مشرق: سه روز پس از آغاز اغتشاشات در چند محله تهران، بلینکن وزیر خارجه آمریکا و کاندولیزا رایس در بنیاد هوور حاضرشده تا در یک پنل سیاسی ایران پس از آشوب‌ها را مورد بررسی قرار دهند. در آن جلسه رایس رو به وزیر بایدن می‌گوید این بار وضعیت ایران نسبت به سال ۲۰۱۲(فتنه ۸۸) متفاوت […]

مشرق: سه روز پس از آغاز اغتشاشات در چند محله تهران، بلینکن وزیر خارجه آمریکا و کاندولیزا رایس در بنیاد هوور حاضرشده تا در یک پنل سیاسی ایران پس از آشوب‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

در آن جلسه رایس رو به وزیر بایدن می‌گوید این بار وضعیت ایران نسبت به سال ۲۰۱۲(فتنه ۸۸) متفاوت است و جهان انتظار دارد دولت اقدامات بیشتری انجام دهد، بلینکن در پاسخ می‌گوید که نه‌تنها صدای ما این بار متفاوت بوده، بلکه اقدامات آمریکا نیز تغییر خواهد کرد!

آن روزها تحلیل آمریکایی‌ها آن بود که به‌زودی شبکه روسری پرانی در تهران کار را تمام کرده است.

مجله فوربس در گزارشی به تحلیل وضعیت ایران پس از پایان اغتشاشات پرداخته و نوشت که حمایت آمریکا از چند گروه ازجمله گروهک تروریستی پژاک یک حماقت بزرگ بوده و باسیاست‌های کلان آمریکا در منطقه خاورمیانه ناسازگار است.

حالا برخی منابع اطلاعات داده‌اند که آمریکایی‌ها در پیام‌های متعددی به ایران گفته‌اند که ما آماده توافق هستیم و می‌خواهیم هرچه زودتر روند احیای برجام آغاز شود.

درحالی‌که تا چند هفته قبل آمریکایی‌ها تقلا می‌کردند که با راه انداختن چنگ هیبریدی از اغتشاشات اخیر در کشور برای امتیاز گیری بیشتر از ایران سو استفاده کنند، حالا با برای مذاکره با تهران پیغام می‌فرستند!