🔵 امروز مسئله ایجاد "تحول در نظام سلامت کشورمان" به نقطه بسیار حیاتی و حساس خود رسیده است به گونه‌ای که در صورت عدم برخورد با فسادهای ساختاری و نهادینه شده در بدنه نظام سلامت کشور و وزارت بهداشت و عدم اصلاح بسیاری از ساختارهای آن، عملاً باید از سویی شاهد قربانی شدن هر چه […]

🔵 امروز مسئله ایجاد "تحول در نظام سلامت کشورمان" به نقطه بسیار حیاتی و حساس خود رسیده است به گونه‌ای که در صورت عدم برخورد با فسادهای ساختاری و نهادینه شده در بدنه نظام سلامت کشور و وزارت بهداشت و عدم اصلاح بسیاری از ساختارهای آن، عملاً باید از سویی شاهد قربانی شدن هر چه بیشتر توده‌های مردم و به ویژه اقشار فرودست و بی‌بضاعت جامعه و از سوی دیگر شاهد تاراج ثروت‌های هنگفت ملی به اسم اختصاص بودجه نظام سلامت کشور باشیم؛ 

🔵 تاراجی که حداقل ۲۰ درصد از منابع بودجه‌ای کشور را می‌بلعد و خروجی جز به یغمی‌بردن سلامت مردم و کاهش شاخصه‌های سلامتی به همراه ندارد!

🔵 نحوه هزینه کرد فاجعه‌بار بودجه هنگفت نظام سلامت در دو بخش پیشگیری و درمان، اجرای تام و تمام منویات و دستورات سازمان جهانی بهداشت(WHO) در بدنه وزارت بهداشت و سازمان‌ها و ساختارهای زیرمجموعه‌ و وابسته به آن، وضعیت اسفناک تبعیض در نظام پرداخت‌ها و تبعیض‌های کشنده در حق کادر درمان غیرپزشک، تبانی‌ سازمان‌یافته و نهادینه شده

🔵 جامعه پزشکی کشور با شبکه گسترده تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو، وضعیت بغرنج "قصور پزشکی" و افزایش تصاعدی و سرسام‌آور آن، تاراج دارایی و سرمایه بیمار به اسم سهم پرداختی از جیب بیمار و … از جمله مشکلات و معضلات کلان و ساختاری نظام سلامت کشورمان است.

🔵 البته نباید دشمنی پیدا و پنهان وزارت بهداشت با ترویج و توسعه طب ایرانی ـ اسلامی طی ۴۰ سال گذشته را نیز فراموش کرد در حالی که تمام اسناد بالادستی نظام ابلاغی از سوی رهبری نیز بر این مسئله تاکید مضاعف داشته‌اند.

🔵 اما حالا با پیروزی سید ابراهیم رئیسی، نور امیدی در حوزه‌های مختلف در جهت ایجاد تحولی ساختاری در بسیاری از بخش‌ها از جمله در دو حوزه کلیدی "اقتصاد و سلامت" ایجاد شده است.

🔵 رئیسی با شعار "تحول" و برخورد با رانت و فساد توانست پیروز انتخابات اخیر باشد و تا یک ماه آینده باید بر کرسی ریاست‌جمهوری بنشیند.

🔵 فاصله بین ۲۸ خرداد تا نیمه مرداد امسال را باید حساس‌ترین زمان برای سید ابراهیم رئیسی و البته کشور و نظام دانست چرا که تمام چینش‌های اصلی دولت آینده در همین فاصله انجام خواهد شد

🔵 و حالا این میدان عمل رئیس‌جمهور منتخب است که باید آنچه را در ایام انتخابات با مردم وعده کرده و البته به صورت عملی در قوه قضائیه اجرا کرده، در عرصه سخت انتخاب وزاری کارآمد، فسادستیز و تحول‌خواه در دولت آتی خود نیز محقق کند.

🔵 آقای رئیسی! حوزه خطیر نظام سلامت کشور و وزارت بهداشت را دریابید! نظام سلامتی که خود امروز بیمار است، آن هم بیماری صعب‌العلاج …

🔵 امروز وزارت بهداشت نیازمند وزیری تحول‌خواه، فسادستیز و البته شجاع و پاکدست است که هیچ صنم و پیوندی با مافیای دارو، پدرخوانده‌های نظام سلامت کشور و سازمان نظام پزشکی و باند تاجرپیشه بیمارستانی بخش خصوصی و دولتی نداشته باشد.

🔵 آقای رئیسی! بیایید یک بار برای همیشه، مردم را از دست نظام سلامتی که گایدلاین‌های آن در پوششی از زرورق‌های طلایی از سوی WHO ابلاغ و دیکته می‌شود، خلاص کنید و وزیر بهداشتی را انتخاب کنید که توان نه گفتن آن هم با صدای بلند به مافیای دارویی که جان مردم را به سخره گرفته، داشته باشد

🔵 و نه تنها طبق منویات این مافیا، تصمیم‌سازی و رفتار نکند بلکه به مدد پاکدستی خود و تیم منتخب کاری خود، اراده‌ای قوی برای "قلع و قمع" جانیان حوزه دارویی و تجارت‌پیشه بیمارستانی کشور هم داشته باشد.

🔵 قطعاً موفقیت در اجرای این موارد، از عهده چهره‌هایی که این روزها در قالب اخبار تایید شده و نشده به‌عنوان گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت بهداشت مطرح شده‌اند، بر نخواهد آمد!

🔵 و از عهده ایجاد چنین تحول بزرگی در وزارت بهداشت و سرشاخ‌شدن با غول هفت‌سر فساد در حوزه کلان و کلیدی نظام سلامت بر نخواهند آمد و از همه مهم‌تر اینکه این گزینه‌های هیچ سنخیت و قرابتی با شما و روحیه فسادستیزی و تحول‌خواهی شما ندارند!

🔵 آقای رئیسی! اکیداً به شما توصیه می‌شود به دنبال گزینه وزیر بهداشت دولت فخیمه خود از میان این رجال و اناث که پیش‌تر، آزمون خود را در مواقف حساس نظام سلامت پس داده‌اند، نباشید …

🔵 آقای رئیس‌جمهورِ منتخب مردمِ درد فساد چشیده! عاجزانه تقاضا داریم وزیری برای وزارت بهداشت انتخاب کنید که همجنس خود شما در فسادستیزی و ایجاد تحول ساختاری شگرف در نظام سلامت کشور باشد نه وزیری که وامدار کارتل‌های دارویی، بیمارستانی و پدرخوانده‌های بی‌وجدان نظام سلامت کشور باشد ….