🔸 مدیر عامل شرکت آبفای جنوب شرق استان تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، هدف از ساخت این خط را بهبود کیفی و جبران بخشی از نیازکمی آب قرچک و پنج روستای این شهرستان اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۲۵۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 🔸 علیرضا […]

🔸 مدیر عامل شرکت آبفای جنوب شرق استان تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، هدف از ساخت این خط را بهبود کیفی و جبران بخشی از نیازکمی آب قرچک و پنج روستای این شهرستان اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۲۵۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

🔸 علیرضا کارگری گفت: در مسیر ۱۲ کیلومتری از تصفیه خانه هفتم سد ماملو تا شهرستان قرچک از خطوط انتقال ۶۰۰ تا ۹۰۰ میلی متری چدن داکتیل استفاده شده است.

🔸 وی افزود: پنج روستای پرجمعیت قشلاق جیتو ، فردیس ، محمد آباد ، ولی آباد وامین آباد نیز با اجرای این طرح از نعمت آب سالم با کیفیت مطلوب و بدون افت فشار آب بهره مند شدند.

🔸 درحاشیه افتتاح طرح آبرسانی به قرچک ، مرکز کنترل و پایش آب شرب شهر باقرآباد ازتوابع شهرستان قرچک نیزبااعتبار شش میلیارد تومان ، به دست وزیر نیرو بهره برداری رسید.

🔸 پیش از افتتاح این طرح ،وزیر نیرو از خط دوم انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران به دشت ورامین بازدید کرد .

🔸 این طرح که با هدف انتقال سالانه ۲۸۳ میلیون متر مکعب از پساب‌های تصفیه خانه جنوب تهران به ورامین، پاکدشت و شهرری در حال اجرا است، از جمله پروژه‌های بزرگ بخش آب کشور است که تامین مالی و اجرای آن از طریق سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در دست اجرا است.

🔸حجم سرمایه‌گذاری این طرح براساس قیمت‌های سال ۹۷ بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است. همچنین خط انتقال این طرح از نوع پلی اتیلن دو جداره تقویت شده با ورق‌های فولادی و با قطر سه متر است که در طول ۳۶ کیلومتر از شهرری تا پاکدشت و ورامین اجرا می‌شود.

🔸با اجرای این پروژه امکان تامین آب بخش عمده‌ای از اراضی شبکه ۶۵ هزار هکتاری دشت ورامین فراهم می‌شود. همچنین با اجرای طرح یاد شده امکان ادامه فعالیت کشاورزی بیش از ۵۰ هزار نفر برای تامین محصولات مورد نیاز استان فراهم می‌شود.

🔸مدیرعامل آبفای استان تهران در  در حاشیه بازدید وزیر نیرو از روند عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران نیز گفت: ۳۰ میلیون متر مکعب از آب تصفیه‌خانه سد ماملو به شهرهای زیرپوشش آبفای جنوب شرق استان تهران تخصیص داده شده است.

🔸محمد پرورش افزود: در گذشته پیش‌بینی شده بود از ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب ماملو، ۹۰ میلیون مترمکعب را برای تهران و ۳۰ میلیون مترمکعب را به شهرهای جنوب شرق استان تهران اختصاص دهیم؛ با وجودی که هم اکنون ۱۲۰ میلیون مترمکعب به ۹۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است اما با هدف پایدار کردن کیفیت آب شرب این‌مناطق، میزان آب تخصیص‌یافته به شهرهای جنوب شرق استان تهران را کاهش ندادیم.

🔸وی تصریح کرد: با تکمیل فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران که گنجایش  تامین آب این تصفیه‌خانه را دو و نیم  مترمکعب بر ثانیه افزایش خواهد داد روند تامین آب بخش جنوبی شهر تهران و شهرهای جنوب شرق استان تهران بیش از گذشته ارتقای کمی و کیفی خواهد داشت.

🔸پرورش ادامه داد: مرحله نخست تصفیه‌خانه هفتم تهران دو سال پیش با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح شد که به دنبال آن بلافاصله عملیات اجرایی فاز دوم آن نیز آغاز شد و پیش‌بینی شده است ۵۵۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه نیاز باشد که در صورت تامین این هزینه، مدول دوم نیز تا دو سال آینده بهره‌برداری می‌رسد.

📚 منبع : خبرگزاری صدا و سیما