💠💠 یهودیان چگونه تابوت عهد را از دست دادند؟   ۱⃣ مهم‌ترین و گران‌بهاترین شیئی که در اندرونی #معبد_سلیمان نگاه داشته می‌شد، #تابوت_عهد بود یعنی همان توراتی که حضرت موسی (ع) به نزد علمای این قوم به ودیعت نهاد. این تابوت در اندرونیِ محراب معبد در مکانی به نام #قدس_الاقداس نگاه داشته می‌شد، جایی که […]

💠💠 یهودیان چگونه تابوت عهد را از دست دادند؟

 

۱⃣ مهم‌ترین و گران‌بهاترین شیئی که در اندرونی #معبد_سلیمان نگاه داشته می‌شد، #تابوت_عهد بود یعنی همان توراتی که حضرت موسی (ع) به نزد علمای این قوم به ودیعت نهاد. این تابوت در اندرونیِ محراب معبد در مکانی به نام #قدس_الاقداس نگاه داشته می‌شد، جایی که #کاهنان برگزیده فقط یک نوبت در سال بدان‌جا وارد می‌شدند.

۲⃣ از سال ۵۸۶ تاکنون، درست ۲۶۰۰ سال می‌گذرد و در این مدت، از تابوت عهد (الواح‌ تورات)‌ خبری نیست. #یهودیان ، این مهم‌ترین و گران‌بهاترین شیء جهان را که #معجزه مسلّم خداوند است، از دست دادند. لذا توراتی که یهودیان اکنون به آن استناد می‌کنند، بدون سند است.

۳⃣ علت اصلی #حفاری های اخیر #صهیونیست ها در ذیل #مسجد_الاقصی پیدا کردن تابوت عهد است. آنها گمان دارند که تابوت در جایی از شهر قدس، مخفی شده و خاک می‌خورد! در حالی‌که پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بارها اظهار کرده‌اند که تابوت عهد موسی (ع) در نزد این خاندان مبارک است.

۴⃣ ما مسلمانان عقیده داریم که برهان حضرت مهدی (عج) برای #قوم_یهود آوردن تابوت عهد خواهد بود و حجّت او بر مسیحیان، خود شخصِ عیسی (ع) است که به یاری آن حضرت، کمر خواهد بست.

۵⃣ برهان تابوت عهد در تاریخ #یهود سابقه دارد. در زمان سموئیل نبی (ع) یهودیان تابوت را در جنگی از دست داده بودند و از مکانش خبر نداشتند. در این زمان حضرت سموئیل (ع) به اصرار یهود پذیرفت تا پادشاهی برای ایشان منصوب کند. او #طالوت (شائول) را به حکمرانی نصب کرد اما یهودیان او را نمی‌پذیرفتند تا اینکه سموئیل به آنها خبر داد که نشانه‌ی آنکه خداوند، طالوت را بر شما ریاست داده آن است که #تابوت_عهد به سوی شما برمی‌گردد.

 

📖 متن کامل به‌همراه مستندات:
👉 yon.ir/Hoke
 

کد مطلب : ‍ ‍‍‍98031457

📚 منبع : اندیشکده مطالعات یهود:👉 @jscenter