آهنین اسرائیل زیر بار موشک‌های حزب‌الله دوام نخواهد آورد. وی که با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گفت‌و‌گو می‌کرد گفت که «تاریخ جنگ‌های اسرائیل علیه لبنان پر از شکست است. سامانه رهگیری اسرائیل موسوم به گنبد آهنین، زیر بار حجم عظیم موشک‌های حزب‌الله در معرض خطر فروپاشی قرار دارد و این نشان می‌دهد که اسرائیل از این موضوع به‌شدت متضرر خواهد شد. او سپس به ترور
«اسماعیل هنیه» در تهران اشاره کرده و می‌گوید ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «فؤاد شکر» فرمانده نظامی ارشد حزب‌الله، اولویت‌ها و استراتژی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که نتانیاهو هیچ تمایلی به آتش‌بس به‌ازای آزادی اسرای اسرائیلی ندارد و این اسرا هیچ جایی در اولویت‌ها و استراتژی وی ندارند…. صورت گسترش درگیری‌ها در منطقه، اسرائیل آمریکا را مجبور خواهد کرد مداخله مستقیم در این درگیری‌ها داشته باشد که این امر موجب شعله‌ور شدن اختلاف و تنش داخلی در آمریکا می‌شود، به‌ویژه در حزب دموکرات، بر همین اساس دولت جو بایدن در تلاش برای جلوگیری از گسترش جنگ در لبنان است.
حزب‌الله کدام مواضع را می‌زند؟
در این گزارش درباره مواضع احتمالی «اسرائیل» که توسط مقاومت هدف قرار خواهد گرفت نیز این طور آمده است که، «مراکز حیاتی اسرائیل در شهر حیفا بی‌صبرانه منتظر انتقام حزب‌الله است و حزب‌الله با یک حمله موشکی گسترده می‌تواند این مراکز را نابود کند… پهپادهای حزب‌الله ماه‌ها در آسمان حیفا پرواز می‌کردند و توانسته‌اند تشکیلات دفاعی اسرائیل را دور بزنند. این پهپادها همچنین توانسته‌اند نقشه‌های مهمی از مواضع موجود در بزرگ‌ترین بندر اسرائیل و سامانه گنبد آهنین و حتی دفاتر فردی فرماندهان نظامی ارتش اسرائیل تهیه کنند.»
حملات سنگین حزب‌الله ادامه دارد
دیروز ابتدا خبر آمد که رسانه‌های عبری از اصابت پهپادهای انتحاری حزب‌الله لبنان به یک خودرو و پایگاه نظامی در نهاریا خبر دادند که منجر به زخمی شدن چند تن شد. رسانه‌های عبری گزارش دادند: پهپادهای انتحاری از جنوب لبنان یک خودرو و پایگاه نظامی در نهاریا در شمال اراضی اشغالی را هدف قرار دادند که منجر به زخمی شدن چند تن شد. به گفته رسانه‌های عبری پهپادهای حزب‌الله لبنان در حریم هوائی الجلیل غربی به پرواز درآمدند. منابع خبری نیز از شنیده شدن صدای انفجار در شهر حیفا و منطقه نهاریا خبر دادند. خبرنگار المیادین سپس به نقل از «یک منبع میدانی» اعلام کرد سه پهپاد از جنوب لبنان شمال اراضی اشغالی را هدف قرار داده‌اند. برخی رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که در انفجار پهپادها در الجلیل غربی یک صهیونیست کشته شد. رسانه‌های عبری از گسترش حملات از جنوب لبنان و رسیدن این حملات به شهر اشغالی عکا نیز خبر می‌دهند. این در حالی است که کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد حداقل دو صهیونیست در انفجار پهپادها در الجلیل غربی زخمی شده‌اند. همچنین به خاطر انفجار یک پهپاد، پایگاه شراگا در نزدیکی عکا آتش گرفت. مقاومت لبنان در این باره اعلام کرد در راستای حمایت از ملت و مقاومت در غزه و پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به شهرک عبا، روز سه‌شنبه حمله هوائی را با پهپادهای انتحاری علیه مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر واحد ایغوز ۶۲۱ در پادگان شراگا در شمال عکا انجام داد که منجر به زخمی شدن تعدادی از صهیونیست‌ها شد.
ابعاد بیشتری از ماجرا
کم‌کم خبرهای بیشتری مخابره شد که ابعاد این حملات پهپادی را کمی روشن‌تر می‌کرد: یسرائیل هیوم خبر داد که انفجار پهپادی در داخل اردوگاه ارتش اسرائیل در خلیج بین حیفا و عکا گزارش شده است؛ مجروحان حمله پهپادی حزب‌الله به نهاریا به ۷ نفر رسید شهردار نهاریا در شمال اسرائیل نیز گفت که «دولت اسرائیل باید زودتر تصمیم بگیرد که قانون را اجرا کند و آنچه در نهاریا اتفاق می‌افتد باید در بیروت اتفاق بیفتد.» حتی برخی از منابع خبری مدعی شدند که فرمانده یگان مخصوص ارتش رژیم اسرائیل در غرب الجلیل مورد هدف قرار گرفته است.
