رسانه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در تحلیلی جالب توجه نوشته که تل‌آویو از سال ۲۰۰۶ تاکنون نبرد با حزب‌الله را در جنگ‌های اطلاعاتی و نظامی باخته است. «اودی لابل» تحلیلگر در روزنامه «اسرائیل هیوم» در یادداشتی با عنوان «توافق لبنان: شکست‌های پیشین» توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان را امری ریشه‌دار در شکست‌های اطلاعاتی و نظامی […]

رسانه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در تحلیلی جالب توجه نوشته که تل‌آویو از سال ۲۰۰۶ تاکنون نبرد با حزب‌الله را در جنگ‌های اطلاعاتی و نظامی باخته است.
«اودی لابل» تحلیلگر در روزنامه «اسرائیل هیوم» در یادداشتی با عنوان «توافق لبنان: شکست‌های پیشین» توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان را امری ریشه‌دار در شکست‌های اطلاعاتی و نظامی سابق تل‌آویو توصیف کرد. در این گزارش آمده «این توافق نشان‌دهنده شکست اطلاعاتی و دیدگاه تحریف شده نسبت به خود و ظرفیت نظامی اسرائیل و یادآور نتایج جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ است که حقارت ارتش اسرائیل در برابر حزب‌الله را آشکار کرد.» لابل سپس ضمن اشاره به این نکته که «اسرائیل نبرد را با شکست خود اطلاعاتی آغاز کرد و نتوانست توانایی نظامی را نیز ارتقا دهد»، افزود که اولمرت (نخست‌وزیر تل‌آویو در سال ۲۰۰۶) تصوری تحریف‌شده از قدرت نظامی داشت…؛ در پایان، او ناامید شد و چهره ارتش او برای سال‌ها نابود شد.