🔳  ۱۵ مرداد ۱۳۶۸، سالروز وفات والده گرامی رهبر انقلاب 🌷 بانو خدیجه میردامادی (متولد ۱۲۹۳ شمسی)، والده گرامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بانویی زاهد، متشرع، آشنا با آیات قرآن، احادیث، تاریخ و ادبیات بود. ❇️ آیت‌الله خامنه‌ای درباره مادرشان می‌گویند: 💠 «مادرم خانم بسیار فهمیده، باسواد، کتابخوان، دارای ذوق شعری و هنری، حافظ شناس – […]

🔳  ۱۵ مرداد ۱۳۶۸، سالروز وفات والده گرامی رهبر انقلاب

🌷 بانو خدیجه میردامادی (متولد ۱۲۹۳ شمسی)، والده گرامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بانویی زاهد، متشرع، آشنا با آیات قرآن، احادیث، تاریخ و ادبیات بود.

❇️ آیت‌الله خامنه‌ای درباره مادرشان می‌گویند:

💠 «مادرم خانم بسیار فهمیده، باسواد، کتابخوان، دارای ذوق شعری و هنری، حافظ شناس – البته حافظ شناس که میگویم، نه به معنای علمی و اینها، به معنای مأنوس بودن با دیوان حافظ – و با قرآن کاملاً آشنا بود و صدای خوشی هم داشت.»
💠 «ما وقتی بچه بودیم، همه مینشستیم و مادرم قرآن میخواند؛ خیلی هم قرآن را شیرین و قشنگ میخواند. ما بچه‌ها دورش جمع میشدیم و برایمان به مناسبت، آیه‌هایی را که در مورد زندگی پیامبران است، میگفت. من خودم اولین بار، زندگی حضرت موسی، زندگی حضرت ابراهیم و بعضی پیامبران دیگر را از مادرم – به این مناسبت – شنیدم. قرآن که میخواند، به آیاتی که نام پیامبران در آن است میرسید، بنا میکرد به شرح دادن.»

💠 « بعضی از شعرهای حافظ را که الان هنوز یادم است ـ بعد از نزدیک به سنین شصت سالگی ـ از ‌شعرهایی است که آن وقت از مادرم شنیدم؛ از جمله این یک بیت یادم است:
سحر چون خسرو خاور عَلَم در کوهساران زد
به دست مرحمت یارم در امیدواران زد‌

‌دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند
گِل آدم بسرشتند و به پیمانه زدند

«غرض،‌ خانمی بود خیلی مهربان، خیلی فهمیده و فرزندانش را هم ـ البته مثل همه‌ی مادران ـ دوست ‌می‌داشت و رعایت آن‌ها را می‌کرد.» ۱۳۷۶/۱۱/۱۴

◀️ آیت‌الله خامنه‌ای از سوی مادر به محمد دیباج فرزند امام جعفر صادق (ع) نسب می‌رساند.

❣️ زن، خانواده و #سبک_زندگی در نگاه رهبرانقلاب 👇
https://t.me/joinchat/BRcQGTupWraP0rhMEknrrw

منبع : ریحانه کانالی ویژه بانوان پیرامون موضوع «زن و خانواده» | از مجموعه حساب‌های KHAMENEI.IR