🔵 در حالی که کشور در شرایط عادی و بدون بحران هم با "کمبود پزشک" به‌ویژه پزشک متخصص مواجه است، مسئولان وزارت بهداشت در بحبوحه بحران شیوع موج پنجم #کرونا، ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری را در سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۰ درصد کاهش داده‌اند! 🔰 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ اکنون که […]

 

🔵 در حالی که کشور در شرایط عادی و بدون بحران هم با "کمبود پزشک" به‌ویژه پزشک متخصص مواجه است، مسئولان وزارت بهداشت در بحبوحه بحران شیوع موج پنجم #کرونا، ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری را در سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۰ درصد کاهش داده‌اند!

🔰 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ اکنون که کشور در حوزه مسائل بهداشت و درمان با بحران شیوع کرونا و موج پنجم آن دست و پنجه نرم می‌کند و کادر درمان به‌علت کمبود نیروی کافی،

🔵  خسته‌تر از همیشه با تمام توان به مقابله با این بیماری منحوس به پا خاسته است، بهتر می‌توان نقش کلیدی حضور نیروی کارآمد و متخصص را در تامین سلامت جامعه درک کرد.

🔵 اما با این وجود، در حالی که کشور در شرایط عادی و بدون بحران هم با "کمبود پزشک" به‌ویژه پزشک متخصص مواجه است،

🔵 مسئولان وزارت بهداشت در بحبوحه بحران شیوع موج پنجم کرونا، ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری را در سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۰ درصد کاهش داده‌اند و این ظرفیت از ۴۳۰۰ نفر در سال ۱۳۹۹ به ۳۶۰۰ نفر در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است!

🔵 پرواضح است که این تصمیم غیرکارشناسی و عجولانه علاوه بر ناامید کردن پزشکان جوان نسبت به آینده شغلی خود موجب تشدید بحران کمبود پزشک و آسیب بیشتر مردم عزیز ایران در دسترسی به خدمات پزشکی می‌‌شود؛

🔵 به نحوی که در نتیجه آن باید شاهد طولانی‌تر شدن صف‌های درمانی، کاهش دسترسی به پزشک متخصص، سفرهای درمانی، کاهش کیفیت خدمات پزشکی و… باشیم.

🔵 لذا جمعی از پزشکان، اعتراض خود را نسبت به این تصمیم غیرکارشناسی اعلام کرده‌اند و از مسئولان وزارت بهداشت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان دیوان عدالت اداری و… درخواست رسیدگی سریع به این مسئله را خواستار شده‌اند.