شبکه اسکای‌نیوز جمعیتی از معترضان به قتل یک جوان سیاه‌پوست را به‌عنوان طرفداران ملکه انگلیس جا زد که برای سوگواری او به خیابان‌ها آمده‌اند! شبکه انگلیسی اسکای‌نیوز جمعیتی از معترضان به قتل یک جوان سیاه‌پوست را به‌عنوان طرفداران ملکه انگلیس جا زد. این ‏جوان سیاه‌پوست که به ضرب گلوله پلیس انگلیس کشته شد، «کریس کابا» […]

شبکه اسکای‌نیوز جمعیتی از معترضان به قتل یک جوان سیاه‌پوست را به‌عنوان طرفداران ملکه انگلیس جا زد که برای سوگواری او به خیابان‌ها آمده‌اند!
شبکه انگلیسی اسکای‌نیوز جمعیتی از معترضان به قتل یک جوان سیاه‌پوست را به‌عنوان طرفداران ملکه انگلیس جا زد. این ‏جوان سیاه‌پوست که به ضرب گلوله پلیس انگلیس کشته شد، «کریس کابا» نام داشت. این قتل باعث تجمع اعتراضی مردم در مقابل مقر اسکاتلندیارد شد اما اسکای‌نیوز تصویر آن را به عنوان حضور گسترده مردم برای قدردانی از ملکه مرده پخش کرد!
نکته جالب توجه دیگر در این باره این‌که، آن‌طور که فارس نوشته، پس از فاش شدن این جریان و هجمه کاربران شبکه‌های اجتماعی به این رسانه انگلیسی، مجری اسکای‌نیوز تنها به گفتن یک جمله درباره این‌که این تصاویر اشتباه پخش شده‌اند، بسنده کرد.
دستگیری ۲ معترض به نظام سلطنتی
خبر دیگر آن‌که روزنامه گاردین در گزارشی نوشت که دو معترض به نظام سلطنتی در جریان مراسم معرفی‌ پرنس چارلز به عنوان پادشاه انگلیس در شهرهای اکسفورد و ادینبورو (پایتخت اسکاتلند) دستگیر شدند. این نشریه انگلیسی نوشت: همزمان با قرائت معرفی نامه «چارلز سوم» در اکسفورد، مردی فریاد زد که چه کسی او را انتخاب کرده است؟ «سایمون هیل»
۴۵ ساله در اعتراض به نظام سلطنتی انگلیس در پاسخ به فرد دیگری که تلاش کرده بود او را ساکت کند گفته بود: «رئیس‌کشور بدون رضایت ما تعیین شده است.» وی به گاردین گفت که به رغم مداخله مردم در دفاع از حق آزادی بیان، توسط محافظان امنیتی به سمت ون پلیس هدایت شده است. همزمان در ادینبورو زنی ۲۲ ساله در حین قرائت حکم پادشاهی چارلز پس از فریاد اعتراض‌آمیز به حکومت امپراتوری (امپریالیسم) و نظام سلطنتی انگلیس دستگیر شد. به گفته یک سخنگوی پلیس این زن به جرم اختلال در آرامش دستگیر شده است. روشن است که این‌خبرها ادعای آزادی بیان حکومت انگلیس را زیر سؤال می‌برد.
با اتوبوس بیا
اما خاکسپاری ملکه ۹۶ ساله حواشی جالب دیگری نیز دارد. هر تصوری که از مراسم تدفین درگذشتگان دارید را دور بریزید، خاکسپاری ملکه چیز دیگری است؛ تاحدی که ممکن است جو بایدن را در حالی ببینیم که برای رفتن به مراسم تدفین ملکه، به دنبال اتوبوس می‌گردد! آن‌طور که ایسنا نوشته، بر اساس اسنادی از لندن که به دست روزنامه پولیتیکو رسیده، به سران کشورها توصیه شده که با جت یا بالگردهای شخصی خود در مراسم تدفین ملکه الیزابت حاضر نشوند.
از نمایندگان خارجی و همسرانشان خواسته شده تا با پروازهای تجاری به انگلیس بروند، زیرا فرودگاه «هیترو» لندن ظرفیت فرود هواپیماهای شخصی و فضای پارک آنها را ندارد. اگر رهبران خارجی بر سفر با جت‌های شخصی خود اصرار ورزند، باید در فرودگاه‌های اطراف لندن هواپیمای خود را به زمین بنشانند.
بر اساس این دستور کار وزارت خارجه انگلیس، تنها سران کشورها و شریک زندگی‌شان مجوز حضور در این مراسم را خواهند داشت. هنوز مشخص نیست که سران پیشین کشورها (رؤسای جمهور یا نخست‌وزیران پیشین) در این مراسم شرکت خواهند کرد یا نه.
این سند همچنین نشان می‌دهد که محدودیت‌های وضع‌شده شامل حال خودروهای رسمی سران دیگر کشورها هم می‌شود. از میهمانان خواسته شده تا به دلایل امنیتی و با توجه به محدودیت‌های جاده‌ای، از آوردن خودروهای شخصی خود خودداری کنند. مسئولان برگزاری این مراسم اتوبوس‌هایی برای انتقال رهبران جهان تعبیه کرده‌اند. یک سفیر خارجی در لندن گفت: فکر کنید بایدن سوار اتوبوس شود!
عروسک و ساندویچ نیاورید!
همچنین شهروندان انگلیس حق ندارند برای یادبود ملکه، خرس عروسکی و ساندویچ به کاخ باکینگهام ببرند! در بیانیه خیریه رویال پارکس، که ۸ پارک سلطنتی لندن را حمایت می‌کند، آمده: «متأسفانه هیچ هدیه یا آثار دستی پذیرفته نخواهد شد. انگلیسی‌ها در عوض می‌توانند کارت یا برچسب‌هایی در یادبود ملکه تهیه کنند که به صورت منظم توسط کارکنان پارک‌های سلطنتی جمع‌آوری شده و آرشیو می‌شود.»