ک روزنامه آمریکایی با اشاره به اتهام‌زنی وزیر خارجه این کشور به ایران درباره حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان، اعلام کرد که پنتاگون درخصوص درگیری نظامی با ایران نگران است.   روزنامه «واشنگتن پست» با اشاره به حمله به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان‌، گزارشی درباره مواضع مقام‌های وزارت دفاع آمریکا با این […]

ک روزنامه آمریکایی با اشاره به اتهام‌زنی وزیر خارجه این کشور به ایران درباره حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان، اعلام کرد که پنتاگون درخصوص درگیری نظامی با ایران نگران است.

 

روزنامه «واشنگتن پست» با اشاره به حمله به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان‌، گزارشی درباره مواضع مقام‌های وزارت دفاع آمریکا با این عنوان منتشر کرده است: «پنتاگون بعد از حملات به تاسیسات نفتی‌، بر خویشتنداری تاکید می‌کند.»
به گزارش فارس، این روزنامه آمریکایی در گزارش خود به اتهام‌زنی صریح «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور درباره دست داشتن ایران در این حمله و همچنین مواضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور اشاره کرده و سپس از هشدار وزارت دفاع آمریکا درباره درگیری با ایران خبر داده است.

در گزارش واشنگتن پست به نقل از افراد مطلع از وزارت دفاع آمریکا آمده است: «مقام‌های پنتاگون دوشنبه یک پاسخ خویشتندارانه درباره حملات اخیر به تاسیسات نفتی سعودی را توصیه و همچنین علیه یک درگیری پر هزینه با ایران استدلال کردند». طبق این گزارش، مقام‌های ارتش آمریکا در محافل خصوصی بر لزوم در پیش گرفتن احتیاط تاکید کرده و به دنبال کاستن از تنش‌ها هستند؛ تنش‌هایی که به باور آنها ممکن است آمریکا را به یک درگیری خونین احتمالی با ایران بکشاند، آن هم در برهه‌ای که پنتاگون درصدد کاستن حضور خود در جنگ‌های خاورمیانه و تغییر جهت خود برای رقابت با چین است.

مقام‌های پنتاگون که نخواستند نامشان فاش شود، در گفت‌و‌گو با این روزنامه تاکید کردند که هیچ نیرو یا تاسیسات آمریکایی در حمله اخیر به عربستان هدف قرار نگرفته است و در نتیجه، پاسخ نظامی آمریکا «سزاوار نیست» و اگر دولت ترامپ این اقدام نظامی را ضروی تشخیص دهد، باید به دنبال پایه و اساس قانونی برای چنین اقدام نظامی باشد. این مقام‌های وزارت دفاع آمریکا همچنین هشدار دادند در صورتی که تنش‌ها با ایران از کنترل خارج شود، حداقل ۷۰ هزار نظامی آمریکایی تحت فرماندهی سنتکام مستقر در منطقه از مصر گرفته تا پاکستان، دچار خطر می‌شوند.
 

کد مطلب : A98070109

📚 منبع : کیهان