🔸 180 هزار تن برنج قاچاق اخیرا وارد کشور شده است.این مقدار برنج بسان پاکت سیگار نیست که طرف در جیب یا کیف دستی اش قرارداده باشد.این حجم از قاچاق با کانتینر و از مبادی رسمی وارد می شود. 🔸 قاچاق کلان به کشور نشان می دهد مدیرانی در حاکمیت ذینفع و آلوده اند.شرط کنترل قاچاقی […]

🔸 180 هزار تن برنج قاچاق اخیرا وارد کشور شده است.این مقدار برنج بسان پاکت سیگار نیست که طرف در جیب یا کیف دستی اش قرارداده باشد.این حجم از قاچاق با کانتینر و از مبادی رسمی وارد می شود.

🔸 قاچاق کلان به کشور نشان می دهد مدیرانی در حاکمیت ذینفع و آلوده اند.شرط کنترل قاچاقی که از گمرکات وارد می شود گماردن انسانهای صالح،دلسوز،قاطع و غیر آلوده است.
در دولت قبل سردار نقدی که مدتی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود طرحی را ارائه کرد که حداقل هشتاد درصد قاچاق کنترل می شد.به محض ارائه طرح و تائید آن از سوی معاون اول وقت؛نه تنها طرح اجرا نشد که ایشان را نیز از ستاد مربوطه برداشتند.

🔸 باندهای ذی نفوذ گلوگاههای واردات را گرفته اند و نوسانات ارز نیز انگیزه آنان را چند برابر کرده است. اگر برخی مدیران دولت محترم ریگی به کفش ندارند آن طرح را بروز نمایند و سردار نقدی را مامور این کار نمایند و منتظر نتایج آن باشند.دستمال مبارزه کنندگان با قاچاق آلوده است و با وضع موجود در تولید و اشتغال اتفاقی نمی افتد.
✍️عبدالله گنجی

 

📚 منبع : serategolestan@