🔸  معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که تنها واردات چهار محصول باغی (میوه) شامل موز، نارگیل، انبه و آناناس به کشور آزاد است و هر نوع میوه وارداتی دیگر قاچاق محسوب می‌شود. 🔸 به گزارش ایرنا، محمدعلی طهماسبی در جمع مسئولان جهاد کشاورزی و برخی باغداران کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: البته ورود این […]

🔸  معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که تنها واردات چهار محصول باغی (میوه) شامل موز، نارگیل، انبه و آناناس به کشور آزاد است و هر نوع میوه وارداتی دیگر قاچاق محسوب می‌شود.
🔸 به گزارش ایرنا، محمدعلی طهماسبی در جمع مسئولان جهاد کشاورزی و برخی باغداران کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: البته ورود این چهار محصول نیز باید با نظارت دقیق گمرکی و سایر نهادهای ذیربط به ویژه برای رعایت مسائل بهداشتی و سلامت انجام شود.
🔸 وی تصریح کرد: تاکنون و حتی با فشارهایی که از سوی برخی صنف‌ها و اتحادیه‌های فروش میوه صورت گرفته دولت و وزارت جهاد کشاورزی اجازه افزایش میزان محصولات باغی وارداتی را نداده است.
🔸 معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی دولت و وزارت جهاد کشاورزی که در برنامه پنج ساله ششم نیز پیش‌بینی شده است توسعه باغات در بیش از ۵۰۰ هزار هکتار اراضی شیب‌دار و با بازدهی کم اقتصادی است.طهماسبی ادامه داد: با توجه به تکلیف قانونی و پیش‌بینی احیای این میزان اراضی فاقد توجیه اقتصادی در برنامه ششم توسعه، همه نهادها و سازمان‌های متولی موظف به تامین شرایط و تحقق اجرای این مهم هستند.

📚 منبع : روزنامه کیهان. ۹۶/۶/۳۱