🔶 رئیس مرکز تحقیقات کاربردی طب اسلامی گفت: وزیر بهداشت باید آزاد اندیش بوده و آنقدر مقاومت داشته باشد تا بتواند از جریان طب سنتی ایرانی حمایت کند لذا اولویت اول ما در #وزارت_بهداشت وزیری است که درک درستی از طب ایرانی و اسلامی داشته باشد. 🔰 به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، «محمد مهدی […]

🔶 رئیس مرکز تحقیقات کاربردی طب اسلامی گفت: وزیر بهداشت باید آزاد اندیش بوده و آنقدر مقاومت داشته باشد تا بتواند از جریان طب سنتی ایرانی حمایت کند لذا اولویت اول ما در #وزارت_بهداشت وزیری است که درک درستی از طب ایرانی و اسلامی داشته باشد.

🔰 به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، «محمد مهدی قاسمی» در گفتگو با تسنیم با اشاره به مولفه های مورد نیاز برای تصدی وزارت بهداشت در جمهوری اسلامی گفت:

🔶 قطعا وزیر بهداشت باید خودباوری داشته و به تمدن ایرانی و اسلامی اعتقاد داشته باشد همچنین نسبت به غرب و جریان نظامات مدرن شیفتگی نداشته باشد البته این ویژگی پایه است که همه مسئولان باید داشته باشند.

🔶 وی افزود: ولی در خصوص مسئولان وزارت بهداشت این مورد وجود ندارد و حتی وابستگی محض به پزشکی غرب و نظامات غربی به ویژه در خصوص علوم پزشکی دارند

🔶 در حالیکه وزیر بهداشت باید از وابستگی های غربی چه سیاسی و چه علمی مبرا باشد و حتی نباید وابستگی به سازمان بهداشت جهانی که زیر نظر صهیونیست ها فعالیت می کند یا سازمان غذا و داروی آمریکا داشته باشد.

🔶 قاسمی افزود: این امر استقلال کشور را زیر سوال می برد، لذا وزیر بهداشت تراز جمهوری اسلامی نباید چنین وابستگی هایی چه در حوزه علمی و چه در حوزه سیاست گذاری داشته باشد.

🔶 رئیس مرکز تحقیقات کاربردی طب سنتی گفت: چون ایران خود معدن طب بوده است چه طب ایرانی سنتی و چه طب دیرینه اسلامی و دانشمندانی چون ابوعلی سینا داشته ایم، وزیر بهداشت هم باید با طب اسلامی و هم با طب ایرانی آشنا باشد.

🔶 وی به طب چینی اشاره کرد و گفت: اکنون اگر یک وزیر بهداشت در چین طب چینی نداند و از آن بی اطلاع باشد ارزشش به شدت کاهش پیدا می کند.

🔶 در ایران هم اگر یک وزیر بهداشت طب ایرانی و اسلامی نداند، از آن دفاع نکند و تحت تاثیر سازمان های بین المللی که اتفاقا به دنبال ایجاد یک هژمونی خاص ، نابودی طب های دیگر و میدان داری خودشان در همه عرصه ها هستند، باشد نمی تواند قدمی در راستای سلامت جامعه بردارد.

🔶 این محقق ادامه داد: به نظر می رسد وزیر بهداشت باید در این عرصه ها آزاد اندیشی داشته و آنقدر مقاومت داشته باشد تا بتواند از این جریان حمایت کند

🔶 لذا اولویت اول ما در وزارت بهداشت وزیری است که درک درستی از طب ایرانی و اسلامی داشته باشد وگرنه بقیه مسائل از ارزش کمتری برخوردارند هر چند وابستگی نداشتن هم خیلی اهمیت دارد.

🔶 وی با بیان اینکه سالم بودن و ذینفع نبودن و تعارض منافع خیلی برای یک وزیر بهداشت دارای اهمیت است، ابراز کرد: نه اینکه تعارض منافع موجب شود که سازمان غذا و دارو یا وزارت بهداشت و علوم پزشکی در اختیار ثبت مدرک و فروش مدرک پزشکی و فروش دارو و خدمات بیمارستانی و دیگر موارد مرتبط باشد.

