پارلمان ترکیه قانونی را تصویب کرده که به موجب آن هرگونه انتشار اطلاعات یا اتهامات غلط در فضای مجازی با ۳ سال زندان مواجه خواهد شد. پارلمان ترکیه قانون پیشنهاد شده توسط «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور را تصویب کرد که بر اساس آن روزنامه‌نگاران و کاربران فضای مجازی که به انتشار اطلاعات نادرست […]

پارلمان ترکیه قانونی را تصویب کرده که به موجب آن هرگونه انتشار اطلاعات یا اتهامات غلط در فضای مجازی با ۳ سال زندان مواجه خواهد شد.
پارلمان ترکیه قانون پیشنهاد شده توسط «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور را تصویب کرد که بر اساس آن روزنامه‌نگاران و کاربران فضای مجازی که به انتشار اطلاعات نادرست می‌پردازند تا ۳ سال زندان رو-به-‌رو خواهند شد. نمایندگان حزب عدالت و توسعه و نمایندگان ملی‌گرا که اکثریت پارلمان ترکیه را تشکیل می‌دهند به این قانون رأی مثبت دادند. به گزارش فارس، بر اساس این قانون، هر فردی که در فضای مجازی به انتشار اطلاعات غلط درباره امنیت ترکیه پرداخته و باعث ایجاد فضای رعب شده و نظم عمومی را مختل کند، با یک تا سه سال مجازات زندان رو‌به‌رو خواهد شد. حزب عدالت و توسعه ترکیه تأکید دارد که به کمک این قانون، می‌توان با انتشار اطلاعات غلط و اتهامات دروغ در رسانه‌های اجتماعی مقابله کرد.
لینک محتوا
اشتراک گذاری