🔶 مناظره موافقان و مخالفان #واکسن_کرونا دیروز در دانشگاه تهران برگزار شد و حاضران در مناظره اذعان کردند که موافقان واکسن شکست سختی متحمل شدند. 🔰 به گزارش راه مردم، مناظره موافقان و مخالفان واکسیناسیون کرونا با حضور دکتر «حسین قناعتی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران‌، چند تن از اعضای هیئت علمی این دانشگاه و […]

🔶 مناظره موافقان و مخالفان #واکسن_کرونا دیروز در دانشگاه تهران برگزار شد و حاضران در مناظره اذعان کردند که موافقان واکسن شکست سختی متحمل شدند.

🔰 به گزارش راه مردم، مناظره موافقان و مخالفان واکسیناسیون کرونا با حضور دکتر «حسین قناعتی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران‌، چند تن از اعضای هیئت علمی این دانشگاه و بعضی از روسای دانشکده‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان موافقان و حجج‌الاسلام «رضا نصیر‌پور» دبیر‌کل تشکل حوزوی «سعدا» و «محمد‌علی رحیمی» محقق و پژوهشگر و مسئول پرونده کرونای این تشکل به همراه دکتر «سید‌مهدی ساداتی‌» دکترای میکروبیولوژی، «محمد‌رضا فروهر‌منش‌» دکترای ژنتیک و «مهدی فهیمی‌» دکترای طب سنتی به عنوان مخالفان واکسیناسیون برگزار شد.

🔶 در این مناظره مخالفان واکسیناسیون کرونا دلایل مخالفت خود را با این موضوع مطرح و بیان کردند که به دلیل مطالب ضد و نقیض و غیرمستندی که ارائه می‌شود، مردم دیگر به شما اعتماد ندارند.

🔶 منتقدان واکسیناسیون کرونا درخواست کردند دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت اسامی افراد و شرح مذاکرات تمام جلساتی که ابعاد  واکسیناسیون را بررسی کردند، رسانه ای کنند.

🔶 همچنین مشخص شود بر اساس چه مقام ارزشیابی داروهای خارجی را در پروتکل قرار داده و داروهای مؤثر ایرانی را قرار نداده‌اند که این وضعیت درمان در کشور به وجود آمده است.

🔶 همچنین چرا به داروهای با راهبرد واکسن نسبت به پیگیری تحقیقات گسترده داروهای محققان ایرانی در وزارت بهداشت بی‌اعتنایی شد.

🔶 در مقابل موافقان واکسیناسیون با بیان دلایلی در مقام پاسخگویی برآمدند و مدعی شدند «ما مسئول نیستیم و بسیاری از این مطالب باید با وزارت بهداشت مطرح شود و تنها درخواست کردند که به حرف‌های آنها اعتماد شود».

🔶 دبیرکل تشکل سعداء کاهش کشته‌ها را دروغ بزرگ خوانده و گفت: بر خلاف ادعای شما و بر اساس آمار مرکز آمار ایران در شش ماهه اول امسال تعداد مرگ و میر در کشور افزایش ۵۴ هزار نفری داشته است.

🔶 موافقان واکسیناسیون در این مناظره اعتراف کردند که واکسیناسیون تنها راه مقابله با ویروس کرونا نیست و عوارض مختلفی نیز دارد و اساساً این واکسن‌ها به واسطه اضطرار و تقلید از عملکرد سایر کشورها و بدون داشتن منابع علمی انتخاب شده‌اند.

🔶 همچنین موافقان واکسیناسیون اعتراف کردند تلفات ناشی از واکسیناسیون پایش می‌شود درحالی‌که معاون وزیر در تلویزیون گفته بود که این تلفات پایش نمی‌شود.

🔶 همچنین عنوان شد که آمار تلفات واکسن کرونا به مقام معظم رهبری، مراجع و مسئولان بالادستی گزارش داده نمی‌شود و این موضوع از سوی موافقان واکسن رد نشد و عملا آنها اعتراف کردند که فقط آمار واکسیناسیون  و کشته‌های واکسن به رهبرمعظم انقلاب انتقال داده می‌شود.

🔶 بررسی نکردن عوارض واکسن مانند عوارض روی مغز و تنها بسنده کردن به فوت‌شدگان و یکسری عوارض ظاهری و عدم توقف پاندمی پس از واکسیناسیون از دیگر اعترافات موافقان واکسیناسیون در این نشست بود.

🔶 همچنین به این سوال که چرا مانع انجام مطالعات بالینی داروهای مختلف می‌شوید و عدم طراحی پروتکل‌های بومی برای پیشگیری، هیچ پاسخی ارائه نشد.

🔶 در نهایت پاسخ موافقان واکسن به منتقدان واکسیناسیون غیر‌علمی این بود که «ما کاره‌ای نیستیم و از وزارت بهداشت بپرسید»!

🔶 موافقان واکسیناسیون اعتراف کردند که هیچ دلیل علمی مبنی بر بی‌خطر بودن واکسن‌ها ندارند و تنها به دلیل اضطرار و تقلید از دنیا واکسن را توصیه می‌کنند.

🔶 در مقابل مخالفان اضطرار را غیر‌علمی و تقلید را غیر‌عاقلانه دانسته و خواستار استفاده از راهکارهای جایگزین پروتکل‌ها و داروهای موجود داخلی برای حفظ جان مردم شدند.

🔶 تشکل حوزوی سعداء قم از دانشگاه تهران درخواست کرد جهت پیاده‌سازی پروتکل‌های بومی و طی روند مطالعات بالینی داروهای داخلی یک بیمارستان را در اختیار متخصصان تیم تحقیقاتی این تشکل قرار دهد تا توانمندی داخلی در مهار کرونا را به اثبات برسانند.

🔶 امری که در صورت وقوع، تمام معادلات این بیماری را به نفع مردم تغییر خواهد داد. همچنین با دستور رئیس دانشگاه تهران مقرر شد که این مناظرات ادامه پیدا کند.