«اسرائیل در جنگ فرسایشی دست و پا می‌زند و نمی‌تواند در 7 جبهه پیروز شود...» این بخشی از اظهارات جدید «موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی است که دیروز در فضای مجازی و رسانه‌ها دست به دست می‌شد.

‌وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی:
از ۷ جبهه محاصره‌ایم در جنگ فرسایشی دست و پا می‌زنیم

«اسرائیل در جنگ فرسایشی دست و پا می‌زند و نمی‌تواند در ۷ جبهه پیروز شود…» این بخشی از اظهارات جدید «موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی است که دیروز در فضای مجازی و رسانه‌ها دست به دست می‌شد.
۱۱ ماه جنگ با ۷ جبهه مقاومت از جمله در لبنان، یمن، عراق، فلسطین و متحمل شدن بیشترین خسارت در همه حوزه‌های نظامی، سیاسی، حیثیتی، اقتصادی، جانی و… معنایی جز «محاصره» و «دست و پا زدن در جنگی فرسایشی» دارد؟! پاسخ «موشه یعلون» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی به این سؤال شنیدنی است. او دیروز اعلام کرد که «اسرائیل» ۱۱ ماه است در یک جنگ فرسایشی دست و پا می‌زند و از ۷ جبهه نیز محاصره شده است و هیچ‌کس نمی‌تواند در چنین شرایطی پیروز شود. شاید بتوان راز «وحشی‌گری‌های» رژیم صهیونیستی و متمرکز شدنش روی کشتار غیرنظامیان را در همین جملات پیدا کرد. آنها با خود می‌گویند، برای تحت‌الشعاع قرار دادن این همه خسارت و تلفات نظامی خود، باید فقط خون ریخت. فرقی هم نمی‌کند کسی که کشته می‌شود نوزاد است، زن است یا عضو حماس است. نزدیک به ۴۲هزار فلسطینی- عمدتاً غیرنظامی- با سلاح‌های مدرن و اهدائی کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، آلمان و… در غزه قتل‌عام شده‌اند و ثانیه به ثانیه بر تعداد این شهدا افزوده می‌شود. آنها می‌کشند تا شکست نخورند غافل از این که، این سطح از جنون، خودکشی است.
رئیس سابق ستاد کل ارتش «اسرائیل»
دیروز اما رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، «آویو کوخاوی»، رئیس سابق ستاد کل ارتش این رژیم «در معرض ترور ناکام قرار گرفته است.» آنها تصاویری از بمبی دست‌ساز منتشر و اعلام کردند، حزب‌الله لبنان طرح کشتن این مقام صهیونیست را ریخته و تا بیخ گوش او هم آمده بودند. حزب‌الله لبنان تا لحظه تنظیم این گزارش، در این‌باره موضعی نگرفته است. در صورت تایید این خبر می‌توان گفت، خطر تا بیخ گوش مقامات بلندپایه صهیونیستی رسیده است.
حماس شکست نمی‌خورد
«نیویورک‌تایمز» نیز سراغ «گادی شامنی» یکی از فرماندهان قدیمی صهیونیست‌ها رفته و با او درباره جنگ جاری مصاحبه کرده است. آن طور که مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نوشته است، این فرمانده سابق لشکر غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که «پس از خروج نیروهای اسرائیلی از غزه، کسی قادر نخواهد بود حماس را به چالش کشیده و به مبارزه بطلبد.» او سپس تصریح می‌کند که حماس در این جنگ پیروز خواهد شد. بر اساس این گزارش، این فرمانده صهیونیست گفت: «ما در رویارویی‌های تاکتیکی با حماس پیروز می‌شویم اما جنگ را می‌بازیم… حماس تنها یک ربع پس از عقب‌نشینی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی، شهرهای نوار غزه را پس می‌گیرد… سیطره بر تونل‌ها و تخریب آنها یک پروژه مهندسی بسیار پیچیده است و ممکن است سال‌ها طول بکشد.»
ضربه کاری در رفح
اما در بحبوحه تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه، نیروهای مقاومت فلسطین نیز با اشغالگران مقابله کرده و «سرایاالقدس»، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی دیروز (سه‌شنبه) ‌تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی در شرق شهر رفح را منهدم کرد. ایسنا در این‌باره به نقل از سرایاالقدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: «مجاهدان ما موفق شدند ‌تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی در اطراف تقاطع عدنان ابوطه شرق شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را منهدم کنند… ما این ‌تانک را با بمب کنار جاده‌ای ثاقب منهدم کردیم و در اطراف آن انفجار مهیبی رخ داد.» برخی منابع نوشته‌اند دست‌کم ۴ نظامی صهیونیست در این حمله به هلاکت رسیده‌اند. صهیونیست‌ها اما می‌گویند، این چهار نفر زخمی شده‌اند و حال‌شان وخیم است. مهر نیز به نقل از پایگاه خبری «حدشوت بزمان» نوشت: «یک بالگرد نظامیان مجروح را از رفح به بیمارستان بیلنسون‌ منتقل کرده است.»
دانش‌آموزکُشی!
گفتیم، صهیونیست‌ها برای جبران شکست‌ها و تلفات بی‌سابقه‌شان، به خون ریختن نیاز دارند. دیروز به نقل از وزارت آموزش‌وپرورش فلسطین در نوار غزه اعلام شد رژیم صهیونیستی بیش از ۱۱هزار دانش‌آموز فلسطینی را در غزه و کرانه باختری طی همین ۱۱ ماه جنگ قتل‌عام کرده‌اند. این عینی هر ماه به طور میانگین ۱۰۰۰ دانش‌آموز! در این مدت ۱۷هزار و ۷۷۲ دانش‌آموز نیز زخمی شده‌اند.
به گزارش ایسنا، وزارت آموزش‌وپرورش فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، تعداد دانش‌آموزان شهید در کرانه باختری به ۱۱۳ تن و شمار زخمی‌ها به ۵۴۸ تن رسیده است و ۴۲۹ تن نیز بازداشت شده‌اند. براساس نوشته روزنامه الاخبار، در بیانیه مذکور همچنین آمده است ۵۲۹ معلم و کادر اداری شهید و ۳هزار و ۶۸۶ تن در نوار غزه و کرانه باختری زخمی شده‌اند در حالی ‌که در کرانه باختری بیش از ۱۲۹ تن بازداشت شده‌اند.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد رژیم صهیونیستی ۳۶۲ مدرسه دولتی، دانشگاه و ساختمان وابسته به دانشگاه‌ها و ۶۵ مرکز آموزشی وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در نوار غزه را بمباران کرده که ۱۲۴ مرکز آموزشی متحمل آسیب‌های زیادی شده‌اند و ۶۲ نهاد آموزشی نیز کاملا تخریب شده‌اند. طبق گزارش این وزارتخانه، ۷۱۸هزار تن در نوار غزه همچنان از تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی محروم هستند و بیشتر آنها از بیماری‌های روحی و روانی رنج می‌برند و در شرایط روانی و جسمانی وخیمی به سر می‌برند. همزمان دیروز اعلام شد مدرسه «مصطفی حافظ» در غزه توسط رژیم صهیونیستی بمباران شد!