ژنرال مکنزی، فرمانده پیشین سنتکام که پیش‌تر حملات انبوه پهپادهای ایرانی را با چشمان خود دیده است اذعان کرد: با پهپادهای ارزان قیمتی مواجه هستیم که اگر با تعداد انبوه پرتاب و در ارتفاع پایین پرواز کنند می‌توانند بر سامانه‌های دفاعی غلبه کنند. سرویس سیاسی- ژنرال مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا مستقر در […]

ژنرال مکنزی، فرمانده پیشین سنتکام که پیش‌تر حملات انبوه پهپادهای ایرانی را با چشمان خود دیده است اذعان کرد: با پهپادهای ارزان قیمتی مواجه هستیم که اگر با تعداد انبوه پرتاب و در ارتفاع پایین پرواز کنند می‌توانند بر سامانه‌های دفاعی غلبه کنند.

سرویس سیاسی-

ژنرال مکنزی، فرمانده ستاد مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا مستقر در منطقه غرب آسیا موسوم به «سنتکام» اخیرا در یک برنامه تلویزیونی ضمن اذعان به قدرت کم نظیر پهپادهای ایرانی اعتراف کرده است: «اگر تعدادی از این پهپاد‌ها پرتاب شوند می‌توانند بر سامانه‌های پدافند هوایی هم غلبه کنند، زیرا آنها در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و تولیدشان هم خیلی ارزان است.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که ایران چه تعدادی از این پهپادها را تولید می‌کند؟ می‌گوید: «هزاران فروند!»
ایران برتری هوایی را از آمریکا گرفته است
گفتنی است مکنزی همچنین در فروردین‌ماه امسال نیز در جلسه استماع کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اذعان کرده بود که ایران با استفاده از انواع پهپادهای رزمی و شناسایی، برتری هوایی آمریکا در منطقه را به چالش کشیده است.
وی با اعتراف به این مسئله که قدرت پهپادی ایران باعث شده تا آمریکا برای اولین‌بار از جنگ کُره، برتری هوایی خود را از دست بدهد، تصریح کرده بود: تا زمانی که نتوانیم شبکه‌ای برای شناسایی و نابودی سامانه‌های پهپادی ایران تولید کنیم، برتری کامل هوایی در اختیار ما نخواهد بود.
اذعان این فرمانده ارشد سابق آمریکایی به قدرت پهپادی ایران در واقع بار دیگر نشان داد که به‌رغم تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی درباره ضعیف شدن ایران در نتیجه اجرای سیاست فشار حداکثری از دوره «دونالد ترامپ»، اما تهران توانسته در عرصه نظامی با اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و متخصصان بومی، نیروی پهپادی عظیمی را ایجاد کند که قادر است برتری هوایی آمریکا در منطقه غرب آسیا را به چالش بکشد.
ایران پیگیر توانمندی‌های «تغییر دهنده قواعد بازی است»
در واقع پهپادهای ایرانی توانسته‌اند ضمن انجام انواع عملیات شناسایی از تجهیزات و نیروهای آمریکایی در منطقه در موارد لازم اقدامات رزمی و ضربتی نیز به انجام رسانند و همین مسئله موجب شگفتی طرف آمریکایی شده است.
در سند اولیه استراتژی امنیت ملی دولت بایدن که در مارس ۲۰۲۱ تحت عنوان «راهنمای موقت راهبرد امنیت ملی» منتشر شد نیز تاکید شده بود ایران به‌عنوان بازیگری منطقه‌ای، به پیگیری توانمندی‌ها و فناوری‌هایی که «تغییردهنده قواعد بازی» است پرداخته است.
آنچه مدنظر واشنگتن است دستاوردهای چشمگیر ایران در زمینه فناوری‌های پهپادی، موشکی و هسته‌ای است که با توجه به اهمیت فزاینده آنها در قدرت نظامی و قدرت صنعتی و فناوری کشورها با واکنش منفی آمریکا مواجه شده است.
ایران در سال‌های اخیر گام‌های بسیار بلندی در زمینه توسعه انواع پهپادها و استفاده موثر از آنها در عرصه عملیاتی داشته است.
جمهوری اسلامی ایران جزو ۴ قدرت پهپادی جهان
پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاعی و تسلیحاتی به‌ویژه در عرصه پهپادی امری است که مورد تصدیق دوست و دشمن است.
ایران اکنون به گفته سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران جزو ۴ قدرت پهپادی جهان است که روندی رو به پیشرفت در زمینه طراحی، توسعه و ساخت انواع مختلف پهپادها دارد. این مسئله با توجه به نقش‌آفرینی روزافزون پهپادها در عرصه‌های مختلف نبرد‌های زمینی، هوایی‌، دریایی و نیز در بسیاری از حوزه‌های غیرنظامی از اهمیت روزافزونی برخوردار است.
وب‌سایت خبری– تحلیلی «واشنگتن انستیتو» چندی پیش در مقاله‌ای به موضوع پهپادها پرداخته و نوشته بود: پس از دهه‌ها تلاش و توسعه خستگی‌ناپذیر، تهران اکنون از پهپادهایش برای تکمیل برتری هوایی خود در منطقه استفاده می‌کند.
این وب‌سایت آمریکایی ادامه می‌دهد: استفاده روزافزون از هواپیماهای بدون سرنشین توسط تهران و نیروهای هم‌پیمان آن، فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده و مقامات نظامی منطقه‌ای را به‌طور قابل‌توجهی نگران کرده و به تکاپو انداخته
است.
اشاره رهبر معظم انقلاب
به استیصال دشمنان در مواجهه با توان پهپادی ایران
رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بیست‌وهفتم مهرماه در دیدار نخبگان و استعدادهای تحصیلی با اشاره به استیصال دشمنان در مواجهه به توان پهپادی جمهوری اسلامی ایران فرمودند: «ساخت تجهیزات پیشرفته موشکی و پهپادی که چند سال وقتی که عکس‌هایش منتشر می‌شد، می‌گفتند این فتوشاپ است؛ حالا می‌گویند که پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است! چرا به فلان‌کس می‌فروشید، به فلان کس می‌دهید.»