🔹 یک خانم کارآفرین در یزد، از چیزی که شاید کمتر کسی فکرش را بکند یک کسب و کار درست و حسابی راه انداخته است. طاهره زارع، حالا یکی از بزرگ‌ترین پرورش‌دهندگان الاغ در کشور است.  🔹 خانم زارع با وام خوداشتغالی سرمایه اولیه‌ای به مبلغ ۳۰میلیون تومان فراهم کرده است و با خرید الاغ […]

🔹 یک خانم کارآفرین در یزد، از چیزی که شاید کمتر کسی فکرش را بکند یک کسب و کار درست و حسابی راه انداخته است. طاهره زارع، حالا یکی از بزرگ‌ترین پرورش‌دهندگان الاغ در کشور است. 

🔹 خانم زارع با وام خوداشتغالی سرمایه اولیه‌ای به مبلغ ۳۰میلیون تومان فراهم کرده است و با خرید الاغ از استان چهارمحال و بختیاری، مزرعه پرورش الاغ را راه‌اندازی کرده است. مزرعه او که زمینه اشتغال را در روستای تقوّیه بخش خضرآباد شهرستان اشکذری فراهم کرده، ۱۴۰راس الاغ دارد و روزی ۳۰کیلو شیر الاغ تولید می‌کند. 

🔹 پرورش الاغ در چین و آفریقا یک کسب و کار مهم است. شیر الاغ برای درمان برخی بیماری‌ها مانند آسم، قند‌خون، سرما‌خوردگی، آلرژی و برای پایین آوردن تب ناشی از عفونت تجویز می‌شود. از دیگر فرآورده‌های الاغ، روغن قلم پا و پی آن است. حتی فضولات الاغ در طب سنتی استفاده می‌شود.
 

کد مطلب : 96060418⁣

📚 منبع : hamshahrinews@