سومین هشدار انصارالله طی ۷۲ ساعت گذشته: شرکت‌های نفتی خارجی از عربستان و امارات خارج شوند سرویس خارجی- دولت صنعا در سومین هشدار شدیداللحن پس از پایان آتش‌بس از شرکت‌های نفتی و همکار با عربستان سعودی خواست تا از یمن و عربستان خارج شوند. آخرین دور آتش‌بس یمن روز یکشنبه سرانجام به پایان رسید تا […]

سومین هشدار انصارالله طی ۷۲ ساعت گذشته:
شرکت‌های نفتی خارجی از عربستان و امارات خارج شوند

سرویس خارجی-
دولت صنعا در سومین هشدار شدیداللحن پس از پایان آتش‌بس از شرکت‌های نفتی و همکار با عربستان سعودی خواست تا از یمن و عربستان خارج شوند.
آخرین دور آتش‌بس یمن روز یکشنبه سرانجام به پایان رسید تا بعد از این نیروهای انصارالله و دولت صنعا با دست باز بتوانند به تجاوزات ائتلاف سعودی پاسخ دهند. طی شش ماه گذشته که آتش‌بس در یمن برقرار بود، عربستان سعودی بارها تعهدات خود را زیر پاگذاشت و آتش‌بس در یمن را نقض کرد، اما ارتش یمن و رهبران ارشد انصارالله در شش ماه گذشته همزمان با آتش‌بس تصمیم گرفته بودند تا به‌دلیل تعهدات انسانی خود به نقض آتش‌بس در یمن پاسخ ندهند. در حال حاضر طی سه روز پس از پایان آتش‌بس، انصارالله و ارتش یمن هشدارهای متعددی را اعلام کرده و از شرکت‌های خارجی در عربستان و امارات خواسته‌اند تا این کشور را ترک کنند. نخستین هشدار برای ترک عربستان و امارات را ارتش یمن اعلام کرد و همین هشدار را کمیته سیاسی یمن نیز تکرار کرد و روز گذشته این کمیته عالی اقتصادی دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله بود که در بیانیه‌ای برای شرکت‌های اقتصادی و نفتی حاضر در عربستان ضرب‌الاجل تعیین کرد. دولت نجات ملی یمن نه تنها برای شرکت‌های اقتصادی شریک با عربستان سعودی ضرب‌الاجل تعیین کرده، بلکه به شرکت‌هایی نیز که با همکاری سعودی‌ها و متجاوزان اقدام به غارت منابع نفتی و ثروت یمن می‌کنند، هشدار داده و از آنها خواسته است تا فعالیت‌های خود را متوقف و از یمن و عربستان خارج شوند. کمیته عالی اقتصادی دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که به پیگیری پایبندی شرکت‌ها به این تصمیمات ادامه خواهد داد و هرگونه تخلف از این موضوع به مقامات برای دفاع از ثروت مردم یمن ارجاع خواهد شد.
پیش از این نیز، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در هشداری آشکار به شرکت‌های کشتیرانی که برای ائتلاف متجاوز کار می‌کنند، تاکید کرده بود که شرکت‌های کشتیرانی و نفتی یمنی و خارجی که در سراسر خاک جمهوری یمن فعالیت می‌کنند، برای در امان ماندن از هرگونه حادثه به اخطارها و دستورهای ما گوش داده و آب‌های ساحلی و اقتصادی یمن را ترک کنند، زیرا که تبعات هر اتفاقی متوجه خود آنها خواهد بود.