رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه در گردهمایی تبلیغاتی برای «مایک لوین» نماینده دموکرات در شهر «اوشن ساید» در ایالت «کالیفرنیا» به هواداران خود گفت: «ما ایران را آزاد می‌کنیم.» سرویس سیاسی- «جو بایدن» بار دیگر به حمایت از اغتشاشگران در ایران پرداخت و در اظهاراتی مضحک گفت: «‌نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد»! بایدن […]

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه در گردهمایی تبلیغاتی برای «مایک لوین» نماینده دموکرات در شهر «اوشن ساید» در ایالت «کالیفرنیا» به هواداران خود گفت: «ما ایران را آزاد می‌کنیم.»

سرویس سیاسی-
«جو بایدن» بار دیگر به حمایت از اغتشاشگران در ایران پرداخت و در اظهاراتی مضحک گفت: «‌نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد»!

بایدن گفت: «نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آنها به زودی خود را آزاد خواهند کرد.»
مقامات آمریکایی از آغاز اغتشاشات اخیر در ایران نه تنها اظهارات مداخله‌جویانه‌ای مطرح کرده، بلکه تحریم‌هایی را نیز علیه مقامات و نهادهای ایران اعمال کردند و در آخرین تلاششان به همراه آلبانی بانی برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت شدند. نشستی که علی‌رغم همه سروصداهایی که این مدت برایش به راه ‌انداختند، دستاوردی برای برگزارکنندگانش به همراه نداشت.
به گزارش فارس، «امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک روز پنجشنبه گفت: «دولت ایران به دنبال راه‌ حل برای مشکلات داخلی خود است و حق آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز از سوی قانون اساسی ایران به رسمیت شناخته شده است.»
وی افزود: «مسائل حقوق بشری خود را با کشورهایی که از ما عقب‌تر هستند، مقایسه نمی‌کنیم تا احساس رضایت داشته باشیم، بلکه نگاه ما به اهداف والایی چون حاکمیت دین، اخلاق و عدالت بر جامعه است و مصمم هستیم در این مسیر حرکتمان را ادامه دهیم.»
نشست غیررسمی و ضدایرانی «آریا فرمولا» درباره اغتشاشات اخیر در ایران چهارشنبه شب با کارگردانی آمریکا و آلبانی در نیویورک برگزار شد. نشستی که از سوی روسیه و چین دو عضو دائم شورای امنیت محکوم شد.
این اظهارات بایدن درحالی مطرح می‌شود که انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در پیش است و طبق گمانه‌زنی برخی ناظران سیاسی، حزب متبوع جو بایدن احتمالا با شکست کنگره را به جمهوریخواهان واگذار خواهد کرد.
رئیسی: ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد
از این رو بود که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیروز جمعه طی سخنانی در مراسم گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار با اشاره به لفاظی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: چند ساعت قبل مطلع شدم، رئیس‌جمهور آمریکا سخنانی را بر زبان آورده که شاید از حواس‌پرتی که دارد ناشی شده باشد، چرا که پیش از این از تریبون‌های رسمی چنین ادعاهایی مطرح نمی‌شد. ظاهرا او گفته است ما بنا داریم ایران را آزاد کنیم! آقای بایدن! ایران ۴۳ سال قبل از چنگال شما آزاد شد و مصمم است دیگر به اسارت شما در نیاید و ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.
کنعانی: از پدرخوانده داعش
آزاد‌سازی به سبک داعش بر‌می‌آید، نه غیر آن
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا که گفته «ما ایران را آزاد می‌کنیم»، در توئیتی نوشت: آمریکا در طول تاریخ اشغالگر بوده و هیچ‌گاه آزادیبخش نبوده است.
وی افزود: آمریکا هر جا پا گذاشت، قتل، غارت و بی‌ثباتی به همراه آورد. افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و… پیش چشم ملت‌های منطقه و جهان است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: از پدرخوانده داعش، آزاد‌سازی به سبک داعش برمی‌آید نه غیر آن.
اشتراک گذاری