یک نظامی ارشد دیگر صهیونیست تاکید کرده که حزب‌الله لبنان «در هر نبردی در آینده با ارتش اسرائیل، احتمالاً با تعداد زیادی از نیروهایش از مرزها عبور خواهد کرد.» ژنرال‌های صهیونیست زیادی طی ماه‌های گذشته پیش‌بینی‌های مشابهی داشته‌اند. ژنرال «اسحاق بریک»، رئیس‌سابق کمیته شکایات ارتش رژیم آپارتاید اسرائیل گفته: «ارتش اسرائیل در مقایسه با حزب‌الله […]

یک نظامی ارشد دیگر صهیونیست تاکید کرده که حزب‌الله لبنان «در هر نبردی در آینده با ارتش اسرائیل، احتمالاً با تعداد زیادی از نیروهایش از مرزها عبور خواهد کرد.» ژنرال‌های صهیونیست زیادی طی ماه‌های گذشته پیش‌بینی‌های مشابهی داشته‌اند.
ژنرال «اسحاق بریک»، رئیس‌سابق کمیته شکایات ارتش رژیم آپارتاید اسرائیل گفته: «ارتش اسرائیل در مقایسه با حزب‌الله که هر لحظه برای شلیک روزانه هزاران موشک و خمپاره علیه جبهه داخلی اسرائیل آماده است، برای چنین درگیری آمادگی ندارد.»
او در ادامه با تأکید بر اینکه «حزب‌الله در هر نبردی در آینده با ارتش اسرائیل احتمالا با تعداد زیادی از نیروهایش از مرزها عبور خواهد کرد»، تجهیز و آمادگی ساکنان شهرک‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی برای
هرگونه درگیری آتی با حزب‌الله را خواستار شده است.
وی این را هم گفته که: «جبهه داخلی که حدود ۱۰ میلیون تن در آن زندگی می‌کنند، به یک رسیدگی جدی نیاز دارد تا بتواند با هزاران موشک و خمپاره‌ای که از سمت حزب‌الله شلیک می‌شود، مقابله کند، این جبهه از جنگ سال ۱۹۴۸ تاکنون برای جنگ سخت‌تری آماده نشده است.»
آن‌طور که ایسنا نوشته، این ژنرال به کمبود تمرین‌ها و عدم آموزش لازم برای استفاده از تکنولوژی‌های جدید توسط نظامیان صهیونیست اشاره کرده و گفته کمبود شدید نیروی انسانی حرفه‌ای نیز از جمله دلیل چنین وضعی است.
داعش در لبنان
خبر دیگر این که نیروهای امنیتی لبنانی می‌گویند توانسته‌اند در چند عملیات ۸ عضو سازمان تروریستی داعش را در منطقه «القرعون» واقع در «بقاع غربی» (جنوب غرب) دستگیر کنند. روزنامه «الاخبار» لبنان، روز شنبه، به نقل از یک منبع امنیتی و قضایی در این باره گزارش داده بین این گروه تروریستی، ۳ عضو جزء نفرات اصلی داعش بوده‌اند که برای حمله به مقر‌های ارتش لبنان و چند هدف دیگر در این کشور برنامه‌ریزی کرده بودند.
جاسوس موساد در بیروت به دام افتاد
روزنامه لبنانی الاخبارروز شنبه همچنین در گزارشی، از دستگیری یک پزشک که برای موساد جاسوسی می‌کرد خبر داده است: «اسرائیل ​یک پزشک سوری را که در سوئد کار می‌کرد از طریق یک شرکت استخدام کرده بود که ادعا می‌کرد می‌خواهد شبکه آب در سوریه را رایگان تصفیه کند. ماموریت دکتر معین یوسف، دست یافتن به نقشه‌های شبکه آب و فاضلاب و جمع‌آوری اطلاعات با بعد امنیتی بود. وی میانجیگری کرد تا در ازای دریافت هزاران یورو، پدر و دو برادرش را که افسران ارتش سوریه بودند، جذب موساد کرده و اطلاعات لازم را جمع‌آوری کند.»