🔸رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: مرگ و میر ماهیان رودخانه گاماسیاب این استان را ناشی از پساب کارخانه قند بیستون اعلام کرد. 🔸 جعفر حاصلی گفت: با توجه به اینکه جایی که ماهی‌های رودخانه تلف شده‌اند، آب جریان دارد، این مرگ و میر نمی‌تواند ناشی از خشکسالی و […]

🔸رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: مرگ و میر ماهیان رودخانه گاماسیاب این استان را ناشی از پساب کارخانه قند بیستون اعلام کرد.

🔸 جعفر حاصلی گفت: با توجه به اینکه جایی که ماهی‌های رودخانه تلف شده‌اند، آب جریان دارد، این مرگ و میر نمی‌تواند ناشی از خشکسالی و کمبود اکسیژن باشد.

🔸وی افزود: تنها خروجی‌ای که در این رودخانه وجود دارد، خروجی فاضلاب کارخانه قند است و این مرگ و میر هم احتمالا بر اثر این آلودگی است.

🔸 رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: نقطه‌ای که این پساب وارد رودخانه می‌شود، مرگ و میر ماهی نیز شروع می‌شود در نقاط بالادست ورودی هیچ مرگ و میری وجود ندارد.

🔸وی تاکید کرد: اگر مرگ و میر ماهی‌ها بر اثر کمبود اکسیژن می‌بود باید در سراسر رودخانه این مرگ و میر ماهی‌ها را مشاهده می‌کردیم اما اینگونه نیست.
حاصلی خاطرنشان کرد: تنها از جایی که فاضلاب کارخانه مذکور وارد رودخانه شده مرگ و میر ماهی‌ها آغاز می‌شود.

🔸وی گفت: برای رسیدن به قطعیت در این مورد، همکاران آزمایشگاه ما نمونه آزمایشگاهی از پساب کارخانه که وارد رودخانه شده است، گرفته‌اند و در حال آنالیز آن هستند که ببینیم این مرگ و میر در اثر پساب رودخانه بوده است، یا نه.

🔸رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه، به سابقه‌دار بودن کارخانه قند در این زمینه اشاره کرد و افزود: چندین بار این پساب باعث مرگ و میر ماهی‌ها در این رودخانه شده است و بارها نیز به وی تذکر داده شده و برخورد شده است.

🔸وی ادامه داد: تیرماه امسال نیز از این کارخانه در دادگاه بیستون به این دلیل شکایت شده است و پرونده ایشان در جریان است. هم اکنون نیز در صورت احراز این موضوع با وی برخورد شده و پرونده را به دادگاه خواهیم برد.

📚 منبع : کیهان – ۱۳۹۶/۰۶/۳۱