باز هم حمله
حزب‌الله لبنان ساعاتی بعد دوباره اعلام کرد که با سلاح مناسب مقر نظامیان اسرائیلی در شهرک اشغالی آویویم در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است که در حمایت از مردم غزه و مقاومت قهرمانانه آن‌ها و در پاسخ به تداوم تجاوز دشمن اسرائیلی به روستاهای جنوبی لبنان و منازل مسکونی، این عملیات را با موفقیت انجام داده است… در راستای حمایت از ملت و مقاومت در غزه ظهر دیروز تجمع سربازان اسرائیلی در نزدیکی پایگاه برکه ریشا را با موشک‌های برکان هدف قرار داد.
آمریکا قادر به مهار یمن نیست
اما جبهه دیگر مقاومت یعنی یمن نیز مثل حزب‌الله لبنان ثابت کرده است یک مشکل جدی و دشوار برای آمریکا و رژیم صهیونیستی است و پیشرفته‌ترین تسلیحات و ترفندهای ائتلاف غرب نتوانسته آن‌ را بازدارد یا حتی مهار کند. رسانه آمریکایی در مقاله‌ای با اشاره به ناکارآمدی حملات نظامی آمریکا و متحدانش علیه مواضع ارتش یمن، تأکید کرد غرب برای مقابله با قدرت انصارالله باید ابزارهای خود در جنگ رسانه‌ای را تقویت کند. به گزارش «فارن افرز»، انصارالله یمن به چالشی مداوم برای آمریکا و متحدانش در منطقه بدل شده و حملات ارتش یمن از آغاز جنگ غزه تشدید شده است. آن‌ها از موقعیت خود در دریای سرخ برای ایجاد اختلال در جریان کشتی‌رانی صهیونیست‌ها و متحدانشان استفاده کرده و با وجود تلاش‌های یک ائتلاف دریایی با رهبری آمریکا، انصارالله همچنان با قدرت خواست خود را در منطقه اجرائی می‌کند. به اذعان رسانه آمریکایی، حملات ائتلاف غرب به مواضع ارتش یمن در توقف حمایت انصارالله از فلسطینیان ناموفق بوده به نظر می‌رسد ارتش یمن همچنان می‌تواند به حملات خود علیه کشتی‌های صهیونیستی و حامیان صهیونیسم در دریای سرخ ادامه دهد. رسانه آمریکایی با اشاره به اینکه هدف اصلی انصارالله از این حملات حمایت از فلسطینیان است، گزارش داد این اقدام می‌تواند با تقویت محور مقاومت، نفوذ ایران را در منطقه افزایش دهد. به اذعان رسانه آمریکایی، موضع تهاجمی ارتش یمن در برابر مداخله‌گری‌های آمریکا در منطقه حمایت فراوانی برای انصارالله فراهم کرده و آمریکا و متحدانش نیز نتوانسته‌اند مانع افزایش محبوبیت ارتش یمن در جوامع مسلمان شوند.
صنعاء آماده «حمله بزرگ به اسرائیل»
روزنامه لبنانی اما نوشته است، به نظر می‌رسد مقدمات پاسخ یمن به جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در حالی پایان یافته که اکنون صنعاء منتظر سیگنال آغاز پاسخ از سوی اتاق عملیات ویژه محور مقاومت است. به نوشته روزنامه الاخبار چاپ لبنان، صحبت‌هایی که در افکار عمومی یمن و یا از سوی فرماندهان نظامی صنعاء درباره «پاسخ بزرگ» مطرح می‌شود، نشان‌دهنده میزان آمادگی یمن برای شرکت در عملیات پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی است. همچنین خبر می‌رسد که ۲ ناوشکن نیروی دریایی آمریکا به نام‌های یواس‌اس لابون و یواس‌اس کول از خلیج عمان به سمت دریای سرخ در امتداد سرزمین‌های اشغالی فرستاده شدند. سنتکام در این بیانیه مدعی انهدام سه پهپاد ارتش یمن شد و افزود: «در ۲۴ ساعت گذشته سه پهپاد حوثی‌ها را بر فراز خلیج عدن نابود کردیم.» در ادامه ادعاهای سنتکام آمده است: «در دریای سرخ، یک شهپاد و یک موشک بالستیک را که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها پرتاب شده بود، منهدم کردیم.»
عین‌الاسد قتلگاه نظامیان آمریکایی
وزارت دفاع آمریکا نیز بامداد سه‌شنبه مجروح شدن چند نظامی خود در حمله به عین‌الاسد را تأیید کرد و گفت که در حال ارزیابی میزان خسارت وارد شده است. بعد از انتشار اخباری مبنی بر حمله موشکی به محل استقرار نظامیان اشغالگر آمریکایی در شمال غرب عراق، اکنون از مجروح‌شدن تعدادی از آن‌ها خبر می‌رسد. مقام‌های آمریکایی می‌گویند که حداقل پنج نظامی این کشور در حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد زخمی شدند و جراحت یکی از آن‌ها شدید است. بنا به گفته رسانه‌‌ها، گروهی جدید که خود را «الثوریون» یا «انقلابیون» می‌نامند، حمله به پایگاه آمریکایی در عین الاسد را برعهده گرفته است. برخی منابع می‌گویند
احتمالا ۲ نظامی آمریکایی در این حمله به هلاکت رسیده‌اند.