🔶 رهبرمعظم انقلاب: تخریب جنگل‌ها، تخریب منافع ملی است به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) دو اصله نهال میوه کاشتند. 🔷 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای – رهبر انقلاب: 📍 کاشت درخت یک حرکت کاملاً دینی و انقلابی است. 🔹تخریب جنگل‌ها و محیط زیست، تخریب منافع ملی است و […]

🔶 رهبرمعظم انقلاب: تخریب جنگل‌ها، تخریب منافع ملی است

به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) دو اصله نهال میوه کاشتند.
🔷 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای – رهبر انقلاب:
📍 کاشت درخت یک حرکت کاملاً دینی و انقلابی است.
🔹تخریب جنگل‌ها و محیط زیست، تخریب منافع ملی است و ویران کردن بخشی از جنگل‌ها برای ساخت و ساز جز در موارد اضطراری، قطعاً به ضرر ملت است.
🔹یکی از کارهای جدی در حفاظت از محیط زیست، حفاظت از دو ثروت عظیم و ذخیره حیاتی ملت‌ها یعنی «آب» و «خاک» و پرهیز از برخورد مسرفانه با آنها است.
🔹در اسلام، شکار فقط در صورت نیاز به تغذیه مجاز است و در غیر این صورت، غیرمجاز و خلاف است و حتی سفر شکار سفر حرام شمرده شده است و باید جلوگیری از شکار غیرقانونی را جدی گرفت.
📍 سازمان محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی موظف به جلوگیری از تبدیل زمین‌های کشاورزی هستند.
🔹توسعه انرژی‌های غیر فسیلی مانند انرژی هسته‌ای که استفاده از آن در دنیا روزافزون است و کشورهای منطقه ما نیز در حال حرکت به سمت آن هستند و نیز انرژی‌های بادی و خورشیدی، باید جدی گرفته شود.


🔔🔔 پی نوشت 🔔🔔

جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران: هیچ چیز زیباتر از این نیافتیم که بعد از چهل و سه سال رؤسای سه قوه  نظام جمهوری اسلامی ایران همصدا با رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی در روز درختکاری همگی از درختان مثمر بهره بردند و به کاج های تراریخته و غیر مثمر یک نه بزرگ گفتند❗❗❗