سرویس خارجی سعودی‌ها باردیگر همزمان با آتش بس در یمن مناطقی از این کشور را هدف بمباران‌های وحشیانه خود قرار دادند. در شرایطی که یمن این روزها آتش بس را سپری می کند، ائتلاف متجاوز سعودی باردیگر تعهدات خود درباره آتش بس را زیر پا گذاشت و در اقدامی ضدانسانی بخش‌هایی از غرب یمن را […]

سرویس خارجی
سعودی‌ها باردیگر همزمان با آتش بس در یمن مناطقی از این کشور را هدف بمباران‌های وحشیانه خود قرار دادند.
در شرایطی که یمن این روزها آتش بس را سپری می کند، ائتلاف متجاوز سعودی باردیگر تعهدات خود درباره آتش بس را زیر پا گذاشت و در اقدامی ضدانسانی بخش‌هایی از غرب یمن را هدف قرار داد.
المیادین در این ارتباط گزارش داده است که هواپیماهای شناسایی مسلح ائتلاف سعودی در چهار نوبت، شهرستان «حیس» واقع در جنوب استان الحدیده و شهرستان «مقبنه» واقع در غرب استان تعز را هدف قرار دادند. همچنین بر اساس گزارش شبکه المسیره یمن، هواپیماهای جاسوسی ائتلاف سعودی در منطقه الجبلیه و حیس نیز به پرواز درآمدند.
این حملات در حالی صورت می‌گیرد که چند ماهی است با میانجیگری سازمان ملل متحد میان طرف‌های درگیر در یمن آتش بس برقرار است؛ اما ائتلاف سعودی همه روزه این آتش بس را نقض می‌کند. آتش بس فعلی در یمن قرار است تا اوایل پائیز ادامه داشته باشد، اما نقض مکرر و پیوسته این آتش بس از سوی متجاوزان سعودی و اماراتی، آینده نامعلومی را برای جنگ در یمن ترسیم کرده و بعید به نظر می رسد که پس از پایان آتش بس، ریاض و ابوظبی بتوانند رنگ آرامش را به خود ببیند. سه ماه قبل از آن که سازمان ملل در یمن آتش بس اعلام کند، ارتش این کشور با پنج موشک بالستیک و «تعداد زیادی» پهپاد به فرودگاه‌های دبی و ابوظبی، یک پالایشگاه نفت در مصفح و چندین تاسیسات حساس و مهم در عربستان سعودی حمله کرد تا به تجاوزات ائتلاف عربی پاسخ داده باشد. بسیاری از ناظران منطقه پیش بینی کرده‌اند که احتمالا پس از پایان آتش بس فعلی نیز، یمنی‌ها تجاوزات سعودی‌ها و اماراتی‌ها را بی پاسخ نخواهند گذاشت.