🔶 قاسمی تاکید کرد: وزیر بهداشت خود باید سالم باشد و تعارض منافع نداشته باشد به خصوص در این حوزه که یک چهارم بودجه کشور را می بلعد و کارایی اش هم زیر صفر است

🔶 چرا که سلامتی که نمی آورد هیچ، ناتوان است و پیشگیری هم نمی تواند بکند و از همه مهمتر بیماری زا است و عوارض بسیاری هم دارد و پروتکل های تغذیه ای ، بهداشتی و درمانی شان به شدت عوارض دارد.

🔶 وی با بیان اینکه همین امروز اگر وزارت بهداشت مردم را از جهت حوزه سلامت آزاد بگذارد قطعا ۴۰ تا ۵۰ درصد از مشکلات بیماری ها برطرف خواهد شد، گفت:

🔶 با تغییر در پروتکل های تغذیه ای، بهداشتی و پیشگیری هم بخشی زیادی از مشکلات سلامت در کشور برطرف خواهد شد لذا از این جهت وزیر باید اولویت هایی داشته باشد هر چند از میان وزرای موجود کسی را در این تراز نمی بینم.

🔶 رئیس مرکز تحقیقات کاربردی طب سنتی به سیاست زدگی های وزارت بهداشت و برخی برخوردهای قضایی و حقوقی با اندیشمندان حوزه طب سنتی اشاره کرد و افزود:

🔶 اساسا طب حاکم یک طب علمی نیست که خود را با علم، آزمایش و تجربه اثبات کند لذا با نظامات حقوقی و قانونی خود را به نظام تغییر داده است.

🔶 وی ادامه داد: به همین جهت است که مردم از جهت سلامتی حوزه بهداشت، رضایتی ندارند که از پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت در حوزه تغذیه و تجارت و این قبیل مسائل استقبال کنند لذا وزارت بهداشت با فشارهای حقوقی این کار را کرده اند.

🔶 قاسمی ادامه داد: در حوزه درمانی هم مردم استقبالی از نظام پزشکی ندارند یعنی اگر مردم را در انتخاب نظام پزشکی شان آزاد بگذارند قطعا ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم از این نظام خارج خواهند شد.

🔶 ولی با نظامات حقوقی و فشارهای قضایی ، ساختارسازی ها و نظام سازی های ظالمانه ای که به وجود آمده است متاسفانه تمام زندگی مردم رادر سیستم های سلامت خود وابسته و محصور کرده اند

🔶 چنانچه مردم هر کاری می کنند چه ایجاد فروشگاه و تجارت خانه چا استخدام شروع کاری جدید باید از آنها اجازه بگیرند و این سیکل معیوب از آلودگی مردم با مکمل ها و داروها و بعد هم بیماری و ورود به بیمارستان ادامه دارد. 

🔶 وی تاکید کرد: سلامت جامعه با ساختار موجود وزارت بهداشت و نظام پزشکی ترخیص شده و ناتوانی وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری به اثبات رسیده است لذا نسبت به آن پاسخگو نیستند،

🔶 عوارض درمانی شان به شدت بالاست که نسبت به آن هم پاسخگو نیستند لذا با بگیر و ببند هایی که برای طب سنتی، طب بومی، اسلامی و طب ایرانی و چینی ایجاد کرده اند موجب شده که بستر برای فراگیر شدن بیماری مردم فراهم شود.

🔶 این محقق ادامه داد: جلوگیری از فعالیت نخبگان طب سنتی از این جریانات برای این است که این سیستم تجاری با پشتیبانی حقوقی و فشارهای امنیتی پیش برود و منافعش به آنها برسد

🔶 قطعا با جلوگیری های انجام شده در طب سنتی، آموزش های منسجم، سازماندهی شده و منظم همچنین ارزیابی و درجه بندی های مشخص نداریم ولی این قابلیت را دارد که به سرعت و چند ساله ترمیم شود به شرطی که وزیری باشد که واقعا نگاه سلامت محور داشته باشد نه نگاه تجاری.